Špica: Občina še brez denarja za nove pristane

Za Trg republike na MOL še iščejo dodaten denar; ponudbe za Ribjo brv nekoliko nižje od pričakovanj.

Objavljeno
03. marec 2014 17.52
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – Začetka druge faze urejanja Špice, ki zajema gradnjo pristanov v Gruberjevem prekopu, v kratkem ni mogoče pričakovati. Občina se je namreč znova neuspešno potegovala za evropska sredstva, zato je izvedba projekta še negotova.

Vloga MOL za 1,45 milijona evrov iz evropskega sklada za regionalni razvoj za projekt Ljubljana za zeleno mobilnost je bila še tretjič zavrnjena. Kot so pojasnili v mestni službi za razvojne projekte in investicije, se na odločitev ministrstva o zavrnitvi vloge ne bodo pritožili. Naj spomnimo, občina je lani proti ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo zaradi zavrnitve projekta vložila tožbo, a jo je kasneje umaknila in se s projektom prijavila na nov razpis.

Kaj to pomeni za načrtovano gradnjo pristanov, ki ji, kot smo poročali, zaradi možnosti poslabšanja poplavne varnosti nasprotujejo tudi strokovnjaki s katedre za splošno hidrotehniko na ljubljanski fakulteti za gradbeništvo in geodezijo? Pričakovana vsota iz evropskega sklada je bila namreč dobra polovica načrtovanih virov za financiranje projekta. V letošnjem proračunu ima občina tako zagotovljenih le 1,35 milijona evrov lastnih sredstev.

V službi za razvojne projekte in investicije pravijo, da se bodo o nadaljnji usodi gradnje štirinajstih privezov na Špici odločili po objavi novega razpisa za evropska sredstva. Glede na pogoje razpisa bomo pretehtali, ali bodo ponovno kandidirali za sofinanciranje projekta. »Takrat se bomo tudi odločili, kako bo s financiranjem in izvedbo pristanov,« so sporočili. Na ministrstvu pravijo, da bo razpis, ki bo zadnji v tem finančnem obdobju, objavljen »v kratkem«.

Tako tudi še ni jasno, kaj bo z javnim naročilom za izvajalca del v Gruberjevem prekopu. Na MOL pravijo, da še vedno analizirajo ponudbe, šele nato se bodo odločili, kako bodo nadaljevali postopek javnega naročila. Izvedbe projekta ne otežujejo zgolj manjkajoča evropska sredstva, temveč tudi previsoke ponudbe kandidatov za izvajalca del. Najcenejša ponudba (oddalo jo je podjetje Makro 5 gradnje) je za kar milijon evrov presegala občinsko oceno vrednosti razpisanih del. Odločitev o tem, ali bodo ponudnike pozvali k pogajanjem ali bodo ubrali drugo pot, naj bi bila znana v dveh tednih.

KPL znižal ceno

Pogajanja še niso prinesla želenega uspeha niti pri javnem naročilu za obnovo Trga republike. Poročali smo že, da se je na razpis prijavilo le podjetje KPL Rast, njegova ponudba pa je znatno presegala ocenjeno vrednost del in sredstva, ki jih ima MOL za ta projekt zagotovljena v proračunu. Teh je 3,1 milijona evrov (1,2 milijona je evropskih sredstev), ponudba KPL Rast pa je znašala 3,88 milijona (z DDV).

V petek je KPL Rast vrednost ponudbe v pogajanjih z občino znižala za štiri odstotke, kar pa ni zadovoljilo župana Zorana Jankovića, ki je po poročanju STA zahteval za 30 odstotkov nižjo ceno. Predstavnik podjetja je pri tem dejal, da s ceno, ki jo postavlja občina, »ne pridejo skozi z materialom«. Tudi na včerajšnjih pogajanjih niso dosegli dogovora, čeprav je KPL ponudbo še znižal, na 3,26 milijona, torej je na začetno ceno dal 16-odstotni popust. Toda naročnik še ni sprejel odločitve o oddaji javnega naročila, saj ponudba še vedno presega razpoložljivo vsoto. Kot smo izvedeli, bodo poskušali iz drugih proračunskih postavk zagotoviti dodatna sredstva. Manj verjetno je, da bi naročilo končali brez izbire izvajalca in razpis ponovili, saj bi se tako izvedba del (na občini so začetek napovedovali za marec) zamaknila za vsaj dva meseca, za uspešno črpanje odobrenih evropskih sredstev pa mora občina projekt izpeljati do konca septembra letos.

Nižje ponudbe za Ribjo brv

Kot kaže po včerajšnjem odpiranju ponudb za novo Ribjo brv, vsaj pri tem projektu ne bo težav z denarjem. Med prispelimi ponudbami sta odstopali dve, podjetij Markomark in Makro 5 gradnje; prvo bi brv zgradilo za 655 tisoč, drugo za dobrih 670 tisoč evrov. Prestale tri ponudbe so bile precej dražje: Gorenjska gradbena družba bi skupaj s partnerjem MKE brv zgradila za 960 tisočakov, ponudbeni ceni CVP inženiringa (s partnerjema Sipoteh in GVO) in Map Trada pa sta presegli milijon (vsi zneski so z DDV). Občina ima v proračunu za menjavo Ribje brvi in ureditev okolice zagotovljenih 1,16 milijona evrov. Izbrani izvajalec bo moral brv zgraditi v štirih mesecih, kdaj bi se gradnja lahko začela, pa ni mogoče napovedati, saj gradbeno dovoljenje še ni izdano.