Ljubljana – Še drugič letos je zjutraj zagorelo na območju LPP. Tudi tokrat je ogenj zajel električno vozilo, in sicer turistični vlakec Urban, eno večjih lanskih investicij javnega podjetja. Znova je škode za pol milijona evrov.
Zagorelo je okoli šeste ure zjutraj, potem ko je bil vlakec ob prostorih službe za vzdrževanje vozil čez noč priklopljen na električno polnjenje. Ogenj je popolnoma uničil prvi del vlakca, vlečno kabino, kjer je bil tudi električni motor, poškodoval pa je tudi delavnico. Poškodovanih ni bilo, so sporočili z LPP, kjer nastalo škodo ocenjujejo na pol milijona evrov. Glavno mesto tako do nadaljnjega ostaja brez turističnega vlakca.
Gre že za drugi vžig na električnem vozilu v kratkem obdobju. Januarja, ko je prav tako zagorelo na območju LPP ob Celovški, se je vžgal avtobus, ki so ga v LPP predelali iz dizelskega v električnega. Policija je takrat hitro izključila možnost zunanjega vzroka (podtaknjenega požara), in kot je potrdila predstavnica PU Ljubljana Nataša Pučko tudi v nadaljnji preiskavi, ki je že končana, niso bili potrjeni znaki kaznivega dejanja. Policisti so si ogledali kraj požara, a po do zdaj zbranih informacijah ni bilo ugotovljeno, da bi bil požar posledica kaznivega dejanja.
Isti izvajalec
Že januarski požar je povzročil pol milijona evrov škode. Tako je javnemu podjetju v dobrih dveh mesecih zaradi vžigov električnih vozil nastal kar okrogel milijon evrov škode. Obema požaroma je skupno, da je bil najeti izvajalec oziroma dobavitelj delov za predelavo avtobusa in vlakca podjetje Stoja d.o.o,, ki ga je LPP obakrat kot edinega ponudnika izbral prek javnega naročanja.
Miro Zorič, direktor podjetja, je dejal, da nima nobenih informacij o požaru. »Po enem letu in pol, ko je vlakec vozil, je nemogoče reči, kaj je bil vzrok.« Kot trdi, je doslej ves čas vse brezhibno delovalo. »Kolikor obvladam tehniko, ta zelo hitro pove, če kaj ne štima. V letu in pol je ta vlakec dal skozi vse cikle – pomlad, poletje, jesen in zimo – in je bilo vse v redu. Bilo je nekaj drobnih težav, kot je strgana harmonika in podobno, a nič večjega.«
Na vprašanje, ali torej lahko garantira, da je bil vlakec tehnično brezhiben, pa pravi, da »za nič na svetu ne moreš dati stoodstotno roke v ogenj. Jaz sem določene komponenete, ki so bile certificirane, kupil na trgu.« Zorič se sicer strinja, da je nenavadno, da je prišlo do dveh požarov v roku dobrih dveh mesecev. Poudarja, da je treba počakati forenzike, da ugotovijo vzroke današnjega požara. Po njegovih informacijah sicer še vedno niso znani niti vzroki januarskega požara. To so potrdili tudi v LPP, kjer pravijo, da je januarja »požar nastal na območju baterij, vendar vzrok še ni znan«.
LPP: »Tovrstnih dogodkov ni mogoče predvideti«
Po informacijah nekaterih zaposlenih v LPP je sicer že zadnja dva tedna na vlakcu prihajalo do pregrevanja motorja. Zorič to zanika, prav tako so informacijo zanikali v LPP: »Ocenjujemo, da smo doslej storili vse za ustrezno delovanje vozil: električna vozila polnimo vsak dan v skladu z navodili proizvajalcev, redno jih vzdržujemo, poleg tega pa je bil električni vlakec že prej devet mesecev testiran, prav tako je redno vozil od 1. januarja 2017. Električni vlakec Urban je podizvajalec pregledal tudi takoj po dogodku z avtobusom in takrat ni ugotovil napak. Tovrstnih dogodkov ni mogoče predvideti.«
Dodajajo, da je bil vlakec zavarovan. Čeprav je vlakec po mestnih ulicah prvič zapeljal že pred več kot letom dni, v LPP na naše vprašanje, ali so v celoti poravnali obveznosti do dobavitelja, odgovarjajo, da so vlakec »deloma plačali, ne pa v celoti«. Po naših informacijah sicer vozilo ni tako brezhibno delovalo, kot je sklepati iz navedb LPP in Stoje in je bilo večkrat na popravilu. Kot smo že pisali, je lani Urban precejšnje število dni preživel na testiranjih in v delavnicah LPP-ja.
Drugi naši sogovorniki, ki se ukvarjajo s predelavo in razvojem električnih vozil ali dobavo takšnih vozil, niso hoteli špekulirati, kaj bi bil lahko vzrok za že drugi požar na električnih vozilih LPP v tako kratkem obdobju, in ker ne poznajo ozadja dogodkov, tega niti javno komentirati. Izvedeli smo sicer, da s kavalirji (električna vozila za vožnjo po območjih za pešce, ki jih za LPP dobavljata dve različni podjetji) doslej ni bilo nobenih težav. Ugibati, zakaj bi v teoriji lahko zagorelo, pa je nehvaležno, pravijo. »Gori lahko tudi navaden avto na bencin, če je nekdo narobe pritrdil žico,« je dejal eden od sogovornikov.