Končno bodo prenovili črnuški most čez Savo

Za izvajalsko pogodbo se poteguje pet ponudnikov, pri čemer izstopa zelo nizka cena novomeškega CGP.

Objavljeno
05. maj 2014 18.04
Most
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana - Na občinski razpis za prenovo dotrajanega cestnega mosta čez Savo v Črnučah je prispelo pet ponudb. Najnižja brez davka je bila skoraj 1,42 milijona evrov, najdražja pa malo manj kot 2,41 milijona evrov. Najugodnejšega izvajalca del bodo izbrali na pogajanjih, ki jih bodo izvedli še ta mesec.

Na včerajšnjem javnem odpiranju so najprej odprli skupno ponudbo domžalskega podjetja MKE in Gorenjske gradbene družbe iz Kranja. Delo so pripravljeni izvesti za 1,96 milijona evrov (z 22-odstotnim davkom to znaša 2,39 milijona evrov). Le malo višja je bila cena CVP Inženiringa iz Ljubljane.

Ti bi s podizvajalci posel opravili za 2,09 milijona evrov. Kranjsko podjetje Saning International bi s podizvajalci prenovo izvedla za skoraj 2,21 milijona evrov.

(Pre)velika razlika v cenah

Daleč najdražja sta bila skupna ponudnika MAP Trade in Komunalne gradnje Grosuplje. Njuna cena je skoraj 2,41 milijona evrov. Njuno popolno nasprotje pa je podjetje CGP iz Novega mesta, saj je delo skupaj s podizvajalci pripravljeno opraviti za le milijon in 417 tisočakov.

Čeprav bo v prihodnjem tednu ali dveh sledilo pogajanje in določanje končne cene (župan Zoran Janković vsakič pričakuje precej nižje cene), smo med predstavniki izvajalcev, ki so bili na javnem odpiranju ponudb, slišali, da so Novomeščani oddali prenizko ponudbo.

Preverjanje ponudb

Še pred pogajanji o končni ceni bo komisija morala preveriti, ali ponudniki sploh izpolnjujejo vse zahtevne pogoje. Eden najpomembnejših so dosedanje reference pri gradnji ali prenovah mostov. Vsakdo od njih je namreč moral predložiti dokazilo, da je v zadnjih petih letih uspešno izvedel vsaj eno zahtevno jekleno konstrukcijo, težko najmanj 50 ton in z razponom 25 metrov, ter saniral ali rekonstruiral most, dolg vsaj 75 metrov.

Iz vprašanj kandidatov za prenovitvena dela je razvidno, da je morala občina tudi skrajšati garancijski rok za odpravo napak z deset na pet let. Upoštevala je zahtevo več spraševalcev, ki so jo utemeljevali z dejstvom, da banke zaradi krize dajejo bančna jamstva le za obdobje treh let, nikakor pa ne za več kot pet let.

Kaj bodo prenavljali

Na občini smo izvedeli, da bodo tokrat izvedli temeljito sanacijo skoraj 150 metrov dolgega mosta, ki so ga zgradili leta 1905. Ta je do zdaj namreč doživel le dve večji spremembi oziroma prenovi. Leta 1958 so ga razširili, zadnja prenova pa sega v leto 1994. Takrat so prenavljali predvsem vozne površine in pločnike.

V zadnjih 20 letih pa so zaradi zelo povečanega prometa po njem in rednega zimskega soljenja na vozni površini kot tudi na jekleni konstrukciji pod njo vse opaznejše posledice soli in hudih obremenitev. Čez most namreč vodi Dunajska cesta, ki je za Črnuče poleg štajerske avtoceste ena glavnih povezav z mestom (predvsem v smeri Bežigrad in Center).

Prav tako pomeni glavno povezavo Zasavja in Štajerske v smeri Gorenjske, saj je najkrajša povezava teh regij po Obvozni (prej Nemški) cesti. Tokratna prenova bo do zdaj najcelovitejša, saj bodo poskrbeli za peskanje jeklene konstrukcije, za dotrajani asfalt na cesti in pločnikih, za dilatacije in odvajanje meteorne vode ...

Kaj nas čaka

V osnutku izvajalske pogodbe je predvideno, da mora biti delo opravljeno najpozneje v 180 dneh od uvedbe v posel. Vse, ki uporabljajo ta most, bo bolj zanimalo, kdaj bo začetek in konec popolne cestne zapore. Neuradno smo izvedeli, da bodo glavnino del in zaporo izvedli po koncu šolskega leta v osnovnih šolah, cesto pa bi za promet radi odprli 1. oktobra, ko se začne tudi študentsko šolsko leto.