Kot so poudarili, je za uporabo varnostnega pasu potrebno le nekaj sekund, medtem ko z neuporabo varnostnih pasov ogrožamo lastno varnost. potnik, zlasti na zadnjih sedežih, pa tudi varnost ostalih. Strokovnjaki so po navedbah kranjske policijske uprave ugotovili, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 odstotkov manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostne pasove. Če namreč pride do nesreče, so sile, ki delujejo na telo, prevelike, da bi se obdržali a sedežu, zato praktično vedno, tudi pri manjših hitrostih, pride do poškodb.
»Pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo samo 30 kilometrov na uro, je udarec na naše telo enak padcu z višine 3 metrov, pri hitrosti 50 kilometrov na uro, pa je sila enaka 10 metrskemu padcu v globino. Pri večjih hitrostih ta sila skokovito narašča in je pri hitrosti 100 kilometrov na uro že enaka padcu z višine 40 metrov, kar pomeni veliko verjetnost za hude poškodbe,« so pojasnili na policijski upravi Kranj.
Uporaba varnostnega pasu je sicer obvezna na vseh sedežih v vozilih. Otrok, manjši od 150 centimetrov, mora biti zavarovan z zadrževalnim sistemom, ki je primeren njegovi telesni masi.
Ob tem na policiji upozrajajo, da otrok ni dovoljeno prevažati na sovoznikovem sedežu v nazaj obrnjenem sedežu za otroke, razen če je prednja zračna blazina deaktivirana. Take prevoze otrok zaradi varnosti vseeno odsvetujemo. »V motornem vozilu, ki ni opremljen z zadrževalnim sistemom, ni dovoljeno prevažati otrok, mlajših od treh let, otroke, starejše od treh let in manjše od 150 centimetrov, pa je dovoljeno voziti le na sedežih, ki niso prednji sedeži,« so še zapisali kranjski policisti.