Ljubljana - Toplozračni balon je zjutraj pristal sredi krožišča Tomačevo v Ljubljani.
Pilot balona Sandi Perdan je za STA povedal, da je želel pristati na travnati površini v bližini ljubljanskih Žal, a ga je presenetila sprememba smeri vetra, zato se je odločil za pristanek na trati sredi krožnega križišča. Šlo je za povsem varen pristanek, je zatrdil.
Perdan je pojasnil, da je šlo za športni polet, ki ga je tudi najavil. Poletel je iz Tivolija in letel proti Žalam, kjer je želel pristati na tamkajšnji travnati površini. Vendar pa se je veter tik pred pristankom, na višini 40 ali 50 metrov, obrnil na levo za 90 stopinj, zato je ocenil, da bi bilo varno pristati sredi krožnega križišča.
»Šlo je za varen pristanek. Če bi vztrajal v zraku, bi verjetno imel večje težave. Tako pa jih nisem imel,« je pojasnil. Manever se mu je zdel nekaj povsem običajnega, res pa je, da je bil na očeh ljudi. V balonu je bil s svojo sodelavko in pomembno je bilo, da sta pristala varno, pa tudi da ni poškodoval plovila, je povedal.
Kot je dodal, pred njim ni bilo ovir, prav tako tam ni naselja. Po varnem pristanku je počakal na kopensko ekipo, nato so balon pospravili.
Perdan je za 24ur.com še dodal, da to ni nikakor vsakdanja praksa, saj običajno nikoli ne pristaja na takšnih območjih.
Na Policijski upravi Ljubljana so pojasnili, da o pristanku balona niso prejeli nobenega klica. So pa šli na kraj preverit, ko so prejeli klice s strani medijev. Ko so policisti prišli do krožišča, balona ni bilo več.
Policisti zbirajo obvestila in preverjajo okoliščine pristanka. O dogodku so obvestili Agencijo za civilno letalstvo. Na agenciji so za STA pojasnili, da današnjega dogodka ne komentirajo, saj jim vse okoliščine primera še niso poznane. »Vse to terja postopanje v skladu s predpisi inšpekcijskega postopka in materialnih predpisov, ki veljajo in se uporabljajo v RS,« so zapisali.
Ob tem so dodali, da morajo piloti balonov spoštovati določbe pravilnika o vzletnih mestih in pristajalnih območjih za balone in zračne ladje. Ta v četrtem členu določa, da mora vodja balona načrtovati polet tako, da doseže pristajalno območje, na katerem je zagotovljeno vsaj eno pristajalno mesto in možni dve alternativni pristajalni mesti.
Pristajalno mesto pa ne sme biti gosto naseljeno območje, območje z večjimi vodnimi površinami in območje z visoko vegetacijo brez možnosti izbire pristajalnega mesta. Pristajalno mesto mora biti od nevarnih ovir v smeri vetra oddaljeno vsaj 100 metrov.
Kot nevarne ovire so opredeljeni daljnovodi, večnivojska križišča, železniške proge, avtoceste, energetska postrojenja in gosto naseljena območja.