S kolesom na avtobus - a le ob določenih urah

V LPP so predstavili možnosti potovanj z zložljivimi kolesi na mestnih avtobusih.

Objavljeno
18. september 2012 17.21
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana

Ljubljana - V Ljubljanskem potniškem prometu pravijo, da lahko potniki zložljivo kolo vzamejo na vse mestne linije. "Več kot 90 odstotkov nizkopodnih avtobusov omogoča lahek in hiter vstop in izstop, ki ga potniki lahko izvedejo tako pri prvih kot pri sredinskih vratih," so zapisali v javnem podjetju.

A potovanja z zložljivim kolesom so omejena na čas zunaj prometnih konic, ko avtobus uporablja največ prebivalcev. Vstop z zložljivim kolesom je dovoljen ob delavnikih med 9. in 13. uro ter od 18. ure naprej, ter ob praznikih in koncih tedna cel dan. Izven navedenih časov pa lahko "v izjemnih primerih voznik preceni, ali lahko potnik z zložljivim kolesom vstopi ali ne". Zložljivo kolo ne sme presegati velikosti osebne prtljage (110 cm x 70 cm x 30 cm) in ne sme biti težje od 15 kilogramov.

Prostorske omejitve

Potniko mora kolo pred vstopom pospraviti v primerno prevleko oziroma vrečo za shranjevanje, takoj po vstopu pa ga je dolžan postaviti na tla, in sicer na območju, ki je rezervirano za otroške vozičke, ali pa ob svojem sedeži in ga hkrati pripeti s trakom. "Prednost pred potniki z zložljivimi kolesi imajo potniki na invalidskih vozičkih in potniki z otroškimi vozički, na enem avtobusu pa lahko potujeta največ dva potnika naenkrat - če v avtobusu ni gibalno oviranih oseb." Kaj morajo potniki, ki potujejo z zložljivimi kolesi, upoštevati, si lahko preberejo tudi v Splošnih prevoznih pogojih LPP.

Andrej Klemenc iz Regionalnega centra za okolje je ob predstavitvi v okviru evropskega tedna mobilnosti poudaril, da "lahko kolo in avtobus skupaj ponudita veliko boljšo alternativo avtomobilu kot vsak zase". 

Za navadna kolesa bo treba postaviti kolesarnice

O možnosti, da bi bilo v prihodnje po vzoru nekaterih svetovnih velemest mogoče z avtobusom potovati tudi z navadnimi kolesi pa: "V ZDA poznajo možnost, da se kolesa naložijo spredaj na vilice, a zaradi varnostnih standardov v Evropi to ni mogoče, saj avtobus v primeru trka predstavlja večjo grožnjo drugim." Zato Klemenc izpostavlja, da je treba predvsem postaviti zavarovane in pokrite kolesarnice ob vseh večjih postajah javnega potniškega prometa.