Proga med Koprom in Divačo že odprta

Potniški promet bo zaradi odprave tovornih vlakov, ki stojijo na progi, danes še potekal z avtobusnim prevozom.

Objavljeno
01. oktober 2013 12.28
jakestic/Vodni stolp Divača
M. Č., Delo.si/STA
M. Č., Delo.si/STA

Ljubljana - Delavci Slovenskih železnic so s proge pri Prešnici, kjer se je včeraj zvečer iztirila lokomotiva tovornega vlaka, do poldneva odstranili skale. Poleg tega so odstranili tudi skale nad progo, ki bi lahko še padle nanjo.

Kmalu po poldnevu je bila proga med postajama Prešnica in Hrpelje Kozina spet odprta, so sporočili s Slovenskih železnic. Do dokončne sanacije, ki bo potekala do ponedeljka, bo na mestu plazu hitrost vlakov omejena na 30 kilometrov na uro.

Slovenske železnice bodo še danes poskrbele za pospešen odvoz tovornih vlakov, ki so čakali zaradi iztirjenja. Potniški promet bo zaradi odprave tovornih vlakov, ki stojijo na progi, na relaciji Koper-Divača danes še potekal z avtobusnim prevozom. Jutri bo spet stekel normalno.

V koprskem pristanišču obtičali vlaki

Zaradi zaprte železniške proge med Koprom in Divačo, ki je posledica zemeljskega plazu in iztirjenega vlaka, je bil oviran tovorni promet Luke Koper.

Zaradi zapore proge je v koprskem pristanišču obtičalo deset vlakov, ki bi morali danes dopoldne na pot. Prav tako je bil onemogočen prihod vlakov v pristanišče. Po planu bi morali železniški operaterji dostaviti 20 vlakov oziroma skupno skoraj 400 vagonov, na tovor pa v pristanišču čakata dve ladji.

Kot so za STA dopoldne navedli v Luki Koper, naj bi bila proga ponovno odprta po 15. uri, vendar bo hitrost vlakov verjetno omejena, zato v luki pričakujejo manjšo prepustnost. Zaradi tega so vsa dela, ki so bila za danes načrtovana na vlakovnih kompozicijah, prestavili na sredo.

Kljub temu pa v luki opozarjajo na problem enotirne povezave pristanišča z zaledjem, kar so v dopisu vladi glede prihodnosti drugega tira izpostavili že prejšnji teden. Vlado so opozorili prav na posledice takšnih nesreč.

V primeru hujše nesreče, ki bi za dlje časa pristanišče odrezala od sveta, bi to namreč ogrozilo ne le delovanje slovenskih, ampak predvsem gospodarskih subjektov v državah, ki se dnevno oskrbujejo prek koprskega pristanišča, opozarjajo v Luki Koper in navajajo, da ranljivost enotirne proge ogroža konkurenčnost pristanišča.

Lokomotiva iztirila ob 21.40

Na železniški progi med postajama Prešnica in Hrpelje Kozina je tovorni vlak, ki je prevažal železovo rudo iz Kopra v avstrijski Linz naletel na kamenje in iztiril.

Kamenje je na železniške tire na omenjenem odseku enotirne železniške proge padlo s pobočja nad progo, zaradi česar je v ponedeljek ob 21.40 prišlo do nesreče - iztirila je lokomotiva vlaka s prvo osjo. Prvi del vlaka so nato umaknili na postajo Hrpelje Kozina, zadnji del vlaka pa na tovorno postajo v Koper, pojasnjujejo na Slovenskih železnicah.

Delavci Slovenskih železnic so še vse dopoldne odstranjevali posledice dogodka, poroča STA. Po razbitju večjih skal in njihovi odstranitvi je potrebna še strojna regulacija tira, zato bodo potniki danes ves dan med Koprom in Divačo potovali z avtobusi.

Današnja celodnevna zapora enotirne proge bo po njihovih navedbah pomenila poslovno škodo za tovorni promet Slovenskih železnic, saj ne bodo mogli izpolniti svojih obveznosti do poslovnih partnerjev v tujini in v Sloveniji. Prevozi v in iz Kopra pomenijo kar 59 odstotkov vseh prevozov tovornega prometa Slovenskih železnic, v prvih osmih mesecih letošnjega leta so v Koper in iz njega prepeljali 6,5 milijona ton tovora. V tem obdobju so se prevozi v luškem tranzitu v primerjavi z istim lanskim obdobjem povečali za sedem odstotkov, so zapisali.