Ljubljana – Javno podjetje LPP se je v postopku nakupa novega turističnega električnega vlakca odločilo za dražjo od dveh ponudb, prispelih na razpis. Ta je namreč edina izpolnjevala vse razpisne pogoje. S tem so se potrdili očitki, izraženi že med razpisom, da je ta pisan na kožo nemškemu proizvajalcu električnih vlakcev.
Naj spomnimo: do konca julija sta na razpis za nakup električnega turističnega vlakca (potem ko je prejšnji marca, le po letu dni od nakupa, zgorel) prispeli dve ponudbi. Celjsko podjetje Setekar je oddalo dražjo, vredno 415.200 evrov brez davka, ljubljansko Exprum pa dobrih deset odstotkov cenejšo, znašala je 364.800 evrov brez davka.
Čeprav je bilo merilo za izbor najnižja cena, se je LPP odločil za nakup dražjega vlakca, je razvidno iz odločitve o oddaji javnega naročila, sprejete ta teden. Ugotovili so namreč, da ponudba Expruma ne izpolnjuje vseh tehničnih zahtev, ki jih je naročnik podal v tehničnih specifikacijah in v dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila. Kot navajajo v odločitvi, ki jo je podpisala direktorica Javnega holdinga Ljubljana (JHL) Zdenka Grozde, je bila ponudba nedopustna, saj ni izpolnjevala tehničnih zahtev v dveh točkah.
Sporno je bilo število vrat na drugi prikolici vlakca, saj je imel ponujeni vlakec nizozemskega proizvajalca Soios »samo pet vrat in ne šest, kot je zahteval naročnik«. Po oceni naročnika pa ponudba Expruma ni izpolnjevala niti zahteve v zvezi s pogonom vlečne kabine. Razpis je določal, da mora imeti »vlečno vozilo stalni štirikolesni pogon (4x4)«. Ponujeni nizozemski vlakec bi imel na vlečnem vozilu šest koles na treh oseh, pri čemer bi bila prva os brez pogona, na drugi in tretji pa bi bila pogonska kolesa. Takšno ponudbo so v LPP in JHL označili za neustrezno, saj so zahtevo iz razpisa o stalnem štirikolesnem pogonu interpretirali, da »to pomeni štiri gnana kolesa na dveh oseh, dvoje pogonskih koles na prvi osi in dvoje pogonskih koles na drugi osi«.
Nadalje so še ugotovili, da proizvajalec Soios »ni predložil ustreznih referenc, s katerimi bi dokazal, da je do zdaj že izdelal tri električne vlakce s pogonom 4x4 in z visokonapetostnim pogonskim sistemom«. Exprum, ki za MOL sicer dobavlja nekatere od električnih kavalirjev, dobavili pa so tudi električni vlakec, ki vozi po Sečoveljskih solinah, je kot referenco podal vlakec s pogonom 4x2 in vlakec, ki »ne vozi po primerljivi trasi«, so ugotovili naročniki in tako to ponudbo izločili.
Skoraj najvišja možna cena
Tako je ostala le dražja ponudba družbe Setekar, ki je bila tik pod vrednostjo, ki velja za naročila male vrednosti te vrste, to je 418.000 evrov brez davka. Kot smo že pred tedni izvedeli v družbi Setekar, so ponudili vlakec nemškega proizvajalca Sightseeing Trains Rügen, s katerim naj bi sodelovali že dalj časa, vendar v Sloveniji takšnega vlakca še ni.
Da je razpis pisan na kožo prav temu proizvajalcu oziroma »da je naročnik dobavitelja izbral že vnaprej«, je na portalu javnih naročil že prej anonimno opozoril eden od interesentov. V LPP so te navedbe ogorčeno zavrnili, toda končni razplet očitke le potrjuje. A ker pritožbe v zvezi z razpisno dokumentacijo ni bilo, velja odločitev o izbiri dražjega ponudnika, ki je edini izpolnjeval pogoje, kar pomeni, da bo LPP za novi vlakec z davkom odštel dobrega pol milijona evrov. Izločeni ponudnik ima sicer še možnost pritožbe. Ali se bodo pritožili in kaj pravijo na postopek izbire, nam v Exprumu včeraj ni uspelo izvedeti.
Če pritožbe ne bo, bo LPP lahko pogodbo s Setekarjem (to podjetje so na začetku avgusta izbrali tudi za dobavo dveh avtobusov v skupni vrednosti 295.000 evrov brez DDV) sklenil na začetku prihodnjega meseca. Dobavitelj pa bo moral novi vlakec zagotoviti najpozneje v osmih mesecih od podpisa pogodbe. Če bo upoštevan maksimalni rok, bo turistični vlakec po ljubljanskih ulicah znova zapeljal maja prihodnje leto.