Študentski kampus, mesto duhov

Z odprtjem so pohiteli, prostori pa so še kar prazni.

Objavljeno
26. oktober 2015 13.13
Študentski kampus,Ljubljana Slovenija 22.10.2015 [Študentski kampus,hiše]
Nina Krajčinović, Ljubljana
Nina Krajčinović, Ljubljana
Ljubljana – Slab mesec po odprtju študentskega kampusa, ki se v bližini Pivovarne Union razprostira na skoraj 5500 kvadratnih metrih, je tam za zdaj bolj mesto duhov. Sklenjene niso še niti pogodbe z najemniki, ki bodo opravljali tržno dejavnost. Podatkov o najemninah za tamkajšnje prostore nam odgovorni s kampusa niso hoteli izdati.

»Dom smo poimenovali Študentski kampus, njegove površine pa bodo ponujale zavetje, pomoč in razvedrilo številnim generacijam študentov,« je ob odprtju na začetku oktobra dejal Andrej Klasinc, direktor Študentske organizacije Univerze v Ljubljani (ŠOU), pod okrilje katere spada za zdaj še neaktivni kampus. Takrat so se pohvalili, da bodo tam na voljo največja infotočka ŠOU, čitalnica, inkubator s prostori za coworking, večnamenski prostor, namenjen izobraževalnim dogodkom, umetniškim razstavam in podobno, pa predavalnice, študentska trgovinica ter picerija in kavarna, kjer bo od januarja obratovala še menza.

Poslovne skrivnosti

Že ob odprtju kampusa smo poročali, da se je študentska organizacija tudi tokrat odločila za zanjo že značilno tržno naravnanost. V njem so namreč svoje mesto dobila podjetja, ki bodo za najem plačevala tržno najemnino. Študenti se bodo tako lahko na območju kampusa zavarovali v poslovalnici zavarovalnice Triglav, nakupovali v diskontni trgovini Tuš, študentsko delo iskali v poslovalnici e-študentskega servisa, se poleg študentske menze imeli možnost okrepčati v piceriji s kavarno, za popotniške dogodivščine pa bodo lahko izbrali turistično agencijo Collegium Mondial Travel.

Ker so (skoraj) vsa podjetja stari znanci ljubljanske študentske organizacije, nas je zanimalo, kako so izbrali nove najemnike. Matej Kert z oddelka Študentskega kampusa za odnose z javnostjo, je pojasnil, da so razpis objavili le za najem prostorov, kjer bo zaživela gostinska dejavnost, druge ponudnike pa so iskali tako, da so »poslali povpraševanje za zbiranje ponudb več uglednim izvajalcem, ki s svojim znanjem, referencami in izkušnjami dokazujejo zadosten nivo kakovosti, ki jo želimo v kampusu ponuditi študentom«.

Večinoma so torej izbrali študentski organizaciji že znane najemnike, ki sicer v prostore sploh še niso vseljeni, prav tako z njimi še niso podpisali pogodb. Podatki o najemnini in trajanju pogodb, pa so, tako Kert, poslovna skrivnost: »Študentski kampus je kot zavod, katerega ustanovitelj je ŠOU v Ljubljani, pravna oseba zasebnega prava, zato sta natančna višina najemnine in trajanje najemne pogodbe poslovna skrivnost. Razkritje podatkov bi namreč lahko škodilo partnerjem, s katerimi so oziroma bodo pogodbe sklenjene.«

Kljub zamikom polni načrtov

Kljub temu torej, da je direktor zavoda Študentski kampus Bojan Kurež ob odprtju poudaril, da »razlog za tržno razmišljanje ni v tem, da bi nameravali na območju kampusa postaviti nakupovalno središče, ampak le in samo pomoč študentom«, je za zdaj videti, da bo tudi pomoč študentom morala počakati, saj se v kampusu še nič ne dogaja.

So pa že ob odprtju razkrili svoje tržne načrte za prihodnost. Klasinc je tako razmišljal, da bi v poletnih mesecih, ko v kampusu ne bo študentov, tam postavili začasen kamp za avtodome, Kurež pa o uvedbi študentske kartice ugodnosti. Za zdaj v kampusu deluje le infotočka ŠOU, ki pa je večino časa prazna.