Razpadajoči asfalt ob železniški postaji sramota za SŽ

Pločniki vzdolž Trga OF zaradi nevzdrževanja postajajo makadamski, železnic pa to kljub javnim opozorilom že tretje leto ne moti.

Objavljeno
07. oktober 2014 18.25
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana – Slovenske železnice, ki imajo v lasti vsa zemljišča okoli ljubljanske železniške in avtobusne postaje, so podjetje, ki bi lahko kandidiralo za naslov najslabšega vzdrževalca svoje okolice v mestu. Pločniki vzdolž Trga OF so tako dotrajani, da se marsikje namesto asfalta vidi makadam ali pa iz njega rasteta celo trava in plevel.

Ko smo pred več kot dvema letoma direktorja Dušana Mesa spraševali, zakaj ne poskrbijo vsaj za novo asfaltno prevleko na pločnikih med železniško in avtobusno postajo, saj so ti v nesporni lasti SŽ, nam ni znal povedati. Kasneje nam je takratni tiskovni predstavnik Marko Tancar sporočil, da so po pojasnilih njihovega oddelka za infrastrukturo vsi pločniki predmet ureditve novega Masarykovega bulvarja. Zemljišča ob Trgu OF so bila takrat naprodaj z javnim razpisom, vendar zanje ni bilo zanimanja (na železnicah so upali, da jih bo odkupil Trigranit, a jih ni). Dodal je še, da na SŽ za leti 2012 in 2013 ne predvidevajo niti evra za njihovo ureditev.

Tudi letos niso ukrepali

Če bi še lahko razumeli, da so takrat računali, da bo Trigranit končno začel graditi novo avtobusno in železniško postajo ob Vilharjevi in da bo v tem sklopu preurejena Masarykova cesta s Trgom OF vred, pa za letos ni nobenega opravičila več. Jasno je namreč, da Trigranitovo podjetje Emonika ne bo gradilo, prav tako je vprašanje, ali se tuji investitorji temu projektu niso že dokončno odpovedali.

Izgovorov ne more biti več

Ker pa je podjetje Avtobusna postaja Ljubljana (APL) po sodbi vrhovnega sodišča končno priznalo, da je lahko odslej le še najemnik glavne avtobusne postaje, in je letos zanjo naposled začelo plačevati najemnino, bi morale Slovenske železnice del tako zbranega denarja vračati v urejanje okolice obeh postaj. Zdaj namreč ni več dvoma, da so lastnice vseh zemljišč, tudi tistih, ki si jih je prej lastilo podjetje APL.

Četudi SŽ od AP Ljubljana ne bodo prejemale zahtevanih 15 tisoč evrov mesečne najemnine, pa je 9285 evrov na mesec, za kolikor sta se podjetji dogovorili po pogajanjih, dovolj, da bi že letos lahko asfaltirali pol kilometra dolg pločnik ob Trgu OF s ploščadjo pri izhodu z železniških peronov na Trg OF vred. Sploh ker so jim avtobusarji naenkrat že nakazali polletno najemnino, torej dobrih 55 tisočakov. Če pa bo SŽ od APL uspelo izterjati nekaj najemnin za obdobje od razsodbe vrhovnega sodišča v lanskem poletju do začetka letošnjega leta, se bo vsota z obrestmi še precej povečala. Strošek prenove ne bi smel biti prav visok, saj gre le za nekajcentimetrsko asfaltno prevleko.

Kdaj bodo nadstreški?

Ker bodo samo z najemninami vsako leto zbrali več kot 111 tisoč evrov, bi v nadaljevanju morali poskrbeti še za tlakovano cesto med obema postajama, ki je ponekod poškodovana in drugod dvignjena, ureditev vseh avtobusnih peronov in končno tudi za postavitev obveznih nadstreškov za čakajoče potnike. Ljubljana je namreč eno redkih slovenskih mest, ki jih še nima.

Nova mestna oblast bi končno morala z vsemi vzvodi pritisniti na SŽ in od vodstva zahtevati, da vsaj redno vzdržuje obe postaji, kajti trenutno sta sramota za Ljubljano. Za tujce, ki pripotujejo z avtobusom ali vlakom, pa tudi nič kaj ugleden prvi stik z glavnim mestom. Če ne bo šlo drugače, bi nadnje morali poslati inšpektorje in doseči, da avtobusno postajo zaprejo, saj ne izpolnjuje osnovnih zakonskih zahtev. To bi sicer morali narediti že pred več kot desetimi leti, a so se izgovorili, da se bo v kratkem začela gradnja nove, kar pa se vse do danes ni zgodilo.