Z ultralahkim letalom poletela v prezgodnjo smrt

Nesrečnika sta letela zelo nizko, tako da jima niti padalo, ki ga je pilot odprl, ni moglo več pomagati.

Objavljeno
08. november 2015 13.56
Letalska nesreča
Špela Kuralt
Špela Kuralt

Slovenske Konjice – Polet z ultralahkim letalom je bil danes malo pred poldnevom usoden za 37-letnega pilota Zlatka Mageša in 22-letnega mehanika Luko Mastnaka. Zakaj je letalo strmoglavilo na travnik v Dobrnežu, še ni znano, preiskava poteka.

Zlatko Mageš iz Slovenske Bistrice je z ultralahkim letalom z mariborskega športnega letališča poletel proti letališču v Ločah. Mageš je bil izkušen pilot, član Letalskega centra (LC) Maribor, ki je bilo tudi lastnik letala. Ko je pristal na letališču v Ločah oziroma letališču Senožet, je mehanik Luka Mastnak iz bližnjih Zreč pregledal propeler letala. Po besedah predsednika LC Maribor Filipa Tobiasa je bil Mastnak dober mehanik, pri pregledu propelerja pa naj bi šlo za manjši in rutinski poseg: »Najverjetneje sta delovanje propelerja najprej preverila na tleh, nato pa ga preizkusila še v zraku. Očitno je nekaj šlo narobe.« Njuno letenje se je končalo še pred Slovenskimi Konjicami, na travniku v Dobrnežu, kjer so nato več ur ležale grozljive razbitine in odprto padalo.

Kaj je šlo narobe, zanima tudi vse v LC Maribor, kjer so danes izgubili dobrega pilota. »Bil je zelo vesten član kluba, rad je izpolnil vse naloge, bil je član z dušo in srcem. Tudi šolal se je za učitelja letenja,« je povedal Tobias. Čeprav mlad, je bil tudi Mastnak sposoben in vesten mehanik. Prav vsi, ki ju poznajo, v en glas zatrjujejo, da sta bila zelo odgovorna in ne morejo verjeti, da bi se nesreča zgodila zaradi njune napake.

Lupingi ali ne

Krajani, ki so danes opazovali delo policistov, na terenu so bili tudi preiskovalni sodnik, okrožna državna tožilka in letalski inšpektor, so razlagali, da je v zadnjih dneh z letališča Senožet poletelo veliko letal, da je pravzaprav ves dan »nekaj brnelo«. Nekateri piloti naj bi v zraku izvajali tudi lupinge. Mageš je imel za sabo več kot 200 ur letenja, po besedah več sogovornikov iz LC Maribor je bil discipliniran in varen pilot. Tudi zato Tobias zavrača namige, da naj bi prav on skušal na nebu izvajati lupinge: »Lupingi bi bili v velikem nasprotju z njegovim značajem.«

Nekateri člani konjiškega aerokluba so se spraševali, zakaj se je Mageš tako pozno odločil za zasilni pristanek, saj je pred tem travnikom še ena boljša možnost, bližje letališču. Letalo naj bi letelo tudi zelo nizko, padalo, ki zadrži letalo, se je odprlo prepozno, tako da ni nič pomagalo. Čeprav so še zjutraj letalo pred vzletom pregledovali, v LC Maribor zatrjujejo, da je šlo za rutinski pregled in da je bilo letalo izpravno. Več o nesreči bo znano v prihodnjih dneh.