Obetata se nov podvoz na Viču in obnova Švicarije

Veliki gradbeni posli: gradnja povezave med Tržaško cesto in Cesto na Vrhovce železnicam, Švicarija pa Demi Plus.

Objavljeno
19. junij 2015 12.08
Ljubljana 14.03.2012 - Hotel Tivoli - Svicarija.foto:Blaz Samec/DELO
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – V glavnem mestu bodo v prihodnjih dneh stekla dela v dveh večjih gradbenih projektih. Občina namreč na izbiro izvajalcev za prenovo Švicarije in gradnjo novega podvoza na Viču ni prejela pritožb.

Za obnovo propadajoče Švicarije, ki stoji nad Tivolskim gradom, na naslovu Pod Turnom 4, je občina kot najcenejšega ponudnika izbrala podjetje Dema Plus. Njihova ponudba se je za najugodnejšo med sedmimi prispelimi izkazala že na aprilskem odpiranju ponudb, tudi po pogajanjih pa so z znižanjem cene za okoli četrt milijona ostali najugodnejši. Kot so zapisali v mestni službi za javna naročila, se na izbor ni pritožil noben ponudnik, tako da so konec prejšnjega tedna Demi Plus poslali pogodbo v podpis. Pogodbena cena je 4,16 milijona evrov z DDV. Pogodba bo postala veljavna, ko bo izbrani izvajalec občini predložil bančno jamstvo za dobro izvedbo pogodbenih obveznosti, kar mora storiti najkasneje v 15 dneh po sklenitvi pogodbe.

Izbrani izvajalec bo moral izvesti tako gradbeno-obrtniška kot restavratorska in konservatorska dela. Švicarija je namreč zaščitena kot kulturni spomenik lokalnega pomena. Z investicijo bo objekt obnovljen in revitaliziran. V njem bodo uredili umetniški center z rezidencami, s čimer naj bi omogočili mobilnost umetnikov v mednarodnem prostoru, javni del prenovljene zgradbe pa bo namenjen razstavam, predavanjem in drugim prireditvam. Tako nameravajo ohraniti kulturno in umetniško delovanje, ki je skozi več obdobij zaznamovalo prostor hotela Tivoli.

Dema Plus: koliko aneksov tokrat?

V skladu z razpisno dokumentacijo in pogodbo bodo morala biti dela izvedena do konca marca 2017. Dema Plus je imela doslej sicer precej težav s spoštovanjem pogodbenih določil, kar med drugim potrjujejo podatki o sklenjenih pogodbah in aneksih k njim med MOL in tem podjetjem, ki so jih v mestni upravi pripravili na zahtevo svetniškega kluba SDS. Ti kažejo, da se je več kot polovica od dvajsetih pogodb, kolikor jih je ljubljanska občina med letoma 2012 in 2014 sklenila z Demo Plus, končala s podražitvijo, podaljšanjem pogodbenega roka (včasih celo večkratnim) ali obojim. Družbo pod vodstvom Denisa Pereta z družino Janković povezujejo tudi zaradi povezav s hotelom Cubo. Je pa eno od podjetij s področja gradbeništva, ki so se jim v zadnjih dveh letih prihodki precej povišali, med drugim zaradi številnih poslov z ljubljansko občino. Preteklo leto so sklenili z devetimi milijoni evrov prihodkov in okoli četrt milijona evrov dobička.

Dve leti in šest milijonov za podvoz na Viču

Drugi večji gradbeni posel, za katerega je občina prejšnji teden zaključila javno naročilo, je povezovalna cesta med Tržaško in Cesto na Vrhovce. Za izvajalca je izbrala družbo SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana s partnerjema Javno razsvetljavo in CGP, ki so med devetimi interesenti oddali najcenejšo ponudbo. Vrednost pogodbe, ki bo podpisana te dni, je 5,83 milijona evrov (z DDV).

Gradbenike tako čaka gradnja nove povezovalne ceste od Tržaške ceste na jugozahodni strani Viča, pod novim železniškim podvozom do Ceste Dolomitskega odreda in naprej po novem mostu čez Gradaščico do Ceste na Vrhovce na severni strani železniške proge proti Postojni.

Z novo cestno povezavo v podaljšku Poti Rdečega križa, ki bo po besedah vodje oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Davida Polutnika dolga 750 metrov, bo Ljubljana končno dobila dolgo načrtovano, a večkrat prestavljeno povezavo sever–jug oziroma najkrajšo povezavo pod progo za vse večji stanovanjski naselji Vrhovce in Brdo iz smeri Viča ali proti njemu. Gradnja zajema tako cestno kot železniško in komunalno infrastrukturo. Predvidoma bo potekala v štirih fazah in naj bi bila končana v dveh letih od uvedbe v delo, pri čemer za eno od faz gradbenega dovoljenja še niso pridobili, saj za zdaj nimajo vseh zemljišč.