Sedemletnica iz Brezove pri Vojniku je usodno sončno nedeljo, bilo je 5. julija, z očetom in sestro kolesarila, ko je na ravnem delu ceste na neurejeni bankini izgubila ravnotežje, zapeljala v udarno jamo in padla. Po padcu je bilo še kanček upanja, da posledice ne bodo hujše, a se je takoj za tem zgrudila in obležala. Reševalci so bili na kraju nesreče v kakšnih desetih minutah, deklica pa je ta čas naglo izgubljala boj z življenjem. Kljub ustrezni zdravniški oskrbi ji ni bilo pomoči in je kmalu umrla v Splošni bolnišnici Celje.
Po padcu vstala
Dolžnost vzdrževalca cest je, da jih vzdržuje tako, da je na njih mogoč varen promet, saj je temeljni namen vzdrževanja cest ravno zagotavljanje varnega prometa. Za ta namen mora vzdrževalec cest opravljati nadzor, da je mogoče pravočasno ukrepanje. Če tega ne stori, odgovarja.
Kazenski zakonik za kaznivo dejanje opustitve nadzorstva v javnem prometu, ko oseba, ki ji je zaupano nadzorstvo nad vzdrževanjem cest, mostov, nad prevoznimi sredstvi ali javnim prometom ali vodstvo ali usmerjanje vožnje, s kršitvijo svoje dolžnosti povzroči nevarnost za življenje ljudi ali premoženje velike vrednosti, kaznivo dejanje pa je storjeno iz malomarnosti in ima za posledico smrt ene ali več oseb, predvideva zaporno kazen do osmih let zapora.
Razjeda jih zob časa
Iz VOC so takrat sporočili, da je sporna cesta v Mestni občini Celje, izvajalec javne službe vzdrževanja javnih cest pa je v tej občini Vodovod - Kanalizacija. Zatrdili so, da ceste vzdržujejo skladno z izvedbenim programom rednega vzdrževanja občinskih cest. »Skladno s tem programom je predpisana frekvenca cestnih pregledov, ki jih izvajajo cestni pregledniki. Za cesto Vojnik−Brezova−Šmartno v Rožni dolini so predvideni pregledi dvakrat na teden. Navedena cesta je bila nazadnje pregledana v četrtek, 2. julija 2015. Na tem območju je bilo hujše neurje z močnimi nalivi v nočeh na 10. in 24. junij. Posledično so na tej cesti in tem območju 11., 12. in 22. junija pometali posledice neurja s cest, 16. pa popravljali poškodbe na bankinah.«
Čeprav je znano, da slovenske ceste zaradi pomanjkanja denarja in preobremenjenosti vse bolj razjeda zob časa, se kazenska odgovornost upravljavca ceste le redko ugotavlja, še redkeje pa ugotovi. Na generalni policijski upravi so nam pojasnili, da so predlanskim podali tri kazenske ovadbe zaradi opustitve nadzora v javnem prometu, lani eno, letos pa je omenjen primer prva kazenska ovadba s tega področja.