Kolesarjenje skozi Tivoli še vedno prepovedano

Občina kljub pobudam vztraja: Znakov za prepoved v parku, skozi katerega vsak dan kolesari več sto ljudi, ne bodo umaknili.

Objavljeno
03. julij 2013 18.37
Promet v Tivoliju Ljubljana 29. junij 2013
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana

Ljubljana – Prepoved kolesarjenja v parku Tivoli še vedno velja. Kljub več pobudam, naslovljenih na MOL, naj mestni uradniki vendarle dovolijo kolesarjenje in omogočijo uporabo najkrajše poti med Celovško cesto in Cesto v Rožno dolino, ne da bi kolesarji pri tem tvegali kazen, na MOL ostajajo neomajni.

V zadnjih letih je bilo na ljubljansko mestno upravo naslovljenih že več predlogov, prošenj in zahtev, naj MOL umakne znake, ki poleg drugega prometa v parku Tivoli prepovedujejo tudi kolesarjenje. Tega je kljub prepovedi, ki velja že več let, sicer v tem priljubljenem parku, veliko. V knjigi Krajinski park Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib, ki je izšla leta 2011, so avtorji ugotovili, da je kar četrtina vseh obiskovalcev parka Tivoli, ki so jih popisali, kolesarjev.

Ena takih je tudi nedavna pobuda mestne svetnice NSi Mojce Kucler Dolinar. Ta je županu in pristojnim mestnim službam predlagala, da se asfaltirana pot skozi park, ki povezje Cesto v Rožno dolino in Celovško cesto, spremeni v cono za pešce, s čimer bo prehod legalno dovoljen tudi kolesarjem s hitrostjo pešcev.

»S tem bi legalizirali sedanje stanje, za pešce pa ostane v Tivoliju še veliko poti brez kolesarjev,« je zapisala Kucler Dolinarjeva in dodala, da je čakanje redarjev na začetkih teh poti in kaznovanje kolesarjev zelo žaljivo, »predvsem ker živimo v mestu, ki deklarirano spodbuja kolesarjenje kot želen način transporta«. Svetnica meni, da bi morali redarji kaznovalno delovati le v primerih, ko udeleženci v prometu ogrožajo sebe in druge.

Čopova varnejša kot Tivoli?

Občina se sicer trenutno pripravlja na aktivnosti v okviru evropskega projekta Champ, s katerimi želi izboljšati sobivanje pešcev in kolesarjev v območjih za pešce v središču mesta. A parka Tivoli v to akcijo ni vključila. Na MOL ocenjujejo, da je za sobivanje pešcev in kolesarjev v parku manj možnosti kot, na primer, na zelo obiskani Čopovi ulici ali Tromostovju. Tudi tokrat je bil odziv na pobudo Kucler Dolinarjeve negativen.

»Razglasitev območja za pešce v parku Tivoli, s katero bi izpolnili zakonske predpise o vožnji s kolesi in jo tako dovolili, se nam ne zdi primerna rešitev,« je zapisal vodja odseka za promet Peter Skušek. Dodaja, da so ureditve prometa v parkih v tujini zelo različne – nekatera mesta vožnjo s kolesi dosledno prepovedujejo, druga so bolj tolerantna, »vendar gre v teh primerih za večje parke, ki so manj obljudeni ali pa je njihova površina (vključno s potmi) tako velika, da so obiskovalci bolj razpršeni«.

Bojijo se nesreč

Na MOL tako menijo, da je število pešcev in kolesarjev v Tivoliju tako veliko, da so občasno ovirani in ogroženi pešci, zlasti starejši sprehajalci, manjši otroci in tisti, ki na povodcih vodijo pse. Dodajajo, da so v preteklosti prejeli številne pritožbe nad prehitrimi in neobzirnimi kolesarji.

»Popolnoma jasno nam je, da skozi Tivoli vodi bližnjica za kolesarje, vendar na sedanjih sprehajalnih poteh, žal, ni mogoče varno dovoliti tudi vožnje več sto, če ne več tisoč kolesarjev na dan, ne da bi nastajali medsebojni konflikti in morda celo nesreče,« je sklenil Skušek.