V Litiji zahtevajo izboljšanje prometne varnosti

Če pristojni državni organi ne bodo poskrbeli za varnost pešcev, bodo lokalni politiki stvari vzeli v svoje roke.

Objavljeno
26. september 2013 19.38
Bojan Rajšek, Litija
Bojan Rajšek, Litija
Litija – Zaradi smrti deklice na prehodu za pešce na glavni zasavski cesti v Litiji tamkajšnji mestni in občinski svetniki od pristojnih državnih organov zahtevajo, naj nemudoma poskrbijo za varnost pešcev in kolesarjev na tej zelo prometni cesti. Če njihove zahteve ne bodo uslišane, grozijo z državno nepokorščino.

Litijski mestni svetniki so na izredni seji sprejeli sklep, da mora Direkcija Republike Slovenije za ceste (DRSC) v desetih dneh omejiti hitrost na državni prometnici skozi Litijo na 30 kilometrov na uro. Zahtevajo postavitev hitrostnih ovir na obeh straneh tega nevarnega prehoda za pešce, prav tako opozorilno signalizacijo in talno osvetlitev prehoda, na katerem se je po podatkih ljubljanske policijske uprave na istem mestu pred torkovim tragičnim dogodkom zgodila prometna nesreča s smrtjo pešca tudi leta 1999.

Pobudnik sklica seje in nekdanji poslanec Joško Godec (Desus), ki mu nekateri očitajo, da si s populistično akcijo želi pridobiti zgolj politične točke, kar sam odločno zanika, je za Delo povedal, da je v Litiji preprosto treba nekaj storiti za varnost pešcev. Zato mestni svet od DRSC zahteva, naj desetih dneh izboljša prometno varnost (rok se bo iztekel 6. oktobra, op. p.), sicer bodo sami upočasnili promet s prečkanjem ceste. Godec obenem pričakuje, da bodo tudi policisti v jutranji in popoldanski prometni konici s preventivnimi akcijami umirjali promet. »Če nas nameravajo odpraviti z izdelavo nekakšne prometne študije, potem so v zmoti,« pravi Godec.

V DRSC pravijo, da zmanjšanje hitrosti v naselju oziroma nerealna prometna signalizacija lahko povzroči več škode kakor koristi, saj z nobenim ukrepom ne morejo prisiliti voznikov k varni vožnji. Direkcija je pred leti poskušala uvesti novosti, kot so notranja LED-osvetlitev, talna osvetlitev na senzor ali semaforizacija prehoda za pešce s prižigom na detektor, vendar za takšen dvig standarda ni bilo denarja. Direktor DRSC Gregor Ficko je za Delo naravnost povedal, da za izboljšanje varnosti vseh udeležencev v prometu, kar pa ne velja zgolj za Litijo, cestna služba preprosto nima finančnih sredstev.