Na ljubljanskem okrožnem sodišču se nadaljuje sojenje Mitji Kernu in Antonu Šarcu, ki sta obtožena velikih tatvin v hudodelski združbi. Stara znanca policije – oba sta bila že obravnavana za istovrstna kazniva dejanja iz koristoljubja in tudi pravnomočno obsojena – sta za organe pregona znova postala zanimiva januarja lani. Decembra 2015 je lastnik podjetja v Ljubljani prijavil, da so vlomili na ograjeno parkirišče njegovega podjetja, razbili steklo in premaknili renault clio ter odpeljali tri avtomobile, VW passata in dva citroëna C4. Izginilo je tudi 47 kontaknih ključev, kar pomeni, da je samo s ključi zaradi zamenjave kod in ključavnic na avtomobilih nastala škoda v višini 50.000 evrov.
Lastnik podjetja, sicer hrvaški državljan, je na enem izmed prejšnjih narokov povedal, da je vedel, da bodo passata še isti dan razkosali, da pa bi lahko C4, ki jih redkeje kradejo, izsledil prek delov. S kolegom iz Hrvaške je v Sloveniji začel iskati dele za C4, ki bi jih bilo mogoče prepoznati po identifikacijski številki. Našel jih je v Kamniku, pri Miču oziroma Mitji Kernu. Odkupil je vrata in tapete ter jih odnesel na policijo.
Kriminalist iz skupine za odkrivanje odtujenih motornih vozil, ki je tokrat pričal na sodišču, je primerjal vrata s fotografijami avtomobila, ki mu jih je prinesel lastnik podjetja. Ugotovil je, da so to vrata ukradenega C4: »Okrasna letev na vratih je bila ukrivljena, tako kot na sliki, prav tako so bile identične druge poškodbe, kot na primer škrbine na robu vrat.«
Kriminalci delovali
V takih primerih mora biti iskanje delov sistematično, tako da jemljejo le kose, ki jih je mogoče identificirati, je pojasnila priča. »Sodelovali smo tudi s tujimi policijami, ki so nam poslale želene podatke o avtomobilskih delih oziroma o tem, v kateri avtomobil je bil vgrajen posamezni del oziroma sklop.« Razkril je, da identifikacijske številke, ki jih objavljajo proizvajalci, niso identične s tistimi na posameznih delih vozil. Proizvajalci te podatke skrivajo na različne načine in na različnih delih posameznih kosov.
Toda to za organizirano trojico ni bil problem, saj je imelo veliko avtomobilskih delov, ki so jih našli v hišnih preiskavah, zbrisane – obtolčene, potrgane ali obrušene – identifikacijske številke. Od množice najdenih avtomobilskih delov je ostalo 33 kosov in nekaj avtomobilov. O nekaterih se je nato pokazalo, da izvirajo še iz kaznivih dejanj, storjenih pred začetkom preiskave.
Skupina je delovala na območju Ljubljane in okolice ter Celja in je bila sposobna ukrasti avtomobil v vsega nekaj minutah. Po ocenah policije so povzročili za več kot 200.000 evrov škode.