Ljubljana – Občina je podjetju KPL pogodbeni rok za dokončanje del, ki se je iztekel maja, podaljšala vse do konca avgusta. Kljub temu napovedujejo, da bo javni promet po osrednji prometnici glavnega mesta stekel sredi julija.
Konec marca je župan Zoran Janković na predstavitvi prenove Slovenske ceste napovedal odprtje za 9. maj; dan kasneje bodo po njej začeli voziti avtobusi LPP, je zagotovil takrat. Odprtje na praznik glavnega mesta je res bilo, čeprav je bil prenovljen le del med Šubičevo in Cankarjevo, avtobusi pa še danes vozijo po obvozu. Konec maja se je iztekel tudi podaljšani pogodbeni rok za dokončanje gradbenih del, ki ga izvajalcu, KPL, ni uspelo ujeti. Občina jim ga je znova podaljšala.
Kot so sporočili z mestnega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet (OGDP), je bil rok z aneksom podaljšan do 31. avgusta, torej za tri mesece. »Razlogi za podaljšanje so bili obsežna arheološka izkopavanja in pa predvsem tehnično-operativni izzivi, ki se pojavljajo pri sami gradnji (podhod Ajdovščina, pridobivanje soglasij lastnikov fasad),« so zapisali. Naj spomnimo, da je bilo za prenovo Slovenske ob oddaji javnega naročila najprej predvidenih le 105 dni oziroma tri mesece in pol. Dela so se začela izvajati v začetku oktobra lani, pri čemer so bila za nekaj dni prekinjena v času ljubljanskega maratona in tako rekoč ves december zaradi prazničnih prireditev. Od januarja pa potekajo brez prestanka, a so KPL rok najprej podaljšali do konca maja, prav zaradi nepredvidenih arheoloških raziskav. Te so se sicer končale le nekaj dni potem, ko je župan napovedal zaključek prenove za 9. maj, zato je težko verjeti, da je to eden od vzrokov za novo trimesečno podaljšanje roka.
Kakšno je stanje na Slovenski cesti danes? Po 9. maju postopoma odpirajo dodatne površine, tako da je zdaj za pešce in kolesarje odprt skoraj ves del do Štefanove ulice, površine ob novem drevoredu pa so že zavzeli gostinski vrtovi. Del površin ob ploščadi Ajdovščina, ki ga še zastirajo gradbiščne ograje, je že tlakovan, del pa še vedno razkopavajo.
Spletna stran LPP: obvoz do 9. maja
Čeprav ima po pogodbi torej KPL za dokončanje del na voljo še poltretji mesec, so na OGDP zapisali, da je »začetek vožnje avtobusov LPP po Slovenski predviden sredi julija, ko bo betonsko vozišče doseglo tlačno trdnost«. Ker naj bi bil po tistem, ko bo na celotni vozni površini vlit beton, potreben še mesec dni, da se površina strdi in bo primerna za vožnjo avtobusov, bi to lahko znova bila precej optimistična napoved.
a je podjetju KPL pogodbeni rok za dokončanje del, ki se je iztekel maja, podaljšala vse do konca avgusta. Kljub temu napovedujejo, da bo javni promet po osrednji prometnici glavnega mesta stekel sredi julija.
Konec marca je župan Zoran Janković na predstavitvi prenove Slovenske ceste napovedal odprtje za 9. maj; dan kasneje bodo po njej začeli voziti avtobusi LPP, je zagotovil takrat. Odprtje na praznik glavnega mesta je res bilo, čeprav je bil prenovljen le del med Šubičevo in Cankarjevo, avtobusi pa še danes vozijo po obvozu. Konec maja se je iztekel tudi podaljšani pogodbeni rok za dokončanje gradbenih del, ki ga izvajalcu, KPL, ni uspelo ujeti. Občina jim ga je znova podaljšala.
Kot so sporočili z mestnega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet (OGDP), je bil rok z aneksom podaljšan do 31. avgusta, torej za tri mesece. »Razlogi za podaljšanje so bili obsežna arheološka izkopavanja in pa predvsem tehnično-operativni izzivi, ki se pojavljajo pri sami gradnji (podhod Ajdovščina, pridobivanje soglasij lastnikov fasad),« so zapisali. Naj spomnimo, da je bilo za prenovo Slovenske ob oddaji javnega naročila najprej predvidenih le 105 dni oziroma tri mesece in pol. Dela so se začela izvajati v začetku oktobra lani, pri čemer so bila za nekaj dni prekinjena v času ljubljanskega maratona in tako rekoč ves december zaradi prazničnih prireditev. Od januarja pa potekajo brez prestanka, a so KPL rok najprej podaljšali do konca maja, prav zaradi nepredvidenih arheoloških raziskav. Te so se sicer končale le nekaj dni potem, ko je župan napovedal zaključek prenove za 9. maj, zato je težko verjeti, da je to eden od vzrokov za novo trimesečno podaljšanje roka.
