»Trk je bil tak, da možnosti preživetja ni bilo«

Bil je poročno darilo, ki se je namesto z letom do Portoroža končalo s trojno smrtjo in enim rešenim.

Objavljeno
15. september 2014 19.45
Letalska nesreča
Boris Šuligoj, kronika
Boris Šuligoj, kronika
Divača – »Predvidevam, da je bil trk tako hud, da ni bilo možnosti preživetja, z izjemo čudežne rešitve enega potnika. Toda preiskava še zdaleč ni končana, da bi lahko dajal končno sodbo,« nam je danes povedal Toni Stojčevski, vodja državne službe za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov, po dveh dneh trdega dela na terenu. S tem pa se njegovo delo niti približno ni končalo.

Danes smo lahko zbrali še nekaj podrobnosti o tem, kako se je nesreča zgodila in kdo so bili udeleženci nesrečnega panoramskega poleta, ki se ni končal v Portorožu, ampak v grmovju kraške vrtače, le 400 metrov od konca vzletne steze letališča Ležeški Gabrk, bolj znan kot letališče Divača. Pokojni pilot je bil še ne 41-letni Aleksander Delfin iz Kopra, ki se je ukvarjal z letalskimi in gostinskimi storitvami, izpit za športnega pilota je imel štiri leta, bil je član Kraškega letalskega centra Divača in Aerokluba Portorož.

Darilo za poroko

Za seboj je imel več kot 150 ur letenja. Pilot je počakal na trojico: Primoža Cimermana (prav tako športnega pilota) iz Domžal, Bojana Bajta iz Ljubljane, ki naj bi se v začetku oktobra poročil, in Tadeja Hülla iz Rogaševcev, ki naj bi mu bil poročna priča. Po poročanju nekaterih medijev je bil polet darilo za poroko. Sprva so nameravali poleteti proti Triglavu, potem pa so se zaradi ne najlepšega vremena odločili za polet proti Portorožu. Na Primorskem je bilo vreme lepo.

Hudo ranjen potnik

Po besedah Tonija Stojčevskega je letalo poletelo s travnate steze (letališče ima dve stezi – asfaltno in travnato) v smeri severozahoda. Po vzletu je doseglo višino kakšnih 40 metrov, in ker ni več pridobival višine, je pilot naredil običajni manever v levo in poskušal zravnati letalo, verjetno pa so tedaj tudi zaradi položaja in konfiguracije zadnjih zakrilc (to morajo še ugotoviti v preiskavi) sledili prevelika nagnjenost, oster zavoj v levo in strmoglavljenje približno 400 metrov stran od konca steze.

Izračun obremenitve letala bodo še opravili, kajti neuradno sta dve osebi tehtali po približno 120 kilogramov. Tudi rezervoar za gorivo je bil poln in je imel kakih 80 litrov goriva. »To so samo indici, ki jih bomo morali preveriti, vemo pa, da je lahko letalo s svojo težo, tovorom in potniki težko največ 1100 kilogramov,« je povedal Toni Stojčevski. Letalo ni zadelo v tla s krilom, kot je bilo slišati neuradno, temveč v vejevje in grmovje s polno silo.

»Verjetno so veje presekale kabino in je tretji potnik ostal pri zavesti, da je lahko kljub poškodbam še splezal iz kroga nesreče najmanj 20 metrov stran, in to še preden je letalo zagorelo,« je dejal Stojčevski, ki bo s preživelim potnikom še opravil pogovor. Ta po naših informacijah ni več v smrtni nevarnosti, čeprav je hudo ranjen. »Šele pogovor s potnikom bo razkril pomembne podrobnosti te nesreče,« je povedal vodja službe za preiskovanje letalskih nesreč.

Večji del povsem pogorel

Na prizorišču nesreče so temeljito preiskovali teren v nedeljo med 15. in 23. uro, potem so preiskavo prekinili, požgane ostanke letala prekrili s ponjavami, območje so čez noč varovali policisti, danes zjutraj pa so ob šesti uri zjutraj nadaljevali delo vse do 16. ure. Večji del letala je povsem pogorel, ostalo je le malo delov, v glavnem v majhnem krogu mesta strmoglavljenja.

Toni Stojčevski je ob tem dogodku povedal, da kultura varnosti pri šolanju športnih pilotov stagnira in da je negotovo, koliko so izurjeni za takšne izredne razmere. »V takšnih primerih število ur opravljenega letenja ne pomeni tudi, da je pilot izkušen,« je povedal preiskovalec nesreče, ki je poudaril, da zdaj šele ogledujejo kraj nesreče in zbirajo indice. Opraviti bo treba še veliko dela, preden bo mogoče sestaviti dokončno poročilo, ki bo pomagalo razumeti vse podrobnosti nesrečnega poleta.