Janković z mestnim prometom zadovoljen, z državnim proračunom ne

Župan je vesel dodatnih milijonov, a s predlogom državnega proračuna ni zadovoljen. Na Slovenski cesti med Šubičevo in Aškerčevo kmalu en pas manj.

Objavljeno
02. oktober 2013 19.17
Prometni kaos v Ljubljani iMasarykova cesta 18.9.2013 Ljubljana Slovenija
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – Župan Zoran Janković je zadovoljen s stanjem na cestah v glavnem mestu, čeprav je v jutranjih in popoldanskih konicah po nedavnem zaprtju Slovenske in uvedbi rumenih pasov na Dunajski in Celovški promet vidno upočasnjen. »Prepričan sem, da promet teče dobro in da je velika večina ljudi zadovoljnih s spremembami.«

Sam je namreč pričakoval veliko več nereda na cestah, je povedal na včerajšnji novinarski konferenci. »Je manj problemov, kot jih je bilo, ko smo za promet zapirali Tromostovje,« je poudaril in napovedal, da bo začasnemu urejanju Slovenske ceste, ki je v sklepni fazi, sledila vloga za gradbeno dovoljenje za zamenjavo celotne komunalne infrastrukture, ki je stara več kot 80 let. Tega naj bi se lotili prihodnje leto.

Na Slovenski cesti nove spremembe

Napovedal je še, da nameravajo preurediti tudi preostali del Slovenske ceste, od Šubičeve do Aškerčeve. Tam bodo uredili tri vozne pasove, tako da bodo prostor dobili kolesarji. Dva pasova bosta kot zdaj vodila iz centra, proti centru pa bo na voljo le še en. To praktično pomeni, da bo rumeni pas na tem delu ukinjen, saj bo vožnja za osebne avtomobile v tej smeri še vedno dovoljena, tako da bo še vedno mogoč dostop do parkirne hiše pod Kongresnim trgom. Župan je dejal, da bodo vozniki pač vozili za avtobusi in morali čakati, ko bodo ti ustavljali na postajališčih.

Glede kršitev in neupoštevanja rumenih pasov na Celovški in Dunajski cesti je napovedal, da bodo po prehodnem obdobju, ko dajejo voznikom čas, da se navadijo na spremembe, poostrili nadzor z redarji in policisti. Redarjev sicer že zdaj primanjkuje, zato promet na začetku in koncu zapore Slovenske ceste usmerjajo zasebni varnostniki, ki jih je najela občina.

Brez odgovora o širitvi vpadnic

Janković je poudaril, da so na občini pred velikimi spremembami prometne ureditve opravili potrebne analize in da so vse spremembe plod prometne politike MOL, ki da je bila dolgo v obravnavi. Glede sprememb v prihodnje pa: načrtujejo podaljšanje proge LPP do Domžal – kar si menda zelo želijo tamkajšnji prebivalci in župan – in ureditev novih parkirišč P+R. »Kaj več drugega ni za ponuditi.«

Ker so voznikom, ki prihajajo iz gorenjske smeri, odvzeli en vozni pas, ob Celovški pa še ni nobenega P+R, se na občini pogovarjajo z Merkurjem, da bi zanj namenili del njihovega parkirišča, je še povedal Janković. Če dogovora ne bo, bo treba počakati na ureditev P+R v Stanežičah, ki pa je še precej oddaljena. Pa uvedba rumenih pasov pomeni, da že leta načrtovane širitve mestnih vpadnic ne bo? »Na to ni odgovora,« je izjavil Janković in dodal, da pa širitve »še zelo dolgo ne bo«.

Državni proračun: premalo evropskih sredstev za MOL

Komentiral je tudi predlog državnega proračuna za prihodnji dve leti. Kot smo poročali včeraj, v njem ni več člena o zmanjšanju deleža iz dohodnine, ki Ljubljani pripada po zakonu o glavnem mestu, zato lahko MOL prihodnje leto pričakuje okoli 3,5 milijona evrov več sredstev, kot bi jih po proračunu, ki ga je lani sprejela Janševa vlada. »Tega sem vesel,« je dejal Janković, ki menda s spremembo ni bil seznanjen in je zanjo izvedel šele, ko je bil zakon o izvrševanju proračuna javno objavljen.

Kljub temu pa vse njegove želje niso izpolnjene: »Kot župan Ljubljane nisem zadovoljen s proračunom.« Pri tem je opozoril zlasti na evropska sredstva, kjer da je veliko odprtih vprašanj. Omenil je več deset milijonov evrov vredne projekte MOL, kot so Rcero, Centralna čistilna naprava Ljubljana in povezovalni kanal C0, ter evropska sredstva za sanacijo vrtcev, za katere so bile odločbe o sofinanciranju izdane že leta 2011, a denarja še niso prejeli. Posebej je opozoril še na sanacijo nelegalnih odlagališč na območju Jarškega proda, o kateri se je pogovarjal že s šestimi okoljskimi ministri. »Težko je biti zadovoljen, če imamo točke, ki se ne premaknejo leta in leta.«