Kranj – Avgusta bo minilo štiri leta od trčenja potniškega in tovornega vlaka na Jesenicah, ko je bilo poškodovanih 34 ljudi. Sojenja strojevodji Andreju Ponikvarju pa ni videti konca, kajti na Okrožnem sodišču v Kranju čakajo na analizo poškodovanega registrirnega traku s potniškega vlaka, ki so ga poslali še k izdelovalcu, švicarskemu podjetju Hassler Rail.
Sodnica Andrijana Ahačič upa, da bo analiza pripravljena kmalu, in je za nov narok glavne obravnave določila 9. september. Med listinskimi dokazi, ki jih je prebrala sodnica, so bili toksikološko poročilo za strojevodjo Ponikvarja (bilo je negativno tako za alkohol kot tudi za prepovedane droge) in izpovedbe sedmih potnikov, ki so bili v nesreči huje poškodovani. Tisti, ki so odškodnine zahtevali, so jih tudi že dobili izplačane, nekateri še čutijo posledice. Sedmerica je imela od zlomljenih čeljusti, reber in vratnih vretenc do pretresa možganov, eden tudi poškodbe lobanje in hrbtenice.
Oškodovanci so, kot je razbrala iz listine sodnica, na Zavarovalnico Triglav prijavili odškodninski zahtevek v višini skoraj 136.000 evrov, nejasno pa je, kaj je bilo z izplačilom obresti, ki naj bi jim tudi pripadale in so jih oškodovanci zahtevali. Zagovornik obtoženega strojevodje Franc Rojko pa je ob tem poudaril, da je Zavarovalnica Triglav proti Ponikvarju vložila tožbo za plačilo zneska, ki ga uveljavljajo kot premoženjskopravni zahtevek.
Vlak z nasprotne smeri
Druga najhujša železniška nesreča v Sloveniji se je zgodila, ker je potniški vlak z jeseniške železniške postaje odpeljal v času, ko je iz nasprotne strani pripeljal težak tovorni vlak. Po nekaterih informacijah je strojevodja Andrej Ponikvar s postaje odpeljal prezgodaj in kljub rdeči luči na železniškem signalu. Obramba to zanika.
Ponikvarju zaradi povzročitve nesreče iz malomarnosti grozi do pet let zapora. Tožilka Anita Veternik je na predobravnavnem naroku lani zanj v zameno za priznanje predlagala eno leto zapora, a krivde ni priznal.