Neplačnikom vode še niso odklapljali

Trenutno ima Vodovod-Kanalizacija odprtih 33 opominov pred ustavitvijo dobave vode za fizične osebe

Objavljeno
25. september 2012 17.55
27.3.2009, FOTO: DEJAN JAVORNIK
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – Potem ko je aprila letos mestni svet s spremembo odloka ponovno omogočil, da javno podjetje Vodovod-Kanalizacija (Vo-Ka) neplačnikom prekini dobavo vode, doslej takega primera še ni bilo. Nekaj uporabnikov pa je že prejelo zadnji opomin pred odklopom.

Od letošnje pomladi je v glavnem mestu po šestih letih mogoče odklapljanje vode. Leta 2006 so ta ukrep svetniki namreč prepovedali, z novim odlokom o oskrbi s pitno vodo pa je aprila mestni svet takšno ukrepanje proti neplačnikom znova omogočil.

V vmesnem obdobju je bil odklop dobave vode sicer možen, a le, če je prejemnik oviral dobavo vode drugim uporabnikom, če je dovolil priklop drugega uporabnika na svojo napravo ali če ni dovolil pregleda interne napeljave. Samo neplačevanje računov za porabljeno vodo pa se ni štelo za dovolj tehten razlog za odklop; dolgove so na Vo-Ki poskušali izterjati z izvršbami in opomini.

Postopek do odklopa vode sicer traja kar nekaj časa, saj Vo-Ka v primeru neplačila prvega izdanega opomina stranko najprej po telefonu, pisno oziroma občasno tudi na terenu pozove k poplačilu terjatev, če stranka računa še vedno ne poravna, jo ponovno opozorijo z opominom pred tožbo oziroma po novem odloku z opominom pred odklopom. Dobave vode za zdaj še niso prekinili, pravijo na Vo-Ki: »Poslani so bili opomini pred odklopom, trenutno pa do odklopa še ni prišlo, saj so neplačniki bodisi dolg poravnali bodisi se rok za odklop še ni iztekel.« Trenutno ta ukrep grozi 33 fizičnim osebam, ki so jim že izdali opomin pred odklopom.

Vpliv na plačilno disciplino?

Na naše vprašanje, ali so po spremembi pravil zaznali izboljšanje plačilne discipline, so na Vo-Ki odgovorili, da bodo rezultati spremembe odloka znani v prihodnjem letu. Trenutno še ni določen niti strošek odklopa in ponovnega priklopa vode; kot pravijo v javnem podjetju, je novi cenik, s katerim bodo to določili, šele v pripravi. Do sprejetja cenika pa bodo storitev zaračunavali glede na vrednost storitvene ure in stroške vozila.

Javnemu podjetju Vo-Ka sicer med podjetji Javnega holdinga Ljubljana (JHL) ostaja največ neplačanih računov.

Skupna vsota zapadlih računov, za katere uporabnikom pošiljajo opomine, je namreč ob posamezni izdaji opominov kar štiri milijone evrov (3,57 milijona za pravne osebe in 420 tisoč za fizične). Pri Energetiki je ta znesek 2,8 milijona evrov (za pravne osebe 1,6 milijona, za fizične pa 1,2 milijona), pri Snagi pa dva milijona (1,62 milijona za pravne in 420 tisoč za fizične osebe).

Po podatkih JHL v letošnjem letu Vo-Ka povprečno izda 50.500 računov na mesec, medtem ko je opominov, ki jih izdajajo vsaka dva meseca, povprečno 4050 oziroma približno štiri odstotke. Največji delež po številu neplačanih računov ima javno podjetje Energetika, ki mesečno izda povprečno 71.300 računov, povprečno število na dva meseca izdanih opominov pa je 7800 ali 5,5 odstotka. Najnižji je ta delež pri Snagi, ki mesečno izda povprečno 63.000 računov, izdanih opominov pa je v povprečju 7500. To pomeni približno štiri odstotke, saj Snaga opomine izdaja le štirikrat na leto.