Ukinjajo brezplačno parkiranje, na stanovalce pozabili

Lepši izgled Eipprove je prinesel tudi težave s parkiranjem, saj so na občini požrli obljubo, ki so jo dali stanovalcem.

Objavljeno
20. junij 2017 19.00
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek
Ljubljana - Že vse od jeseni, ko so Eipprovo zapustili gradbeni stroji, je v tej ulici v neposredni bližini mestnega središča parkiranje brezplačno. Na občini so spremembo napovedovali za ta teden, a se njihove napovedi še niso uresničile.

Pred prenovo Eipprove ulice, ki se je začela konec junija lani, so projektanti in predstavniki občine napovedali, da bodo več kot štirideset parkirnih mest ukinili in ta prostor namenili pešcem in kolesarjem, okoli dvajset pa ohranili in namenili izključno za stanovalce in dostavo. To potrjujejo vsi zapisniki sestankov med predstavniki občine in stanovalci. V zameno za ukinjena parkirna mesta so na občini stanovalcem obljubili nadomestna pri Trnovskem pristanu. A ko so gradbinci oktobra odšli, so za njimi ostali brezplačni parkirni prostori, s čimer je prenovljena Eipprova postala ena redkih ulic, kjer je tako blizu mestnega središča mogoče brezplačno parkirati tudi med tednom.

Ko smo na občino na začetku junija naslovili vprašanja, ali bo parkiranje ostalo brezplačno, so nam prejšnji teden po desetih dneh odgovorili, da so izdali odločbo, »da se na Eipprovi z 19. junijem 2017 vzpostavi plačljiva cona parkiranja«. A tudi s ponedeljkom se ni spremenilo nič. Včeraj so sicer postavili parkomata z napisom »Parkomat je v okvari«, ni pa še nobene signalizacije, ki bi urejala območje plačljivega parkiranja. MOL je sporočil, da bodo parkomati začeli delovati v četrtek.

Na vprašanje, kaj je z obljubo, da bodo parkirna mesta, ki bodo ostala, namenjena izključno stanovalcem in dostavi, na občini niso odgovorili. Zapisali so le, da so »stanovalcem in obiskovalcem območja namesto parkirnih mest v Eipprovi ulici uredili možnost parkiranja ob Trnovskem pristanu v neposredni bližini, kot je bilo s stanovalci tudi vnaprej dogovorjeno«. Prav tako niso pojasnili, zakaj nenavadno dolgo obdobje brezplačnega parkiranja na tem območju.

Stanovalci Eipprove se tako počutijo opeharjene. Kot nam je povedal eden izmed njih, ki ni želel biti imenovan, je občina decembra najprej uresničila svojo obljubo, saj je postavila znak, da je parkiranje dovoljeno le za stanovalce in dostavo. »Znak je stal dva, tri dni, potem pa čez noč izginil,« pripoveduje.

Takšen režim je bil najmanj pogodu gostincem, zato stanovalci domnevajo, da so prav oni pri vodstvu občine dosegli, da je bila dogovorjena ureditev odpravljena. Tudi napovedana uvedba plačljivega parkiranja za stanovalce ni rešitev, saj to pomeni možnost parkiranja za kogarkoli, pri čemer je Eipprova umeščena v tretjo parkirno cono, kjer je parkiranje plačljivo samo med tednom med 7. in 17. uro, ura pa stane le 40 centov. Kaj pa selitev avtomobilov na Trnovski pristan, kar poudarjajo na MOL? »Parkinga tam ne dobiš, razen ob šestih zjutraj ali po deseti zvečer,« odgovarja naš sogovornik z Eipprove.

