Država s 25-milijonsko pomočjo za projekt Emonika

Minister Stepišnik: »Država se je odločila pri tovrstnih projektih sodelovali zaradi ustanavljanja novih delovnih mest.«

Objavljeno
19. maj 2013 13.55
LJUBLJANA SLOVENIJA 3.9.2012 PARKIRISCE EMONIKA FOTO JOZE SUHADOLNIK
Ni. Č., Delo.si, STA
Ni. Č., Delo.si, STA
Ljubljana - Država bo pri projektu izgradnje Potniškega centra Ljubljana sodelovala s pomočjo v višini 25 milijonov evrov. Gre za pomoč, ki jo država daje investitorjem za tuje neposredne investicije, je ta teden povedal gospodarski minister Stanko Stepišnik. V Emoniki z odločitvijo o državni pomoči zaenkrat še niso seznanjeni.

Minister Stepišnik je ob robu četrtkovega Osrednjeslovenskega foruma v Ljubljani za STA zatrdil, da država vseskozi sodeluje pri projektu Emonika. »Imeli smo precej sestankov z investitorjem, družbo Trigranit, gre za investicijo v višini 250, 300 milijonov evrov. Država bo pristopila k projektu, mora pa imeti projekt zaprto finančno konstrukcijo,« je dejal.

Država se je odločila pri tovrstnih projektih v Sloveniji po Stepišnikovih besedah sodelovali zaradi ustanavljanja novih delovnih mest. »V Emoniki je sicer v začetni fazi predvidenih manj novih delovnih mest, kasneje pa jih bo veliko, zato se državi pri tem splača pomagati,« je pojasnil minister za gospodarski razvoj in tehnologijo.

V Emoniki ne vedo nič

V Emoniki z odločitvijo vlade, da na pomoč priskoči s 25 milijoni evrov, še niso seznanjeni. »Bojim se, da še nismo tako daleč. Doslej smo prejeli le pismo gospodarskega ministra, v katerem nas je obvestil, da je bila naša vloga za državno pomoč ocenjena in posredovana v odločitev vladi, vendar v pismu niso omenjeni zneski in časovni okvir,« je za STA povedal direktor Emonike Csaba Toth.

Je pa Toth poudaril, da je finančna konstrukcija projekta pripravljena, prva in najpomembnejša predpostavka, na kateri temelji, pa je pridobitev državne podpore. »Če državne pomoči ne bomo prejeli, bo to vplivalo na celotno finančno strukturo,« je dejal in dodal, da se njihovi vlagatelji in potencialni bančni partnerji niso pripravljeni zavezati k nadaljnjemu financiranju pred izvedljivostjo naložbe. »Bolj razumno je o finančni strukturi govoriti po vladni odločitvi,« pravi Toth.

V Emoniki medtem še vedno ne razpolagajo z gradbenim dovoljenjem za izgradnjo Potniškega centra Ljubljana. Vlogo za pridobitev dovoljenja so sicer oddali že junija lani, a so jo avgusta zaradi občutno višjim stroškom za javni del projekta, ki sta jih po navedbah Emonike določila Mestna občina Ljubljana in Slovenske železnice, umaknili. Od takrat proces pridobitve gradbenega dovoljenja stoji.

Toth poudarja, da je bilo jasno sporočeno, da Emonika ne bo vnovič vložila vloge za pridobitev gradbenega dovoljenja, dokler ne prejme odškodnine za višje stroške in dokler se ne vzpostavijo isti pogoji kot v letu 2007, ko je bila podpisana pogodba o skupnem vlaganju.

»Če obstaja rešitev za pridobitev takšne odškodnine, bo Emonika znova zagnala postopek za pridobitev gradbenega dovoljenja, vendar pa ne bo pristala na nobene nadaljnje naložbe in prizadevanja, preden vlada ne zagotovi finančne podpore,« pravi Toth.

Emonika se je po Tothovih pojasnili ves čas usklajevala tako z Mestno občino Ljubljana kot s Slovenskimi železnicami, da bi razrešili vsa odprta vprašanja, vezana na pridobitev gradbenega dovoljenja. Odprta ostajajo vprašanja z zemljišči v povezavi s komunalno infrastrukturo Slovenskih železnic, zlasti v zvezi s sporom med Avtobusno postajo Ljubljana in železnicami, in nekaj manjših zemljišč, ki naj bi jih prispevala občina. Poleg tega je treba z občino finalizirati še pogodbo o opremljanju, je dejal Toth.

Začetek gradnje je odvisen od vladne odločitve glede državne podpore in nerešenih vprašanj za pridobitev gradbenega dovoljenja, pravi Toth, ki bo lahko časovnico izgradnje podrobneje komentiral po izpolnitvi teh pogojev.

»Če bi se z občino in železnicami dogovorili o časovnem razporedu in bi vlada svojo odločitev podala v enem mesecu, potem je projekt mogoče uresničiti brez večjih zamud z morebitnim začetkom v zadnjem letošnjem četrtletju ali v začetku 2014, zaključek projekta pa je možen konec leta 2015 ali v začetku 2016,« ocenjuje Toth.