Od tega je približno tretjina nujnih klicev, kjer so denimo ogrožena življenja ali premoženje, tretjina je interventnih klicev, kjer gre policija prav tako na kraj dogodka, preostalo pa so klici informativne narave, ali celo takšni, ki delo operaterjev zgolj otežujejo.
Po reorganizaciji policijskih uprav je iz 11 operativno-komunikacijskih centrov (OKC) nastalo osem. Delo povsod poteka po enakem kopitu. Ko operater sprejme klic, podatke zapiše v elektronski dnevnik dogodkov. Na podlagi informacij klicatelja se mora odločiti, ali gre za nujen klic in o tem obvesti pomočnika vodje izmene, ki na kraj napoti najbližjo patruljo.
Nadaljne aktivnosti se razumljivo razlikujejo glede na vrsto dogodka. Če jih obvestijo o kršenju javnega reda in miru, potem navadno zadevo obvlada patrulja na terenu, če pa se na avtocesti zgodi huda nesreča, o tem prek republiškega centra za obveščanje obvestijo še reševalno službo, gasilce, Dars in prometno-informacijski center. V vsaki izmeni sedi vodja, ki sproti nadzoruje delo in bdi nad izvajanjem nalog. Vodja izmene ima tudi pooblastila, da kadar je to potrebno, odreja naloge tudi drugim notranjim organizacijskim enotam policijske uprave in policijskim postajam.
Med vsemi OKC je najbolj obremenjena ljubljanska policijska uprava, saj je glavno mesto žal tudi kriminalno središče Slovenije. Lani je »modri« telefon na vseh policijskih upravah zazvonil 561.898-krat, od tega so kar 177.957 klicev sprejeli ljubljanski policisti. Največ klicev (24.286) je bilo zaradi prometne varnosti, nam je povedal Vinko Stojnšek, predstavnik PU Ljubljana, sledi krimininaliteta z 20.235 klici, zaradi kršenja javnega reda in miru so jih na pomoč poklicali 16.362-krat, v preostalih primerih so jih obveščali o kršitvah, povezanih z varstvom okolja, sumljivih dogodkih ob državni meji in drugih dogodkih.
Nepotrebni klici
Operaterji na OKC se morajo večkrat ukvarjati tudi z vprašanji, ki še zdaleč nimajo nobene zveze z nujnimi primeri, saj ljudje 113 zavrtijo tudi, če rabijo zgolj kakšne splošne informacije. Večkrat dobijo vprašanje, ki sploh ni v njihovi pristojnosti, ampak denimo v pristojnosti inšpekcijskih služb. To pa je lahko v trenutkih, ko so operaterji obremenjeni z nujnimi stvarmi, precej moteče. Niso osamljeni niti klici, ko koga sredi noči zmoti avtomobil, ki je parkiran na pločniku. Predvsem v mestih pa si kakšen nočni zabavljač zaželi celo, da bi s pomočjo mož v modrem lahko vstopil v lokal, kamor ga varnostnik ne spusti.
Če boste nujno potrebovali pomoč mož postave, pa bo telefon zvonil v prazno, to ne pomeni, da se za vaš klic ne zmenijo, temveč, da so vse linije zasedene, kar je k sreči redkost. Evropska direktiva za intervencijske številke prepoveduje uporabo odzivnika, na katerem bi recimo prijazen ženski glas klicatelju povedal, da so vsi operaterji zasedeni in kateri je v čakalni vrsti. Se pa vsak klic zabeleži, zato vas policist brez težav pokliče nazaj.
Čeprav se nekateri OKC ne morejo pohvaliti z najsodobnejšo opremo, saj se, kot je že običaj, zatakne pri denarju, je tehnična oprema povsod takšna, da zagotavlja nemoten, pravočasen in strokoven odziv, pravi Nuška Tavčar z generalne policijske uprave. A se zaradi vse bolj sodobne programske opreme v prihodnje ne bodo mogli izogniti nadgradnji računalnikov.
Tavčarjeva je pojasnila, da so za prihodnje leto že rezervirana sredstva za zamenjavo računalnikov na OKC, programsko opremo na delovnih postajah klicnih centrov pa zdaj nadgrajujejo in testirajo. Ker je ta plod lastnega razvoja in znanja, jim vsaj to ne pomeni dodatnega finančnega bremena.