Ljubljana – Potem ko so lani dobršen del leta kopali po Slomškovi, Pražakovi in ulici Tabor, bo ta konec mesta razkopan tudi letos. Predvidoma spomladi naj bi se gradbena dela začela na območju Metelkove, Kotnikove in Kolodvorske ulice.
Načrtovana prenova vključuje tako obnovo komunalnih vodov kot prenovo cestišča. Javno naročilo je Javni holding Ljubljana (JHL) objavil konec preteklega leta. Kot so sporočili, so prejeli pet ponudb, ki jih še pregledujejo. Ponudbene cene niso znane, saj jih kandidatom za posel po novem zakonu o javnem naročanju v prvi fazi ni bilo treba predložiti, to bodo storili šele v nadaljevanju postopka. Na JHL napovedujejo, da bo izvajalec izbran predvidoma v drugi polovici februarja.
Dotrajana komunala
Kot pojasnjujejo na holdingu, so razlogi za prenovo »sistemske narave« in so vezani na starost in dotrajanost materiala komunalne infrastrukture. »V Metelkovi ulici je vročevodno omrežje staro 44, vodovodno iz PVC pa 35 let. Starost vročevodnega omrežja v Kotnikovi ulici je 51 let, vodovodnega iz PVC in kanalizacijskega v betonski izvedbi pa 31 let. Vodovodno omrežje iz PVC v Kolodvorski ulici je staro 29 in kanalizacijsko v izvedbi iz betona 52 let,« so zapisali.
Obnovitvena dela sicer niso predvidena na celotnem območju omenjenih treh ulic, pač pa le na delih severno od Slomškove: Metelkovo bodo prenavljali med Slomškovo in Masarykovo, Kotnikovo od križišča s Slomškovo do stavbe na Kotnikovi 36 (ob uvozu v parkirno hišo), na najkrajšem odseku pa Kolodvorsko, in sicer od križišča s Slomškovo do naslova Kolodvorska 15, kje ima sedež Zpiz.
Kotnikova: manj za pešce, več za avtomobile
Čeprav naj bi bil poglavitni razlog za prenovo dotrajana komunalna infrastruktura, napovedujejo tudi nekaj prometnih sprememb. Na JHL pojasnjujejo, da gre pri Metelkovi »bolj ali manj za vzpostavitev cestišča v prvotno stanje« (asfaltirano vozišče in tlakovana parkirna mesta) in da pri rekonstrukciji Kotnikove »bistvene spremembe niso predvidene«, čeprav načrtujejo enajst dodatnih parkirnih prostorov na vzhodni strani, ki jih bodo pridobili z zožitvijo cestišča in površin za pešce. Največja sprememba pa je predvidena na Kolodvorski, kjer bo zdaj dvosmerni promet zamenjal enosmerni, »ki bo potekal krožno okoli drevoreda z izhodom na Slomškovo ulico«. Obnova zajema tudi prenovo vozišča, parkirnih površin in površin za kolesarje.
Od komunalnih del je predvidena zamenjava kanalizacije po Kotnikovi in Kolodvorski v skupni dolžini približno 250 metrov, zamenjava vodovoda na vseh treh ulicah v skupni dolžini okoli 530 metrov, na Metelkovi in Kotnikovi pa bodo obnovili še vročevod in zamenjali plinovod v dolžini dobrih 400 metrov.
Štirje meseci za obnovo
Večino stroškov (60 odstotkov) bo plačala Vodovod-Kanalizacija, 40 odstotkov pa Energetika. MOL bo, kot navajajo na JHL, poravnala le stroške za rekonstrukcijo cestišča na Metelkovi, in sicer v okviru koncesijske pogodbe. Razpis predvideva, da bo imel izbrani izvajalec za izvedbo gradbenih del na voljo štiri mesece, dela pa naj bi opravil med marcem in julijem.