Letna taksa je korak v pravo smer, a so še pomanjkljivosti

Na občini bodo spet popravljali odlok o prevozih z avtotaksiji.

Objavljeno
21. november 2013 18.40
Taksisti pred dvorano Stožice 16. Septembra 2013.
Mo. Z., Ljubljana
Mo. Z., Ljubljana
Ljubljana – Taksisti bodo morali z novim letom svoja vozila opremiti s posebno nalepko, na kateri bo zaporedna številka. Dobili jo bodo tisti, ki bodo imeli urejene dokumente in ki bodo plačali občinsko takso. Čeprav gre predlog v pravo smer, pa taksisti opozarjajo na nekatere pomanjkljivosti.

Na občini bodo decembra, že drugič letos – aprila so vanj vnesli najvišjo dovoljeno ceno za kilometer vožnje – spreminjali odlok o prevozih z avtotaksiji. O njem bodo na decembrski seji odločali mestni svetniki. Z novim letom bodo taksistom tako znova začeli zaračunavati letno takso v znesku 300 evrov za uporabo avtotaksi postajališč in rumenih pasov, s čimer si bodo pridobili tudi dovoljenje za opravljanje dejavnosti avtotaksi službe na območju MOL. Ob izdaji dovoljenja bo moral taksist svoje vozilo opremiti z nalepko, na kateri bosta napis »Taksi LJ« in zaporedna številka, v vozilu pa hraniti avtotaksi izkaznico in izvod dovoljenja.

Danes taksisti spet pri županu

Da so popravki odloka korak v pravo smer, meni Nataša Ornek, direktorica taksi podjetja Laguna, ki hkrati opozarja, da je bila podobna že vsebina doslej veljavnega odloka o prevozih z avtotaksiji, vendar se ni izvajal. »Že po starem odloku bi morali plačevati občinsko takso. Prvo leto smo jo nekateri poravnali, toda že naslednje leto smo obveljali za neumne. No, potem pa je občina to zahtevo umaknila,« se spominja Ornekova, ki meni, da je nadzor MOL nad odlokom nujen. Poleg tega bo po njenih besedah treba še doreči nekatere točke odloka, kar naj bi predstavniki taksi podjetij storili na današnjem sestanku pri županu Zoranu Jankoviću. »Iz odloka ni povsem jasno, ali taksist s plačilom občinske takse pridobi pravico do opravljanja avtotaksi storitev na območju MOL ali z njo plača zgolj uporabo rumenih pasov in postajališč za taksije,« opozarja Ornekova. Če bo ostalo pri tem, pravi direktorica Lagune, se bodo našli taki, ki občinske takse ne bodo plačali, storitev pa bodo kljub temu opravljali. Po njenem bi se sicer z izvajanjem odloka in ustreznim nadzorom »po dvajsetih letih kaosa« zmanjšalo število taksistov in bilo bi več reda. »Imeti pa moramo jasna pravila, po katerih naj delamo, saj bo le tako naša dejavnost končno primerljiva z drugimi.«

S tem se strinja tudi Fuad Mustafić, predsednik Taxi društva Ljubljana. Sam bo na današnjem sestanku pri županu med drugim predlagal, da mora taksist pridobiti dovoljenje za opravljanje storitev tudi na podlagi pogodbe o zaposlitvi za poln delovni čas, česar v zdajšnjem predlogu ni, bi pa po njegovem to prispevalo k večji enakopravnosti med vozniki taksijev.

Mustafić prav tako upa, da spremembe odloka pomenijo »začetek reda«, vendar hkrati znova opozarja, da bo svoje morala narediti tudi država in z zakonom določiti jasna merila, kdo sme opravljati avtotaksi storitve.