Po iztirjenju vlaka okrog pol milijona evrov škode

Delavci Slovenskih železnic so po nedeljski nesreči, v kateri je zaradi naleta na tirni zaključek v Zalogu iztirila lokomotiva s tremi vagoni, razložili tovor s prvega tovornega vagona. Obenem so bile z lokomotive odstranjene vse nevarne snovi.

Objavljeno
21. februar 2011 12.33
Janez Petkovšek, Ljubljana; Mitja Felc, kronika
Janez Petkovšek, Ljubljana; Mitja Felc, kronika
Ljubljana - Iskanje vzrokov nedeljske železniške nesreče blizu železniške postaje v Zalogu je v polnem teku, tovrstne preiskave pa lahko trajajo tudi več tednov, je pojasnil Igor Hribar s Slovenskih železnic (SŽ) in dodal, da prve izsledke pričakujejo že prihodnji teden. Po nestrokovnih ocenah je na tirnih vozilih in infrastrukturi zaradi iztirjenja tovornega vlaka nastalo za okrog pol milijona evrov škode. Dodatna škoda k sreči ne bo nastala zaradi motenega železniškega prometa, saj se je nesreča zgodila na slepem tiru postaje Ljubljana Zalog. Redna železniška proga ni bila poškodovana, zato tam promet nemoteno poteka naprej.

Danes so delavci SŽ odstranjevali drugi vagon premikalnega sestava in podaljševali slepi tir za približno 15 metrov, s čimer bo omogočen lažji dostop tirnega dvigala do brežine Ljubljanice, kamor sta zgrmela lokomotiva in vagon. Jutri se bodo lotili zahtevnejšega dela, in sicer bodo začeli dvigovanje prvega vagona in nato še lokomotive. Zaradi teže kompozicije in težkega dostopa bo reševanje tehnično zelo zahtevno in bo trajalo približno dva dni. Imajo SŽ lastno mehanizacijo za reševanje tovrstnih nesreč ali jim na pomoč priskočijo tuja podjetja? »Razpolagamo z lastno mehanizacijo in tirnim dvigalom, ki ga uporabljajo v takšnih primerih, dela pa opravi posebna intervencijska skupina Slovenskih železnic,« je pojasnil Hribar.

Pogina rib niso zaznali

Predsednik Ribiške družine Vevče Avguštin Weiss je za Delo povedal, da zaradi izlitja večjih količin nafte v Ljubljanico v njihovem revirju, ki se konča ob izlivu Ljubljanice v Savo, niso zaznali nobenega pogina rib. Po njegovih besedah je to predvsem posledica dejstva, da je bil pretok Ljubljanice na tem območju velik, višina vode pa za ta letni čas precej visoka. Tako je razlito nafto zelo hitro odneslo v približno kilometer oddaljeno Savo. Na sotočju obeh rek pa se pretok in hitrost vode močno povečata, tako da po prvih podatkih direktorja Zavoda za ribištvo Slovenije Dejana Peharja, ki upravlja Savo od sotočja z Ljubljanico do mostu pred Kresnicami, niti pri njih ni bilo zaznati nobenih vidnih posledic onesnaženja.