Ljubljana – Občani opozarjajo na velike težave s parkiranjem pred enotami Zdravstvenega doma Ljubljana, še posebno na Metelkovi in za Bežigradom, kjer je zelo težko najti prosto parkirno mesto. To povzroča še dodatne težave bolnim, ki prihajajo k zdravniku.
Med poizvedovanjem, ali namerava ljubljanska občina kako ukrepati in olajšati parkiranje pred zdravstvenimi domovi, so nas napotili kar na odgovore na vprašanja in pobude svetnikov, saj je na te težave opozorila tudi mestna svetnica dr. Zvezdana Snoj iz stranke SMC. Med drugim je predlagala vsaj dva ali tri urgentne parkirne prostore za bolnike pred vsako enoto ZDL, in sicer za kratkotrajno parkiranje, omejeno vsaj na 15 do 30 minut, kot je to na primer urejeno za taksiste.
Omejeno število parkirnih prostorov
V Zdravstvenem domu Ljubljana pojasnjujejo, da imajo v območju posameznih enot v mestni občini že več let omejeno število parkirnih mest, večinoma so tam plačljive modre parkirne cone. Toda ta mesta poleg pacientov zasedajo še zaposleni v zdravstvenih domovih, prav tako drugi udeleženci v prometu. V tem sklopu so zagotovljeni še parkirna prostora za taksije in invalide ter dostop za urgentno vozilo. Kot pravijo, so zdravstveni domovi umeščeni v urbana središča, kjer promet poteka v skladu s prometno regulativo, na kar ZDL nima vpliva. Kljub temu upajo, da bo občina našla ustrezne rešitve.
Na občini pa se v birokratskem odgovoru zatekajo v odloke. Na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet navajajo, da je parkiranje urejeno z odlokom o urejanju prometa v MOL, ki pa ne predvideva in ne določa, da morajo biti parkirna mesta za potrebe obiskovalcev zdravstvenih domov, tudi za urgentne in podobne primere, posebej urejena oziroma označena na javnih parkirnih površinah, ki jih lahko uporablja vsak. Zatrjujejo, da sicer poskušajo upoštevati specifiko določenih območij z različnimi ukrepi, kot so uvedba enosmernega prometa, označitev kratkotrajnega parkiranja, označevanje mest za invalide in taksije, vendar pa je število parkirnih mest omejeno. Opozorijo na cilj prometne politike MOL, da bi do leta 2020 več prebivalcev uporabljalo javni prevoz, kolo ali pa hodilo peš. Odgovarjajo še, da je parkiranje za potrebe bolnišnic, zdravstvenih domov, ordinacij itn. predvideno v sklopu gradnje teh objektov in jih zagotavlja lastnik oziroma investitor na površinah, ki niso opredeljene kot javne. Število parkirnih mest, tudi za zdravstvene domove, na parceli za gradnjo ali v enoti urejanja prostora pa za vsak objekt določa 38. člen občinskega prostorskega načrta oziroma mestni odlok o občinskem prostorskem načrtu.
Mestna svetnica je med drugim opozorila na problematiko odvoza osebnih vozil s pajkom izpred zdravstvenih domov po Ljubljani, prav tako izpred kliničnega centra in drugih zdravstvenih ustanov v mestu v času, ko so bolniki pri zdravniku. Sprašuje, ali res morata občina in mestno redarstvo proračun polniti ravno z odvozom osebnih vozil najbolj ranljivih in zaradi bolezni prizadetih skupin meščanov, otrok, starejših in težko pokretnih ter tudi takšnih bolnikov, ki zaradi urgentnih stanj, ki ogrožajo življenje, potrebujejo nujno pomoč. Če že hočejo sankcionirati napačno parkirana vozila pred temi ustanovami, predlaga, da bi bilo bolj humano to storiti le s kaznimi, ne pa tudi z odvozom vozil.
Namen ukrepov ni polnjenje mestne blagajne
Na mestnem redarstvu odgovarjajo, da je ukrepanje zoper nepravilno parkirana vozila v okolici zdravstvenih ustanov ena od prednostnih nalog redarjev, in zavračajo navedbo, da je namen njihovega ukrepanja polnjenje mestnega proračuna. Kot zatrjujejo, so odvozi s pajkom v okolici zdravstvenih domov omejeni le na najhujše kršitve cestnoprometnih predpisov. Menijo, da prav represivno ukrepanje mestnih redarjev omogoča, da namenska parkirna mesta uporabljajo tisti, ki so ob obisku zdravstvene ustanove do njih res upravičeni. Na obvestilu o prekršku redarstvo vedno poda tudi nasvet, da ima posameznik pravico do vložitve pravnega sredstva. V ugovornem postopku nato ugotavljajo, ali obstajajo okoliščine, denimo skrajna sila, ki ga odvezujejo odgovornosti za prekršek.
Zanimalo nas je še, koliko je bilo odvozov vozil izpred enot ZDL, kliničnega centra in drugih zdravstvenih ustanov v Ljubljani v zadnjem letu in v prvih letošnjih mesecih ter koliko je bilo v zvezi s tem napisanih kazni. Na mestnem redarstvu pravijo, da posebne evidence o odvozih vozil in kršitvah parkiranja pred zdravstvenimi in drugimi ustanovami ne vodijo.