Ljubljana – Občinska napoved, da se bo druga faza prenove Ceste Andreja Bitenca na odseku med naseljem Dolnice in avtocestnim nadvozom začela še v oktobru, ni bila točna. Kratek odsek je resda zaprt za ves promet, a ne zaradi prenove, temveč zaradi nujne menjave počene vodovodne cevi.
Čeprav smo na občino vprašanje o nadaljevanju prenove Ceste Andreja Bitenca, ki bi se morala začeti že zdavnaj, naslovili že 30. septembra, so nam iz mestne uprave sredi preteklega meseca poslali odgovor, da je javno naročilo za izbor izvajalca končano, da je pogodba v podpisovanju in da se bodo dela začela konec oktobra.
Zapora le za intervencijo
Ko smo se sredi tedna odpravili na teren, smo na začetku Jerajeve ulice sicer opazili gradbiščno zaporo in znak za preusmeritev vozil na obvoz po Jerajevi in Kamnogoriški, ki se zatem konča na začetku Dolnic.
V križišču Kamnogoriške s Cesto Andreja Bitenca pa je le znak za zaporo zadnje v smeri proti Pržanu. Delavci podjetja Vo-Ka so nam pojasnili, da so cesto na odseku med Jerajevo in Kamnogoriško zaprli zaradi počene cevi, ki tam zaradi strme hribine in slabe kakovosti pred desetletji položenih cevi rade pokajo. Zato so novo havarijo izkoristili za menjavo več starih cevi, kar pomeni, da so morali razkopati vso cesto in jo zapreti za promet.
Kdaj se bo začela celovita prenova Bitenčeve s prenovo ali polaganjem nove komunalne napeljave, pa nam na gradbišču niso znali povedati.
Nedokončana tudi prva faza
Smo pa od občine dobili še nekaj podatkov, povezanih s prvo fazo prenove te ceste na odseku od Dolnic do Dolniške ceste. Tam je zdaj na vsej trasi že položen podložni asfalt. Kdaj bodo položili še zgornji oziroma fini sloj asfalta, je težko napovedati, kajti občina je odgovorila, da se bo to zgodilo, ko bo končana zadnja od treh faz načrtovane rekonstrukcije. To pa lahko traja še leto ali dve, morda celo več.
Na tak scenarij namreč napotuje občinski odgovor na vprašanje, kako je z odkupi zemljišč oziroma plačili odškodnin zanje. Zapisali so, da so bila dela izvedena na zemljiščih, za katera imajo sklenjene pogodbe, in da izplačila izvajajo po pogodbeno dogovorjenih rokih. Glede neodkupljenih zemljišč, nujnih za drugo fazo prenove, pa so zapisali le, »da se bo odkup nadaljeval v letošnjem in prihodnjem letu«.
Ob ogledu prve faze smo lahko videli, da delavci dokončujejo betonske škarpe v križišču z Burnikovo, v smeri proti Glincam pa so ponekod betonirali tudi cestne robnike.
Kdaj pravi pločnik?
Žal smo na novi Pilonovi cesti, ki je prav tako del istega projekta, opazili, da pešci ne uporabljajo začasnega pločnika (gre za pol metra široko nasutje z drobnim peskom), temveč celo mame z otroškimi vozički hodijo kar po cesti v smeri vožnje. Pri čemer omejitve, da je tam dovoljena hitrost le 30 kilometrov na uro, kljub pešcem na deloma nepregledni cesti ne spoštuje skorajda nihče. Je pa res, da ima celotno območje še vedno status ceste v gradnji, na kar opozarjajo tudi prometni znaki na Cesti Andreja Bitenca. In to kljub temu, da marsikje mehanizacije in delavcev ni več.