Prejšnji teden dva, letos že 16 mrtvih

Prometna statistika je bila v prejšnjem tednu, ko sta v 148 prometnih nesrečah umrla dva človeka, »le« 31 pa se jih je ranilo, precej ugodna, a se je letos na cestah smrtno ponesrečilo že 16 ljudi, devet več kot v istem času lani.

Objavljeno
28. februar 2011 21.14
Žarko Hojnik
Žarko Hojnik
Seveda še tako skrbno evidentiranje statističnih podatkov s področja prometne varnosti ne more obuditi mrtvih, nihče pa si statistike niti ne želi prikriti. Slišali smo, da je bilo za Slovenijo prejšnje leto na področju prometne varnosti najboljše doslej, saj je bilo, denimo, pred tremi leti na naših cestah 214 mrtvih, lani pa je v prometnih nesrečah umrlo »le« 138 ljudi.
Naša država je imela v prometu tudi v prejšnji skupni domovini pomembno vlogo. Povezovalno in tranzitno. Po naših cestah, kjer je vsako leto umrlo tudi več kot 700 ljudi, so se prevažali zdomci, tudi tisti z Bližnjega vzhoda, in državljani drugih republik, ki so pogosto potovali po nakupih v Italijo ali Avstrijo. Zgodovinsko primerjanje prometne varnosti z novimi razmerami zato ni povsem korektno.

Kljub temu da se zdaj vozimo po precej boljših cestah in z varnejšimi avtomobili, se dogajajo tragične nesreče, katerih vzroki so velikokrat neznani ali nejasni. Toda pred kratkim smo izvedeli, da je agencija za varnost prometa zavihala rokave in s forenzično natančnostjo preiskala vzroke verižnega trčenja pri Višnji Gori. Odločeni so tudi, da bodo tako preiskali vse prometne nesreče s smrtnimi žrtvami, žal pa ni znano, ali bodo vključeni tudi starejši primeri.

Kaj torej še ostane policistom prometnikom? Se bo odslej z njihovimi rezultati dela postavljala zgolj agencija (in morebiti še direktorat za promet na prometnem ministrstvu), ne glede na to, kdo je opravil ogled in zbral materialne dokaze? Pričakujemo, da bo agencija javnosti prav tako zavzeto postregla z rezultati preiskave, zakaj je v petek zvečer pri Škofljici po trčenju zagorel osebni avto BMW in v njem mlad voznik, ki je naslednje jutro v bolnišnici umrl. Že tako hude posledice, ne glede na odgovornost za nesrečo, zahtevajo temeljito forenzično preiskavo strokovnjakov za preiskovanje požarov. Avtomobili znamke BMW, ne glede na starost, niso tako slabi, da bi se po trčenju z drugim vozilom preprosto vžgali. Sicer pa - koliko avtomobilov, ki predstavljajo potencialno nevarnost za voznike, njihove potnike in druge v prometu, kroži po naših cestah? Ali so brezhibni in ali so bili njihovi tehnični pregledi dobro opravljeni?

Današnja mednarodna konferenca o prometni varnosti je priložnost, da agencija za prometno varnost tudi prvič predstavi primere dobrih praks pri izboljšanju prometne varnosti in tako zavzeto poprime za delo tudi v primeru medijsko odmevne tragedije, ko je v gorečem beemveju umrl mlad človek!?