Ljubljana – V evropskem tednu mobilnosti, katerega namen je spodbujanje  kolesarjenja in uporabe javnega prevoza, so mnogi kolesarji na  ljubljanskih ulicah za »nagrado« dobili položnico. Možje v modrem so  namreč brez milosti kaznovali prekrške.
 
Pričakovati bi bilo, da bodo policisti in mestni redarji vsaj v  tednu, ko se državljane spodbuja, naj se, če se le da, ne vozijo naokoli  z avtomobili, raje kot kazen izrekli opozorilo, je bila realna slika  povsem drugačna. Že prvega dne evropskega tedna mobilnosti so prežali  nad kolesarji, ki so storili prekršek – najpogosteje je to vožnja po  kolesarski stezi v napačno smer.
 Z ljubljanske policijske uprave so nam sporočili, da policisti izvajajo  nadzor nad kolesarji tako ob svojem rednem delu kot tudi v poostrenih  nadzorih. Takšen je bil, recimo, v ponedeljek od 7. do 13. ure v okviru  tedna mobilnosti. V tem vidijo pomemben dejavnik za izboljšanje prometne  varnosti, prav tako ne zanemarjajo preventivnega delovanja in  ozaveščanja kolesarjev na nevarnosti v prometu.
 Kolesarji največkrat nevarni sami sebi
 Čeprav je kritika, da gre pri neizprosnem kaznovanju kolesarjev  prej za polnjenje proračuna kot skrb za varnost, včasih upravičena  (možje postave kolesarje, ki vozijo v napačno smer, denimo, dosledno  kaznujejo na delu Dunajske ceste, kjer je kolesarska steza precej široka  in pregledna), ne moremo mimo dejstva, da so za nesreče največkrat  krivi kolesarji sami. Predvsem zaradi neupoštevanja in nepoznavanja  prometnih predpisov.
 Najpogostejši prekrški kolesarjev so vožnja po kolesarski stezi v  napačno smer, vožnja v rdečo luč, kolesarjenje po površinah, ki niso  namenjene kolesarjem, neupoštevanje prometne signalizacije in vožnja pod  vplivom alkohola.
Na območju ljubljanske policijske uprave so bili  vzroki prometnih nesreč, v kateri je bil udeležen kolesar, neupoštevanje  pravil o prednosti (letos je bilo 106 takšnih primerov), nepravilna  stran in smer vožnje (64), neprilagojena hitrost (39) in nepravilni  premiki z vozilom (25).
Vodstvo policije je že pred časom  opozorilo, da bodo kolesarji čedalje bolj ogroženi udeleženci prometnih  nesreč, napovedi pa se žal uresničujejo.
Krivdo za vse slabše razmere  nosijo tako vozniki kot kolesarji, saj se prvi večkrat požvižgajo na to,  da so kolesarji enakopravni udeleženci v prometu, ti pa se pogosto ne  zavedajo, da so brez dvoma ranljivejši udeleženci v prometu, in bi  morali biti zato še toliko bolj previdni.
Na generalni policijski  upravi pojasnjujejo, da so bili letos do konca julija kolesarji  udeleženi v 840 prometnih nesrečah, v katerih je umrlo pet kolesarjev,  693 se jih je huje ali lažje poškodovalo.
Lani je bilo v prometnih  nesrečah udeleženih 1361 kolesarjev, od tega je bil trk ali padec usoden  za 14 kolesarjev, 1112 pa jih je odneslo s poškodbo. Največ kolesarskih  nesreč je na območju PU Ljubljana, PU Maribor in PU Celje, najmanj pa  na PU Novo mesto.
 Najbolj neprizanesljivi so ljubljanski policisti
 Pri pisanju položnic kolesarjem močno vodijo ljubljanski  policisti, saj jih ti kaznujejo več kot njihovi kolegi po vsej Sloveniji  skupaj. Lani so pri prekršku zalotili 3498 kolesarjev, medtem ko so jih  v vseh drugih policijskih upravah skupaj oglobili 1163.
Medtem ko se  kolesarji jezijo, da jih bo strogo kaznovanje le odgnalo s kolesa, pa na  policiji pravijo, da delujejo tudi preventivno in da kršitelje na  prekršek le opozorijo. O tem, koliko voznikov spravlja v nevarnost  kolesarje, ko vozijo ali parkirajo na kolesarskih stezah, pa ne vodijo  posebne evidence.
 Za varno kolesarjenje je poleg upoštevanja prometnih predpisov vseh  udeležencev na cesti najbrž potrebna tudi ustrezna prometna  infrastruktura. Ravno to je večkrat očitek pristojnim službam, da je  včasih nemogoče prekolesariti del poti brez prekrška, saj bi pri  doslednem upoštevanju prometnih predpisov vožnja s kolesom trajala lahko  celo dlje kot z vozilom ali peš.
Vinko Stojnšek z ljubljanske  policijske uprave pojasnjuje, da so glede ureditve kolesarskih poti  pristojnim organom predlagali, naj poleg stoječih prometnih znakov za  boljšo vidnost prometne znake vrišejo tudi na kolesarske steze; na  primer pred križišča, kjer kolesarji pogosto spregledajo prometni znak  »križišče s prednostno cesto«.
				
						   
					
        
          
          
                        












