»Gospod Pečečnik naj sanira Stožice«

Ljubljanski svetniki dali investitorju Jocu Pečečniku še leto, da pridobi gradbeno dovoljenje.

Objavljeno
25. september 2012 00.32
Slovenija, Ljubljana, 23.03.2012 - Ljubljanski centralni stadion. Foto: Leon VIDIC/DELO
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – Svetniki so danes podprli predlog prometne politike glavnega mesta, ki med drugim predvideva zaporo Slovenske ceste za avtomobilski promet (župan Janković je ta ukrep napovedal za prihodnjo jesen), uvedbo rumenih pasov na Dunajski in širitev območij za pešce v mestnem središču. Še za eno leto so podaljšali sodelovanje v projektu novega stadiona za Bežigradom.

»S prometno politiko želimo spremeniti miselnost. Želimo spodbujati javni prevoz, hojo in kolesarjenje, ne pa le širiti prometno infrastrukturo,« je ob predstavitvi povedal predstavnik občine David Polutnik. Dokument predvideva, da bo leta 2020 po cestah in ulicah glavnega mesta vozilo pol manj avtomobilov kot danes, več kot podvojila se bo uporaba avtobusa, po mestu pa bo pešačilo in kolesarilo dve tretjini več ljudi kot danes.

Čeprav tem ciljem ni nasprotoval nihče od navzočih svetnikov, pa so bili predvsem svetniki NSi, SDS in Zelenih Slovenije precej kritični do predloga. NSi je celo predlagala njegov umik, ker dokument ne vsebuje konkretnih ukrepov. Anton Kranjc (NSi) se je strinjal, da so cilji pravi: »Ampak kako bomo to dosegli?« Opozoril je tudi na nekatera nasprotja med cilji prometne politike in posegi v prostor, ki jih ta predvideva, kot sta širitev vpadnic v šestpasovnice in gradnja garažnih hiš v središču mesta.

»Ta papir je čisto navadno prodajanje optimizma,« pa je menil Miha Jazbinšek (Zeleni) in dodal, da gre za prakse, v tujini znane že trideset let. Mojca Škrinjar (SDS) je dejala, da strategije, ki bi sicer lahko bila dobra, ne more podpreti, »dokler tu ne bo stroškov, koliko kaj stane. Tole je propagandni program.« Romana Jakiča (Lista Zorana Jankovića) pa je zmotil negativizem opozicije. »Strinjam se, da je treba kolesarske steze širiti, ampak delajmo to s pozitivno energijo,« je dejal in poudaril, da je dokument pohvalila tudi evropska komisija.

Naj država kupi stadion!

Prav tako je bila vroča razprava o novem, petem podaljšanju družbene pogodbe za Bežigrajski športni park, s čimer so investitorju Jocu Pečečniku do oktobra 2013 podaljšali rok za pridobitev gradbenega dovoljenja.

Tudi pri tej točki so predlogu nasprotovali svetniki SDS, NSi in Zelenih. Jazbinšek je krivdo za to, da se zadeva ne premakne, našel v projektu Stožice, ki ga je mestni svet leta 2007 začel na isti dan kot projekt Bežigrajski stadion: »Gradbenega dovoljenja ni, ker so ga prehitevale Stožice.« Zato je predlagal, naj se Pečečnik preusmeri v Stožice: »Je čas in so dani pogoji, da gospod Pečečnik sanira Stožice. S tem bo svoj program lahko perfektno realiziral.«

Janković je očitke zavrnil in poudaril, da bo, če projekt ne bo izveden, vse stroške nosil Pečečnik. Je pa ob očitkih desne opozicije, da občina dopušča uničevanje kulturnega spomenika, pozval, naj ministrstvo kupi Plečnikov stadion in ga ohranil: »Jaz bom v imenu družbe BŠP pri takem predlogu glasoval za.«