Razlitje nafte v Luki Koper

V koprskem pristanišču se je v morje izlilo več sto litrov pogonskega goriva iz ene od dveh ladij, privezanih v prvem pristaniškem bazenu. Inšpektor je obema prepovedal izplutje, dokler ne odkrijejo, katera je kriva za onesnaženje.

Objavljeno
17. junij 2005 21.24
Koper – V petek zgodaj zjutraj je prišlo na območju koprskega tovornega pristanišča do večjega onesnaženja morja. Po prvih ocenah se je razlilo več sto litrov pogonskega goriva iz ene od dveh ladij, privezanih v prvem pristaniškem bazenu. Morda je bilo razlitega goriva tudi več. To bodo laže ocenili po koncu čiščenja in ločitvi vode od olja, pa še tedaj ne najbolj natančno. Ker z nobene ladje niso priznali napake, je inšpektor uprave za pomorstvo Ivo Maraspin obema prepovedal izplutje ali pa plačilo kavcije za kazen, čiščenje in laboratorijske raziskave, ki so jih morali naročiti.

Približno 300 kvadratnih metrov velik črn oljni madež je nekaj po peti uri zjutraj opazil varnostnik Luke Koper. Opozoril je koprski center za obveščanje, hkrati so varnostniki poklicali tudi tiste službe, ki so odgovorne za preprečevanje takih ekoloških nesreč in čiščenje morja. To so Maritimno-komunalna enota podjetja Luka Koper, INPO in Služba za varstvo obalnega morja.

Delavci INPO so s plavajočo zaveso zaprli vhod v prvi pristaniški bazen in tako preprečili širjenje oljnega madeža proti odprtemu morju. Služba za varstvo obalnega morja je že zjutraj začela odstranjevati madež. Pri tem so uporabili posebno prenosno črpalko (prenosni oljčni posnemalec), ki so jo namestili v središče onesnaženja, kjer je črpala površinski sloj vode in olja. V zbiralnem tanku se olje loči od vode, tako da se očiščena voda vrača v morje. Postopek je dolgotrajen in čiščenje je trajalo do poznih popoldanskih ur. Imeli so srečo, saj jim je bil veter naklonjen in je oljni madež potiskal k obali.

Pomorski inšpektorji so medtem opravili predpisani inšpekcijski postopek. Olje bi se lahko izlilo iz kontejnerske ladje MSC Anastasia ali pa z ro-ro ladje Blue Moon One. Ker kapitana nista priznala krivde, je moral inšpektor Ivo Maraspin odrediti prepoved izplutja za obe ladji, iz obeh odvzeti vzorce pogonskega goriva in jih poslati na analizo v laboratorij. Ladji v takih primerih lahko izplujeta ob plačilu ustrezne kavcije. Zdaj je znašala približno 8,4 milijona tolarjev. Inšpektorji so v znesek vračunali približno 7,2 milijona tolarjev stroškov za čiščenje in uničenje okolja, pol milijona tolarjev za stroške laboratorijskih raziskav in 700 tisoč tolarjev kazni.