Kakšno je stanje na Slovenski cesti danes? Po 9. maju postopoma odpirajo dodatne površine, tako da je zdaj za pešce in kolesarje odprt skoraj ves del do Štefanove ulice, površine ob novem drevoredu pa so že zavzeli gostinski vrtovi. Del površin ob ploščadi Ajdovščina, ki ga še zastirajo gradbiščne ograje, je že tlakovan, del pa še vedno razkopavajo.
Spletna stran LPP: obvoz do 9. maja
Čeprav ima po pogodbi torej KPL za dokončanje del na voljo še poltretji mesec, so na OGDP zapisali, da je »začetek vožnje avtobusov LPP po Slovenski predviden sredi julija, ko bo betonsko vozišče doseglo tlačno trdnost«. Ker naj bi bil po tistem, ko bo na celotni vozni površini vlit beton, potreben še mesec dni, da se površina strdi in bo primerna za vožnjo avtobusov, bi to lahko znova bila precej optimistična napoved.
Tudi na LPP smo izvedeli, da je načeloma dogovor, da promet po Slovenski cesti znova steče julija. Pri obveščanju svojih uporabnikov v zvezi z zaporo so sicer precej neažurni. Zadnja informacija je bila na spletni strani podjetja objavljena konec decembra, v njej pa piše, da bo imelo 18 prog LPP obvoz »do predvidoma 9. maja«. Tudi na spletnem portalu občine, kjer so navedene vse cestne zapore v glavnem mestu, je kot predvideni zaključek zapore Slovenske ceste še vedno naveden 31. maj. Sicer pa smo na LPP včeraj neuradno izvedeli, da dobivajo zelo veliko pritožb v zvezi z zaporo, ki traja že od januarja, toda uradnih informacij o tem, kdaj se bo obvoz končal, nimajo, tako da jih tudi uporabnikom ne morejo posredovati.
Počasna nakazila, počasna dela?
Za več podatkov o tem, da bo Slovenska spet prevozna sredi julija in kakšna dela naj bi se izvajala do konca avgusta, smo se obrnili tudi na KPL. »Predvideno je, da bo vožnja za avtobuse po Slovenski cesti možna v juliju. Seveda pa bomo prej ocenili tlačno trdnost betonskega vozišča. Po tem bo potekala še montaža avtobusnih nadstrešnic, sicer pa bo pred sprostitvijo vožnje za LPP zaključena večina gradbenih del,« so sporočili.
Prav tako smo preverjali informacije, da naj bi se prenova zavlekla tudi zato, ker podizvajalci (bodisi normirani, ki jih neposredno plačuje občina, bodisi tisti, ki jih plačuje KPL) plačila za izvedena dela dobivajo s precejšnjo zamudo. Po podatkih, ki so nam jih poslali z MOL, je občina po sedmih mesecih izvajanja gradbenih del KPL in enemu od skupno šestih normiranih podizvajalcev doslej nakazala 852 tisoč evrov, kar pomeni okoli 22 odstotkov pogodbene vrednosti (ta je 3,8 milijona evrov z DDV). Na OGDP so zatrdili, da »MOL potrjuje mesečne situacije in izdaja odredbe za izplačilo situacij v skladu z roki, navedenimi v pogodbi«. Pojasnili so, da je investitor prenove tudi javno podjetje Vodovod-Kanalizacija in da je bilo to na začetku plačnik storitev, ker so dela potekala predvsem na komunalnem omrežju. Koliko je Vo-Ka za Slovensko cesto doslej plačala KPL, nam včeraj iz javnega podjetja niso odgovorili. Sporočili so le, da njihov delež obnove znaša 354 tisoč evrov (brez DDV).
Negativno vzdušje
Na MOL so informacije, da dela potekajo počasneje zaradi zamud pri plačilih, zavrnili: »To je zavajanje. Investitor in izvajalec si prizadevata za čimprejšnje dokončanje del na Slovenski cesti. Očitno pa si nekdo želi, da se to ne bi zgodilo, in ustvarja negativno ozračje.« Podoben odgovor, da sredstva dobivajo v skladu s pogodbo, smo dobili tudi na KPL: »Terminsko obdobje za dokončanje del se je podaljšalo, ker so arheološka izkopavanja potekala nekoliko dlje, kot je bilo predvideno, obenem pa se pri gradnji srečujemo z raznimi drugimi prilagoditvami projekta dejanskemu stanju na terenu, ki jih uspešno rešujemo.«