Pijančevanje? Ne, zabava skozi kulturo!

Škisova tržnica: nekdanji organizator Matic Škufca o današnji prireditvi.

Objavljeno
10. maj 2017 21.55
Miha Škufca organizator Škisove tržnice. V Ljubljani 21.4.2017[Miha Škufca.Škisova tržnica]
Vida Verdev
Vida Verdev

Ljubljana – Zveza Škis v imenu vseh slovenskih študentskih klubov danes pripravlja 20. Škisovo tržnico, ki je skozi leta postala največja kulturno-zabavna prireditve za mlade. V popoldanskem delu bodo klubi na Kardeljevi ploščadi za Bežigradom postavili stojnice in tradicionalno predstavili delovanje, posebnosti, kulinariko in značilnosti kraja, iz katerega prihajajo. O dogodku smo se pogovarjali z Maticem Škufco, ki je zadnji dve leti vodil organizacijsko ekipo.

Prireditev poteka dvajsetič, kako se je skozi leta spreminjala?

Zelo se je spremenila, v zadnjih letih še posebej. Začelo se je v Rožni dolini. Študentski klubi iz različnih krajev so se v Ljubljani želeli predstaviti, zato so pripravili dogodek in postavili stojnice. Večernega programa takrat še ni bilo. Ko so videli, da se ljudje za to zanimajo, se je dogodek večal.

In rast je verjetno narekovala potrebo po večji prireditveni lokaciji?

Res je. Prvo spremembo je Škisova tržnica doživela na bežigrajskem stadionu, kjer je že bilo več ljudi. Začel se je tudi glasbeni program. Velik obisk in zanimanje sta bila znaka, da je to stvar, ki študente zanima, da jo sprejemajo, si je želijo in jo je treba peljati naprej. Naslednji preskok je bil v Tivoliju, ki je bil spet velik korak naprej, saj je dogodek pritegnil več tisoč ljudi. Razdelili so ga na popoldanski in večerni program in prvič uvedli minimalno vstopnino, saj je vse večja prireditev pomenila veliko finančno breme. V Tivoliju smo tudi prvič razdelili prizorišče na elektronski oder in glavni del in prišli do ugotovitve, da se je treba usmerjati v elektronsko glasbo. Največji preskok se je zgodil pred dvema letoma, ko smo se premaknili za Bežigrad. Dogodek smo povečali na vseh stopnjah. Iz tujine smo pripeljali didžeja in začeli še bolj razvijati elektronski oder.

Na Škisovo tržnico je letelo veliko kritik, da gre samo za pijančevanje in zabavo.

Ljudje imajo pogosto napačno predstavo, mislijo, da gre samo za žur. Večinoma pridejo šele proti večeru, žurajo in se napijejo. Ampak to ni poanta. Bistvo je popoldanski del. Škisovo tržnico predstavljajo vsi slovenski študentski klubi. Teh je 57 in ravno ti so steber prireditve. Predstavljajo celoten koncept, idejo, ki se je razvila pred dvajsetimi leti. Klubi v popoldanskem delu predstavijo svoje običaje, tradicijo, kulturo in kulinariko. Ključna sta torej predstavitev klubov in kulturni vidik prireditve skozi prizmo sproščenega, zabavnega dela.