Precej voznikov še vedno ne uporablja varnostnega pasu

Po podatkih PU Kranj se je letos v prometnih nesrečah poškodovalo 161 od 181 voznikov, ki med vožnjo niso bili pripeti.

Objavljeno
08. oktober 2013 16.58
*tlo* Avtobus
Ba. P., Delo.si
Ba. P., Delo.si
Kranj - V prometu, predvsem z vidika posledic v nesrečah, je zelo problematična neuporaba varnostnega pasu. Znano je namreč, da lahko odrasel človek z močjo rok in nog zadrži težo svojega telesa ob trku do hitrosti 7 km/h. Že ostro zaviranje pri nizki hitrosti pa je dovolj, da otroka, ki ni pripet in ne spremlja dogajanja v prometu, vrže iz sedeža v avtomobilu in ga hudo poškoduje.

Varnostnega pasu po podatkih, ki jih je posredoval tiskovni predstavnik PU Kranj Bojan Kos, letos ni uporabljalo 2406 udeležencev, ki so bili obravnavani v policijskih postopkih, oziroma okrog 100 več kot v istem obdobju lani. Sama številka sicer sama po sebi ne pove kaj dosti, je pa zato dosti bolj zgovoren podatek, da je letos pet voznikov, ki niso uporabljali varnostnega pasu, umrlo, šest se jih je huje, še 150 pa laže telesno poškodovalo. Skupno je bilo torej poškodovanih 161 od 181 voznikov, ki med vožnjo niso uporabljali varnostnega pasu.

Pri potnikih je situacija podobna - od 71 potnikov, ki so bili udeleženi v nesrečah, jih je pet, ki niso uporabljali varnostnega pasu, utrpelo hude, 58 pa lažje telesne poškodbe.

Alkoholiziranih letos nekoliko manj

Alkohol je bil letos vzrok 110 prometnim nesrečam na Gorenjskem oziroma 10 manj kot v enakem obdobju lani. Zaradi alkohola in drog v prometu so policisti izvedli 939 (v enakem obdobju lani 477) ukrepov. Povprečna stopnja alkoholiziranosti voznikov, udeleženih v nesrečah, je bila 1,49 promila.

Pri takšni stopnji alkohola je reakcija oči na svetlobo bistveno motena, opozarjajo na PU Kranj. Voznik ne more več pravočasno dojemati, kaj prihaja z njegove leve in desne strani, saj se vidno polje močno zmanjša. Zaznamovanje in ocenjevanje globine prostora in pozornost se zmanjšata za polovico, to pa pomeni, da voznik vozi praviloma s premajhno varnostno razdaljo, njegove reakcije so prepozne in večinoma napačne. Na določene nevarnosti takšen voznik sploh ne reagira več, možnost udeležbe v prometni nesreči pa se v primerjavi s treznim voznikom poveča kar za petindvajsetkrat.