Taksi služba: Pri urejanju razmer morata pomagati tudi nadzor in država

Predlog o zelenih taksijih pod okriljem LLP za zdaj umaknjen. Na potezi so taksisti.

Objavljeno
28. junij 2013 15.40
Mojca Zabukovec, Delo.si
Mojca Zabukovec, Delo.si
Ljubljana – Ob uvedbi maksimalne cene, ki bi za prevožen kilometer s taksijem znašala evro in pol in o kateri bo 8. julija odločal mestni svet, je ljubljanski župan na sestanku s predstavniki treh večjih taksi podjetij predlagal, naj namesto ustanovitve mestne taksi službe pod okriljem Ljubljanskega potniškega prometa ti do 1. septembra pripravijo svoj predlog.

»Kot uporabnik boste zdaj natanko vedeli, da vam taksist več kot evro in pol za prevožen kilometer ne bo smel računati. Tudi turisti bodo s tem seznanjeni,« pravi direktor taksi podjetja Laguna Silvester Mikše, ki hkrati poudarja, da bodo ustrezne institucije morale to tudi nadzirati.

Mikše je dejal, da še ne ve, kaj bo v predlogu, ki ga morajo taksisti pripraviti do jeseni. Je pa Janković vsaj do takrat umaknil namero o ustanovitvi zelenih taksijev pod okriljem LPP. Župan je na sestanku s taksisti dejal le, da si občina želi s posebnim znamenjem označene taksije in da tudi ni nujno, da je barva vozil ista, mora pa biti jasno razvidno, da je to ljubljanski taksi, vreden zaupanja, pri čemer ni pomembno, kdo bo njihov lastnik. »Gre pravzaprav za urejenost. Če torej delaš po pravilih, boš od občine dobil potrdilo, drugače pa pač ne boš dobil dovoljenja, da lahko delaš,« pravi Mikše.

Kljub dogovoru, ki se taksistom zdi pozitiven, pa opozarjajo, da mora svoj del zdaj opraviti tudi država in sprejeti zakon, ki bo natančno določil, kdo lahko vozi taksi. »Že ves čas opozarjamo, da je razmere treba urediti, a doslej za to ni bilo interesa,« je kritičen predsednik Taxi društva Ljubljana Fuad Mustafić. Kot je dejal, so že februarja 2011 na vse pristojne institucije poslali pismo, v katerem so s predlogi pozvali k ureditvi razmer. »Takrat je postalo jasno, da država ve, da veliko taksistov dela na črno, a zaradi razmer na trgu dela v to ne bo posegala,« nadaljuje Mustafić. Taksisti so nato predlagali spremembo drugega odstavka 33. člena tako, da se vanj zapiše, da mora imeti voznik taksija v avtu pogodbo o zaposlitvi za poln delovni čas.

»Pod Pahorjevo vlado smo to dosegli. Potem se je vlada zamenjala in je vede ali nevede s svojimi protikriznimi ukrepi to izbrisala. Zdaj imamo novo vlado, ki je stvari, namesto da bi jih izboljšala, še poslabšala. Do 10. septembra 2015 se namreč ne uporablja več določilo, da mora imeti voznik pri sebi pogodbo. In smo spet tam, ko je lahko taksist prijavljen za dve uri, dela pa neomejeno.«