Ljubljana – Mestna občina Ljubljana je včeraj dobila uporabno dovoljenje za Fabianijev most pri Cukrarni. Po današnji slavnostni otvoritvi bo tako končno stekel promet po dvonivojskem mostu, s katerim je v glavnem mestu sklenjen notranji cestni obroč.
Gre za enega največjih in najdražjih infrastrukturnih projektov ljubljanske občine, ki bi sicer moral biti po prvotnih načrtih končan že v prvem mandatu župana Zorana Jankovića. Zapletalo se je z marsičem – s pridobivanjem dovoljenj in izbranim gradbincem, saj je gradnjo začel SCT, po njegovem propadu pa ga je nadomestil Gradis skupina G.
Tudi ta je zamujal z deli, tako da mu je občina maja podaljšala rok za dokončanje del do konca junija, a je Gradis z zaključnimi deli nadaljeval še vse poletje. Občina kazni za zamudo ne bo uveljavljala, tako da jo bo gradnja mostu stala 16,5 milijona evrov. Po odpravi pomajkljivosti, ki so jih ugotovili na tehničnem pregledu, je upravna enota včeraj izdala uporabno dovoljenje.
Avtomobili zgoraj, pešci in kolesarji spodaj
Ves čas gradnje, ki se je začela v začetku leta 2010, pa je most razburjal predvsem kolesarje. Dvonivojska zasnova mostu po zamisli arhitekta Jurija Kobeta izhaja še iz leta 1996, ko je bil izveden natečaj, Kobe pa je kasneje prevzel tudi projektiranje mostu ter priključnih križišč.
Medtem ko zgornji nivo mosta motoriziranemu prometu namenja po dva pasova v vsako smer, so načrtovalci pešcem in kolesarjem namenili spodnji nivo, kar je predvsem zmotilo kolesarje, saj takšna ureditev bistveno upočasnjuje in podaljšuje njihovo pot. Kljub številnim protestom in pozivom k spremembam le-teh niso dosegli. Do spodnje etaže se bodo lahko spustili po stopnicah ali z dvigalom oziroma po klančini ob bregovih Ljubljanice, kar pa bo predstavljajo precejšen ovinek.
"Uresničitev zamisli Maksa Fabianija"
Z občine so ob odprtju sporočili, da »z novim dvonivojskim mostom uresničujemo zamisel velikega arhitekta in urbanista Maksa Fabianija, ki jo je pred več kot sto leti oblikoval v svojem urbanističnem načrtu za popotresno Ljubljano.«
S slavnostnim odprtjem mostu ob 15. uri bodo spremenjene tudi nekatere linije LPP. Mestni avtobusi na progah 2, 11 in 20 bodo predvidoma po 16. uri začeli voziti čez Fabianijev most. Na občini pričakujejo, da se bodo s povezavo Roške in Njegoševe ceste oziroma sklenitvijo notranjega cestnega obroča zmanjšale prometne obremenitve na nekaterih drugih cestah, predvsem na Slovenski cesti.