Prizor je presenetil tudi vsega hudega vajene policiste, reševalce in gasilce. Po prvih ugotovitvah prometnikov je za nesrečo kriva neprilagojena hitrost, saj je cesto ovila gosta megla v pasovih. Ker se je zgodila ena hujših nesreč pri nas, po številu udeleženih vozil in posledicah celo najhujša, so aktivirali več reševalcev. Na pomoč so prihiteli iz Ljubljane, Domžal, Logatca, Škofje Loke in Kranja. V ljubljanski klinični center so pripeljali 21 poškodovancev, dva pa sta prišla sama. Ljubljanski poklicni gasilci so ob pomoči kolegov iz Grosupljega in Šmarja - Sapa iz pločevine izrezali pet ljudi. Pri reševanju in preprečevanju novih naletov je pomagalo več deset policistov. Gasilci in reševalci so se do ujetih v zveriženi pločevini prebijali čez strehe avtomobilov in pokrove motorjev.
Odsek avtoceste med Višnjo Goro in Grosupljem v smeri proti Ljubljani so po nesreči zaprli, promet pa preusmerili na vzporedne lokalne ceste. Za tovorna vozila obvoza ni bilo, zato so jih izločali že na mejnem prehodu Obrežje oziroma najpozneje na cestninski postaji Dob.
Ko so reševalci ponesrečene razvozili v bolnišnico, so se prometniki lotili iskanja vzrokov nesreče, ogled in odstranjevanje razbitih vozil pa sta trajala do pol pete zjutraj, ko so avtocesto vnovič odprli. Pozno v noč sta delala tudi preiskovalni sodnik in dežurna tožilka, ki sta si ogledala kraj prometne nesreče.
Pogovarjali smo se z Lojzetom Milosavljevičem iz Škofje Loke, ki je bil udeležen v prometni nesreči. Pravi, da je iz čiste jasnine z višnjegorskega klanca pripeljal v belo steno. »Pohodil sem zavoro in takoj trčil v nek avto. Hitro sem reagiral in zbežal s ceste, potem pa je še nekaj minut pokalo. To je bilo nekaj tako groznega, da težko povem z besedami.« Pravi, da se iz gmote zverižene pločevine niso mogli rešili niti nekateri nepoškodovani, saj so bili avtomobili povsem stisnjeni skupaj. Tako kot je megla kar na lepem prišla, je tudi izginila, se spominja. Še hujšo tragedijo so bržkone preprečili reševalci, gasilci in policisti, ki so bili kmalu po nesreči tam. Sogovornik pravi, da so se vse službe hitro in odlično odzvale.
Bilanca nesreče je tragična. Ena voznica je umrla v zveriženi pločevini, še ena voznica in voznik pa sta sicer nepoškodovana stopila iz avta, a je bil zanju usoden nalet vozil. Šest hudo poškodovanih ostaja v bolnišnici, eden je še vedno v smrtni nevarnosti, vseh štirinajst laže poškodovanih je že odšlo v domačo oskrbo. V nesreči je bilo udeleženih tudi pet tujcev, in sicer štirje Hrvatje in en državljan Srbije. Nihče od njih ni bil huje poškodovan. Poskrbeli so tudi za nepoškodovane udeležence. Ker so ostali brez svojega prevoza, so jih odpeljali z avtobusom. Večina je izstopila že pri bližnjem hotelu Kongo, kjer so jih pričakali sorodniki in prijatelji, je povedal Marjan Koler z Darsa. Šest so jih prepeljali do avtocestne baze na Griču. Od tam so tri tujce odpeljali k sorodnikom v Šmartno pri Litiji, par je prenočil v bližnjem hotelu Mons, enega pa so prišli iskat sorodniki v avtocestno bazo.
Koler je še pojasnil, da ob množičnih nesrečah na avtocestah organizacijo in prevoz nepoškodovanih v skladu z načrtom reševanja prevzame Uprava RS za zaščito in reševanje, Darsovi vzdrževalci pa zavarujejo kraj nesreče s prometnimi in signalnimi znaki ter uredijo obvoz. Dodal je, da tako hude nesreče na slovenski avtocesti še ni bilo.
Kresalova in Vlačič opozarjata
Kmalu po hudi nesreči sta se oglasila tudi notranja ministrica Katarina Kresal in prometni minister Patrick Vlačič. V sporočilu za javnost sta zapisala, da nas je tragična nesreča znova opozorila, kako nevarne so lahko ceste in kako hitro vzamejo življenja. Voznike opozarjata, naj vožnjo prilagodijo razmeram na cesti in naj gredo na pot le z vozili, opremljenimi s popolno zimsko opremo. Hkrati pozivata voznike, da upoštevajo opozorila in napotke policije ter prometnoinformacijskega centra, ki voznike obvešča o razmerah na cestah. »Le tako lahko vsi skupaj preprečimo, da naše ceste ne bodo terjale novih življenj,« sta sklenila. Spomnimo še, da se je sobotna nesreča zgodila ravno v času sprejemanja novega strožjega svežnja cestnoprometnih zakonov.
Kako voziti v megli?
V gosti megli je bistveno, da vozniki zmanjšajo hitrost in povečajo varnostno razdaljo, svetujejo na AMZS. Ravno premajhna varnostna razdalja je najpogostejši vzrok za hude prometne nesreče pri vožnji v megli. Če je vidljivost samo 50 metrov, potem lahko vozite največ 50 kilometrov na uro. Pomembno je tudi pravočasno in previdno zaviranje. Na AMZS voznikom še svetujejo, naj redno preverjajo funkcionalnost tako sprednjih kot zadnjih žarometov.