Sintal: podnevi več vzdrževanja, ponoči akcije

Seznanili smo se s strogimi pravili in sintalovci 
so nam pokazali delovanje srca družbe.

Objavljeno
27. november 2011 10.10
Posodobljeno
27. november 2011 11.00
Mitja Felc, kronika
Mitja Felc, kronika

Redko se zgodi, da lahko kdo od zunanjih pokuka v prostore varnostno-nadzornega centra družbe Sintal, saj prostor skrbno skrivajo, da zagotovijo najvišjo stopnjo varnosti svojih naročnikov. Ko smo se seznanili s strogimi pravili in podpisali dokument, da več kot toliko javnosti ne bomo razkrili, so nam pokazali delovanje srca družbe, kot mu pravijo.

Namen varnostno-nadzornega centra (VNC) je zbiranje, obdelava in posredovanje informacij. »Na kratko bi lahko rekli, da gre za precej nezapleteno delo – sprejemanje in posredovanje informacij. A je v bistvu to zahtevno in predvsem odgovorno delo,« opiše Andrej Pilko, direktor fizičnega in tehničnega varovanja pri Sintalu.

Lahko bi rekli, da je to policijski operativno-komunikacijski center v zasebni lasti. Razlika je le v tem, da za pomoč policije lahko zaprosi praktično vsakdo, varnostna služba pa se ukvarja z varovanjem strank, s katerimi imajo sklenjeno pogodbo.

K razvoju VNC je brez dvoma največ pripomogel napredek informacijske in telekomunikacijske tehnologije, saj si brez tega sodobnega varovanja ni več mogoče predstavljati. Vendar sogovornik poudarja, da komunikacija med operaterji VNC in intervencijo še vedno poteka po ortodoksni radio zvezi. A to samo zato, ker je tovrstna komunikacija kljub letom še vedno najbolj zanesljiva in edina profesionalna. Povsod po svetu jo uporabljajo policija, vojska, reševalci, gasilci in druge intervencijske službe. »Seveda gremo v korak s časom, saj imajo vse intervencijske ekipe tudi dlančnike, s katerimi dobivajo in preverjajo podatke. Vendar prva in osnovna informacija še vedno pride po radijski postaji,« pristavi Pilko.

Ključna je natančnost

Ko operater zazna, da se je v nekem objektu sprožil alarm, deluje po vnaprej znanem protokolu. Dogodek se seveda zapiši, o alarmu pa obvesti intervencijo. Ta na terenu preveri, kaj se dogaja, in o tem posreduje povratno informacijo. Lažni alarmi pri njih ne obstajajo, saj se vse do prihoda na kraj ne ve, zakaj se je sprožil alarm. Samo od razmer pa so odvisni nadaljnji dogodki in ukrepi.

»Če se je denimo alarm sprožil zaradi tehnične napake, temu primerno ukrepamo in zadevo končamo, če pa so znaki kaznivega dejanja, se o tem obvesti policijo in druge ustrezne službe.« Pri tem, kako ravnati, nimajo povsem prostih rok, saj morajo, če zaznajo kaznivo dejanje, ki se preganja po uradni dolžnosti, obvestiti policijo. Hitrost in točnost informacij sta za njihovo delo ključni, saj bi napačna informacija lahko pomenila katastrofo. To in še več bodoče kandidate za operaterje VNC naučijo na izobraževanju, na katerem v skladu z zakonom pridobijo posebno licenco. Za tovrstno delo izberejo najbolj izkušene in najbolj zanesljive sodelavce. Ker stroga pravila zahtevajo, da so operaterji zaprti v posebnih sobah brez oken, se jih je kmalu prijel vzdevek »tisti, ki delajo v terariju«.

Prevoz denarja

Kot eni redkih, ki smo si lahko ogledali VNC, smo se prepričali, da prevozu denarja namenjajo posebno pozornost. Velik zaslon, na katerem se izpisuje gibanje ekip za prevoz gotovine, spominja na znanstvenofantastični film. Če ne gre vse po ustaljenem protokolu, je to znak, da je lahko kaj narobe. In to operater VNC opazi v nekaj sekundah.

Prednost programske opreme za nadzor in obdelavo podatkov, tako Pilko, je v tem, da so jo v Sintalu razvili sami in se tako najlaže prilagajajo spremembam na trgu, zahtevam uporabnikov in posodobitvi njihovega dela.

Sintal ima VNC v Ljubljani in Mariboru, ki sta pri svojem delu sicer povsem avtonomna, a bi ob morebitnem izpadu enega drugi brez težav prevzel njegovo delo. Da nič ne prepustijo naključju, pove že podatek, da imajo ljubljanski operaterji ves čas pod videonadzorom sobo štajerskih kolegov in obratno.

Operaterjem dela gotovo ne zmanjka, njihova opravila pa so različna. Čez dan imajo recimo precej več usmeritev in napotkov za vzdrževanje tehničnih sistemov, servisnih storitev, dela s strankami in spremstva pri prevozu gotovine. Ponoči je dogodkov precej manj, običajno pa so bolj adrenalinski, saj je največ intervencij zaradi vlomov. Vendar ob tem velja poudariti, da so dnevni alarmi za intervencijske ekipe najbolj stresni, saj je recimo ob alarmu v banki takoj jasno, da se je zgodil rop.

Iz Nedela