Na Dunajsko cesto proti njeni širitvi

V skupnosti Proti širitvi Dunajske jutri popoldne pripravljajo protest »Naša Dunajska, naša odločitev«.

Objavljeno
15. september 2014 11.58
Mo. Z., Delo.si
Mo. Z., Delo.si

Ljubljana − V skupnosti Proti širitvi Dunajske, ki jo na socialnem omrežju facebook podpira nekaj kot več 200 uporabnikov, jutri popoldne pripravljajo protest proti širitvi Dunajske ceste »Naša Dunajska, naša odločitev«.

Dunajska cesta po njihovem »potrebuje nove drevorede, zelenice in varne kolesarske poti, in ne širitve z dodatnimi voznimi pasovi za avtomobile, ki jih načrtuje ljubljanska občina«. Zbor, kot še navajajo v skupnosti, bo jutri ob 16. uri na ploščadi pri križišču s Kržičevo ulico.

Podpise proti širitvi Dunajske ceste je občinskemu oddelku za gospodarske dejavnosti in promet junija letos oddalo 137 stanovalcev, ko so na občini organizirali javni posvet na temo širitve. Z udeleženci posveta jim ni uspelo doseči soglasja. Na MOL v uradnih odgovorih kot razlog za širitev Dunajske ceste navajajo v nedoločno prihodnost oddaljeni gradnjo Emonike in širitev podvoza Šmartinska, a je na junijskem javnem posvetu postalo jasno, da je glavni razlog za širitev reševanje posledic, ki jih je povzročila lanska uvedba rumenega pasu. Več TUKAJ.

In kaj je znanega o načrtih občine za preureditev Dunajske ceste? Projektantski predračun načrtovanih del znaša okvirno dva milijona evrov. Gradbeno dovoljenje naj ne bi bilo potrebno, z utemeljitvijo, da se bodo dela opravljala v okviru cestnega sveta (širšega območja ceste). Prenova mestne vpadnice je predvidena le na krajšem odseku med križiščem z Vilharjevo in križiščem s Topniško. Tu namreč širitve ne ovirajo objekti, ki bi jih bilo treba porušiti, prav tako je večina zemljišč v občinski lasti, na najožjem odseku ob Bežigrajskem dvoru pa so že pridobili služnost na zemljiščih države in Imosa. Če bi hoteli širiti Dunajsko še naprej proti obvoznici, pa bi morali odkupiti več zemljišč, poleg tega bi bilo treba porušiti 14 hiš.

»Predvidena je naslednja prometna ureditev: šestpasovna ureditev Dunajske od križišča z Vilharjevo do križišča z Linhartovo (trije pasovi proti severu in trije proti jugu, od katerih je na vsaki smeri en pas rezerviran za vozila mestnega javnega prometa) ter petpasovna Dunajska od križišča z Linhartovo do križišča s Topniško (trije pasovi proti severu in dva pasova proti jugu, od katerih je v vsako smer en pas rezerviran za vozila mestnega javnega prometa). Rešitev vključuje tudi preureditev križišča z Linhartovo tako, da bo prometno dovolj zmogljivo in zastojev ne bo več. To bi bistveno povečalo prepustnost iz smeri Linhartove proti centru. Poleg tega bomo po tej rešitvi križišče Dunajske in Linhartove preuredili tako, da bo prijaznejše za kolesarje in pešce,« so pred časom zapisali na MOL. Več TUKAJ.