SŽ: Varnost potnikov ni bila ogrožena

V torek dopoldne naj bi železniški postaji Litija skoraj prišlo do trčenja vlaka, saj je vlak zapeljal na zaprti tir, kjer so potekala vzdrževalna dela. Kot so sporočili s Slovenskih železnic, pa na tiru ni bilo nobenih vzdrževalnih vozil ali vzdrževalnega osebja.

Objavljeno
07. maj 2009 14.13
Ma.J./Ma.B.
Ma.J./Ma.B.
Litija -  V torek, 5. maja, je ob 8.25 vlak ICS 14 iz smeri Kresnic zapeljal na postajni tir postaje Litija, kjer je bilo označeno delovišče, vzdrževalna dela pa se še niso začela. Navedbe, da je vlak že odpeljal s postaje Litija naprej proti postaji Sava na zaprti desni tir, ne držijo, so sporočili s Slovenskih železnic. Na postajnem tiru, na katerem se je vlak ustavil, ni bilo nobenih vzdrževalnih vozil ali vzdrževalnega osebja.

Po pregledu potniške garniture je bilo ugotovljeno, da je na njej poškodovan samo oplesk, kar nikakor ne vpliva na nadaljnjo varno vožnjo. Ob 8.59 je tako vlak nadaljeval vožnjo. O izrednem dogodku so bile v skladu z notranjimi pravilniki takoj obveščene vse pristojne službe, ki so tudi takoj začele preiskavo. Obveščena je bila tudi policija.

V začetni fazi preiskave je bilo ugotovljeno, da je bila postavljena uvozna pot vlaka na postajni tir, na katerem so bila predvidena vzdrževalna dela. Vlak je ustavil na prvih 20 metrih postajnega tira. Izvozna pot za nadaljnjo vožnjo proti postaji Sava ni bila postavljena, zato vlak nikakor ne bi mogel zapeljati na progo, zasedeno z vzdrževalnimi vozili. Vzrok, stroški in odgovornost za nastali dogodek bodo ugotovljeni po opravljeni preiskavi, ki jo določajo veljavni predpisi za železniški promet. V omenjenem dogodku varnost potnikov, železniškega osebja ter stanje infrastrukturnih naprav niso bili ogroženi.

Po informacijah potnikov je vlak ICS je odpeljal iz železniške postaje Ljubljana ob osmi uri in pet minut. Na železniški postaj Litija je zmanjšal hitrost in nadaljeval pot. Ko je bil že mimo postaje je spredaj nekaj močno počilo, nakar je vlak sunkovito zavrl in se ustavil. Potniki pojasnila od Slovenskih železnic niso dobili, po neuradnih informacijah pa naj bi vlak zapeljal na zaprti desni tir med postajama Litija in Sava, kjer so potekala vzdrževalna dela, zato so bila na progi tudi številna vzdrževalna vozila. Vlak naj bi zapeljal že tako daleč na zaprti tir, da je celo povozil opozorilne table.