Romina Kavčič: Dizajn, ki je samo lep, je najslabši

Vprašalnik Ljubljanapolisa: Uporabniška izkušnja in vsebina sta na prvem mestu, videz je le pika na i.

Objavljeno
22. junij 2015 18.40
Romina Kavčič 19.06 2015
Pija Kapitanovič, Delo.si
Pija Kapitanovič, Delo.si
Ljubljana – Njeno življenje je oblikovanje. Na vprašanje, kaj počne v prostem času, odgovori: »Oblikujem« ... svoj blog z veganskimi recepti. V Ljubljani živi in deluje že desetletje, in če bi lahko oblikovala mesto z najboljšo uporabniško izkušnjo, bi bila to Ljubljana z boljšimi javnimi prometnimi povezavami po državi.

Kaj je pri oblikovanju uporabniških izkušenj tako privlačnega?

Z uporabnim dizajnom ljudem izboljšujemo življenje. Izpraševanje, kaj bi uporabnikom koristilo, me ves čas zaposluje. Za iskanje odgovorov pa je potrebno veliko učenja: stalno spremljanje tehnoloških novosti in spreminjajočih se navad uporabnikov.

Od kod črpate navdih?

V mojem življenju je skoraj vse povezano z dizajnom. Tudi v vsakodnevnih pogovorih se pretežno vrtim okoli tega. Včasih se zgodi, da dosežem neko kritično točko, na kateri izgubim kreativnost. Takrat potrebujem naravo in šport, ki mi pomagata, da se osredotočim na popolnoma druge stvari kot sicer. Tako najdem rešitve, ki jih pred računalnikom ne.

Ste kdaj razmišljali o Ljubljani, bolj prijazni do uporabnikov?

Odkar je mestno središče zaprto za promet, je veliko bolj prijazno, kot je bilo prej. Tudi bolj kot druga evropska mesta. Mirna, nič kaotična.

Če bi imeli moč, nekoč, oblikovati mesta, kakšno bi bilo to?

Za osnovo bi vzela Ljubljano, vendar z zelo funkcionalnimi linijami javnega prometa po vsej državi. Želim si, da ne bi potrebovali avtomobilov.

V poslu ste že deset let. Kako se stvari v spletnem oblikovanju spreminjajo?

Leta 2005 smo ob prenovi spletne strani naročnikom govorili: Zdaj boste imeli s tem pet let mir. Danes nenehen razvoj tehnologije zahteva nove rešitve, ki podpirajo vse te tehnologije. Spremembe se dogajajo vsak mesec. Pojavljajo se novi modeli telefonov in televizorjev z drugačnimi resolucijami, ki zahtevajo prilagoditve. Da je izdelek lep, na žalost ni več najpomembnejše, čeprav marsikdo še vedno tako misli. Še več, dizajn, ki je samo lep, je najslabši. Google je pred mesecem dni s pravilnikom določil, da se spletne strani, ki niso prilagojene za mobilne telefone, med iskalnimi zadetki uvrstijo nižje.

Koliko slovenska podjetja dajo na dober dizajn?

Na dober dizajn že. Pozabljajo pa na uporabniško izkušnjo. Nekaj velikih podjetji sicer že zaposluje ljudi, ki se ukvarjajo s tem. O zavedanju na splošno pa veliko pove, da oglaševalske agencije nimajo strokovnjakov za uporabniško izkušnjo, ampak le klasične oblikovalce, ki se zanašajo samo na svoje lastne izkušnje. Kako na primer oni uporabljajo določeno aplikacijo. Njihove rešitve tako niso podprte z dokazi.

Je to dobro plačano delo ali bolj prekarna oblika?

Težava je v tem, da veliko oblikovalcev podcenjuje svoje delo. Dopoldne delajo za agencije, popoldne pa za lastne manjše naročnike. Ker večino njihovih dohodkov predstavlja plača, nižajo svojo urno postavko v popoldanskem času. Namesto da bi imeli takšno postavko, ki bi jim omogočila preživetje, tudi če ne bi prejemali plače, gredo 70 odstotkov pod ceno. Ljudje zaradi tega menijo, da je logotip vreden deset evrov. Stranko potem težko prepričaš, da je sploh pomemben, če pa ga lahko spackaš skupaj v dveh urah. Mogoče ti enkrat res uspe hitro narediti nekaj dobrega, ampak na dolgi rok ne.

Ste tudi del ekipe mednarodne fundacije Stellar. Kaj je cilj njenega delovanja?

V valutni sistem Stellar želimo vključiti najbolj revne države na svetu, kjer ima manj kot dvajset odstotkov prebivalcev bančni račun, zaradi česar niso sposobni plačevati in prejemati denarja. Tudi če bi imeli, karikiram, bogato teto iz Amerike, jim ne bi mogla nakazovati denarja. Tisti, ki imajo račune, pa morajo plačevati za storitve. Dvig denarja ponekod stane štiri dolarje, to je v državah, kjer je povprečna plača 10 evrov, izredno visok znesek. Naš izziv je tem ljudem omogočiti nemoteno brezplačno poslovanje.

Kako?

Ustvarjamo sistem z uporabniškim vmesnikom, ki bi omogočil preprost in brezplačen prenos denarja. Stellar je nadomestek bančnega računa. Razlika je v tem, da denarja ne dobiš v banki, ampak na določenih točkah, v trafikah na primer. Prednost stellarja je v lastni valuti. Ko bi nekdo rad poslal denar v tuji valuti, sistem poišče uporabnika, ki to valuto ima, in jo nakaže prejemniku. Uporabnik v zameno dobi stellarje, ki jih lahko zamenja, kadar želi.

Koliko ljudi ga že uporablja?

Štiri milijone po vsem svetu. Zdaj potrebujemo samo še čim več partnerjev, ki bodo omogočili menjavo denarja za stellarje. Nekaj jih že imamo.

Vaš slogan je Najprej ljudje, potem dizajn. Se strinjate tudi, da je vsebina pomembnejša od dizajna?

Vsebina in uporabniška izkušnja sta na prvem mestu, ni dvoma. Dizajn pa je le pika na i, ki naredi eno aplikacijo drugačno do druge. Z dizajnom pokažeš svoj značaj.

Kaj pa če se vaš značaj ne ujema z značajem naročnika?

Takega dela potem ne sprejmem. Zame je nadvse pomembno, da je ekipa, s katero delam, visoko motivirana in ima meni podobne poglede na svet.

Perutnina Ptuj torej ne bo nikoli vaš naročnik?

Ne.