Pred kratkim se je javnosti predstavila specializirana enota za nadzor prometa, ki deluje pod okriljem generalne policijske uprave. Njen delokrog delovanja je nadzor prometa po vsej državi. Napovedali so, vsaj tako je bilo razumljeno, da bodo v teh dneh še posebno pozorni na avtobusne prevoze zaradi bližajočih se zimskih počitnic, saj bodo letos za vso državo v istem času. Morebiti je k tej policijski odločitvi prispevala nedavna nesreča šolskega avtobusa, ki se je prevrnil na Murskosoboškem. O odgovornosti je bilo precej ugibanj in tudi namigov, da policisti niso najbolje opravili svojega strokovnega dela. A to je že druga zgodba.
Pričakovali bi, da bo v prihodnje takšnih domnev vse manj, za kar naj bi poskrbeli omenjeni »specialisti«, a ne le med tednom za javno promocijo, ampak bi morali pogosteje nadzirati tovorni, avtobusni in promet na splošno tudi pri vstopu v državo, in ne le na tako imenovanem ljubljanskem cestnem obroču. Zakaj? Da bi zagotovili še večjo varnost vseh prometnih udeležencev in s tem posredno ohranili tudi infrastrukturo, ki je, glede na vsakoletna obnovitvena dela, precej slabe kakovosti. Veliko bolje bi bilo, če bi del mednarodnega tovornega prometa s cest preusmerili na tire.
Zdi se, da državi ni mar za varnost ljudi, ampak zgolj za zaslužkarstvo, kar potrjujejo podatki, da so cestni nadzorniki menda odkrili kar 120.000 voznikov, predvsem tujcev, ki po naših cestah vozijo brez vinjet. In če je vsak plačal 150 evrov globe v razumnem roku, torej polovičko, se je nabral lep kup denarja. A po drugi strani si vozniki tovornjakov, vsaj tako je konec tedna, ko morajo zaradi omejitve tovornega prometa obvezno počivati oziroma stati, krajšajo čas s popivanjem ali celo uživanjem prepovedanih substanc.
Avstrijska policija, denimo, je lani iz prometa izločila 1094 voznikov, ki so vozili pod vplivom mamil. Po statističnih podatkih njihovega notranjega ministrstva je to 16,4 odstotka več kot predlani. Po mnenju komisije za varnost v cestnem prometu pa je neodkritih primerov veliko več, zato se zavzemajo za uporabo naprav za preizkušanje omamljenosti voznikov. Poskusno jih bodo začeli uporabljati marca. Upajo, da bodo tako odkrili desetkrat več voznikov, ki vozijo pod vplivom mamil.
Ob omenjenem se kar sami vsiljujeta vprašanji, kakšne so ugotovitve naših policistov in kdaj bo država zagotovila tovornjakarjem v mednarodnem prometu dostojen počitek ter osnovne higienske pogoje.