Posel je Vodovod-Kanalizacija mestnemu koncesionarju KPL oddal v začetku julija. Javnega razpisa niso objavili, KPL je bil s skupno ponudbo z Javno razsvetljavo in podjetjem Teleg-M edini ponudnik, končna vrednost naročila pa je dobrih 1,6 milijona evrov z vključenim DDV. Kot postopek s pogajanji brez predhodne objave pojasnjujejo v javnem podjetju, lahko zaradi tehničnih zahtev ter s tem povezanih dodatnih del naročilo izpolni le določeni oziroma že izbrani izvajalec.
KPL s partnerjema namreč na tem območju že gradi novo komunalno in prometno infrastrukturo. Kot najugodnejšega ponudnika ga je februarja izbrala ljubljanska občina z javnim naročilom. Nenavadno pa je, da obnova vodovoda ni bila vključena v to javno naročilo, čeprav je bilo ob njegovi objavi znano, da bodo potrebna tudi ta dela, prav tako se je vedelo, da vrednost del na vodovodu, ki bodo potekala vzporedno z drugimi, znaša več kot polovico zneska, za katerega naj bi na isti trasi zgradili fekalno in meteorno kanalizacijo, telekomunikacijsko kabelsko kanalizacijo, elektrokabelsko kanalizacijo, plinovod, vročevod, uredili javno razsvetljavo, semaforizacijo ter obnovili cestišče in zgradili obojestranske pločnike in kolesarske steze.
KPL ceno popravlja
Na Vo-Ki so potrdili, da gre za isto traso, kjer bosta urejena komunalna in prometna infrastruktura (Fužinska cesta, Savinova ulica, Cesta v Kostanj, Litijska cesta), in da bodo obnovili 2,6 kilometra vodovoda. Dela naj bi bila končana maja prihodnje leto. Na naše vprašanje, kako razlagajo visoke stroške v primerjavi s stroški gradnje novega komunalnega omrežja in prenove cestišča (gradbeno dovoljenje predvideva gradnjo okoli štirih kilometrov kanalizacije), pa so odgovorili: »Glavnino pogodbene vrednosti obnove vodovoda (62 odstotkov) predstavlja obnova distribucijskega primarnega vodovoda po Litijski cesti, kjer je predvidena zamenjava cevovodov dimenzij DN400 in DN500 v skupni dolžini 900 metrov, in glede na tržno primerljive cene vrednost ne odstopa. Preostala pogodbena vrednost vsebuje še delež obnove hišnih vodovodnih priključkov in delež vzpostavitve cestišča zaradi sočasnosti gradnje.«
Neprepričljiva pojasnila
Še manj prepričljiva so njihova pojasnila, zakaj obnove vodovoda niso vključili v lani objavljeno javno naročilo za gradnjo preostale komunalne in cestne infrastrukture, kot bi bilo običajno. Pravijo, da je obnova distribucijskega vodovoda na omenjenem odseku po Litijski cesti v skladu z uredbo gradnja zahtevnega objekta, za katerega je treba pridobiti gradbeno dovoljenje. »V času priprave javnega naročila za gradnjo komunalne infrastrukture na območju Hrušice in Litijske ceste, ki ga je v lanskem letu objavila mestna občina, gradbeno dovoljenje za ta dela še ni bilo pridobljeno. Obnova vodovoda se je začela izvajati šele po pridobitvi pravnomočnega gradbenega dovoljenja,« so zapisali.
Toda dejstvo je, da v času objave občinskega javnega naročila ni bilo pridobljeno niti gradbeno dovoljenje za preostalo komunalno infrastrukturo in prometno ureditev. Naročilo je občina objavila 25. septembra, zahtevo za izdajo gradbenega dovoljenja za rekonstrukcijo vodovoda in gradnjo kanalizacije na območju Hrušice in Litijske ceste pa sta MOL in Vo-Ka – skupaj! – na ljubljansko upravno enoto vložili šele dva tedna kasneje. Razlogi, da je obnova vodovoda izpadla iz naročila, so tako morali biti drugačni. Naj spomnimo, po zapletih sta občina in Vo-Ka gradbeno dovoljenje pridobili šele spomladi, po tistem, ko je bil KPL že izbran za izvajalca del.