Nevarnega prehoda čez progo ne bodo ukinili

Nekaj stanovalcev Sončnih dvorov je zmotilo, da bi imeli po nadvozu za 500 metrov daljšo pot do Grosuplja. Moteč hrup.

Objavljeno
14. april 2017 19.56
Bojan Rajšek
Bojan Rajšek
Grosuplje – V grosupeljski občini je vse nared za začetek gradnje povezovalne ceste v Sončne dvore in nadvoza čez železniško progo, ki bo priključen na krožišče pri trgovskem centru Spar. Čeprav naložbo lokalna skupnost načrtuje že ducat let, saj morajo stanovalci naselja in drugih hiš na južni strani železnice na poti do doma prečkati nezavarovan železniški prehod, je predlagani rešitvi del krajanov nasprotoval.

Sporazum med občino, infrastrukturnim ministrstvom in SŽ Infrastrukturo o sofinanciranju projekta je bil podpisan že sredi leta 2015, državni prostorski načrt pa sprejet nekaj mesecev kasneje. Vrednost naložbe je ocenjena na dobra 2,5 milijona evrov, pri čemer bo 90 odstotkov denarja zagotovila država. Po besedah direktorja občinske uprave Dušana Hočevarja bodo predvidoma začeli graditi že jeseni, zaključek del z odprtjem nove prometnice pa je predviden prihodnje leto.

Nepričakovani zapleti so izvedbo projekta nekoliko podaljšali. Grosupeljska upravna enota je namreč lani decembra že izdala gradbeno dovoljenje, a so sledile pritožbe štirinajstih stanovalcev Sončnih dvorov, ki se niso strinjali s prostorskim načrtom. Zmotila sta jih svetlobno onesnaženje, ki naj bi ga povzročala nova javna razsvetljava, in predvsem opustitev nivojskega prehoda Kadunčeve ceste čez železniško progo, ki je še iz časov, ko tam ni bilo stanovanjskega naselja, zavarovan le z Andrejevim križem. Odkar je zraslo novo naselje, je prometno zelo obremenjen in nevaren.

Omenjena skupina stanovalcev zahteva ureditev najkrajšega dostopa iz Sončnih dvorov do Grosuplja, ker bo nadvoz podaljšal pot do občinskega središča za več kot pol kilometra. Njihovo pritožbo je ministrstvo za okolje in prostor kot drugostopenjski organ zavrnilo, iz grosupeljske upravne enote pa so sporočili, da gradbeno dovoljenje še ni pravnomočno, saj imajo pritožniki možnost sprožiti še upravni spor. Za to možnost se očitno (še) niso odločili, kajti na upravnem sodišču so nam sredi tedna povedali, da niso prejeli nobene tožbe prebivalcev Sončnih dvorov. »Zdaj moramo postoriti vse potrebno za izbor izvajalca gradbenih del,« je napovedal Hočevar.

Nekoč skozi podhod

Župan Peter Verlič se je prejšnji mesec sestal z nezadovoljnimi prebivalci Sončnih dvorov, ki je s 340 stanovanji in tisoč stanovalci največje naselje v Grosuplju, in jim obljubil, da bo občina nadvoz in povezovalno cesto zaključila s krožiščem na Kadunčevi cesti in ne bo nadaljevala gradnje nove ceste mimo naselja. Napovedal je tudi meritve hrupa in preveritev poplavne varnosti objekta Brezje pri Grosupljem 101. Prav tako so se dogovorili, da bo občina začela postopek za spremembo klasifikacije naselja Sončni dvori iz tretjega v drugo območje varstva pred hrupom in izvedla monitoring meritev hrupa. Na podlagi izračunov bodo naročili študijo zaščite pred hrupom s potrebnimi ukrepi. Na območju stanovanjskih blokov Brezje pa predvidevajo dodatno ozelenitev. Zdajšnji nivojski železniški prehod čez progo na Kadunčevi namerava občina ohraniti do zgraditve podhoda do železniške postaje in naprej proti Kolodvorski cesti. Koliko bo ta naložba stala, za zdaj ne vedo, saj »ocene stroškov rekonstrukcije železniške postaje še niso izdelane«.