Aneksi z izvajalcem

Parkiranje ni edina zadeva, ki po končani prenovi odstopa od prvotnih napovedi. Na MOL so izvajalcu, Hidrotehniku, pogodbeni rok za izvedbo del podaljšali kar dvakrat, najprej do sredine oktobra, nato pa celo do 10. aprila letos, pri čemer je zanimivo, da je bil drugi aneks podpisan nekaj dni za tem datumom, torej so ga sklepali za nazaj. Na občini pravijo, da so bila gradbena dela opravljena v pogodbenem roku, Hidrotehniku pa so rok podaljšali, ker sta »sledila odprava pomanjkljivosti, ugotovljenih na komisijskem pregledu, in prevzem izvedenih del«. Drugi aneks je prinesel tudi podražitev del za približno 17 odstotkov (s 405 na 473 tisoč evrov). Razlog so bila po njihovih navedbah »nujna nepredvidena in nujna dodatna dela, ki v osnovni ponudbi izvajalca in projektni dokumentaciji niso bila zajeta, v fazi gradnje pa se je izkazalo, da jih je treba izvesti, saj gradnje brez teh del ne bi bilo mogoče zaključiti«. Gre za dela na kanalizacijskem omrežju in pri ureditvi voziščne konstrukcije, ki jih, kot trdijo na MOL, ni bilo mogoče vnaprej predvideti.

MOL: »Vsi ne morejo 
biti strokovnjaki«

Prenovo so zaznamovali še nekateri zanimivi prijemi, med njimi ponovna uporaba odsluženih granitnih robnikov, ki so jih uporabili za ulično opremo, med drugim za stojala za kolesa - vanje so zvrtali luknje, skozi katere naj bi obiskovalci lokalov priklepali svoja kolesa. A kolesa na Eipprovi so marsikje, le pri teh stebričkih ne, saj kolesarji ugotavljajo, da je zaradi debeline stebričkov ideja težko izvedljiva. Tudi s temi pomisleki smo se obrnili na občino, kjer pa so zapisali: »Menimo, da so te navedbe neprimerne, kajti vsi ne morejo biti strokovnjaki. Kamnite robnike, ki so bili pred prenovo vgrajeni kot cestni robniki na Eipprovi ulici, smo ponovno uporabili. Tako smo kakovostne elemente prejšnje ureditve po zgledu sodobnih praks reciklirali in jih vgradili v novo ureditev. Pri tem smo se zgledovali tudi pri arhitektu Plečniku, ki je stare, kakovostne elemente večkrat ponovno vgradil v nove ureditve.« So pa vendarle napovedali, da imajo v načrtu postavitev novih stojal za zaklepanje koles.

Za zdaj neuresničena je tudi napoved, da bo dodatno vrednost ulici dala fontana, kjer se bo mogoče v vročih poletnih dneh osvežiti. Čeprav so temperature temu naklonjene že več tednov, to še ni uresničeno. Na MOL so zapisali, da bodo »vodni element namestili v kratkem«. Kdaj, niso navedli, prav tako ne, zakaj zamuda.

O bolj in manj prijetnem preživljanju časa

Na občini ob tem poudarjajo, da je bil cilj prenove Eipprove ulice obnova kakovostne urbanistične vsebine, ustvarjanje in izboljšanje javnega obvodnega urbanega prostora in hkrati povezati rečno-obvodni prostor z urbanimi vzorci ter pri tem ohranjati edinstvenost prostora Eipprove s podobo uličnega loka, ki se ni spreminjal od prvih upodobitev naprej. »Skladno s prometno politiko MOL smo poskrbeli, da so se zmanjšali in umirili prometni tokovi, povečale površine za pešce in kolesarje ter uredil enosmerni prometni režim.« Prepričani so, da »preureditev okolice in zmanjšan motorni promet prispevata k bolj prijetnemu preživljanju časa na območju tako za stanovalce kot gostince in obiskovalce«.

Naš sogovornik z Eipprove se s tem nikakor ne strinja. »Ulica je res malo lepša, ampak za stanovalce se je kvaliteta bivanja zaradi parkiranja nedvomno poslabšala. Naj na občini samo pogledajo, kolikokrat kličemo redarje. Ljudje pridejo sem parkirat ob sedmih zjutraj, gredo v službo ali šolo in odidejo ob sedmih zvečer,« pravi in dodaja, da bi stanovalcem najbolj ustrezalo, če se ulica po zgledu mestnega središča zapre za promet in se ta s potopnimi količki omogoči le stanovalcem. »Obiskovalci lokalov se bodo že sprehodili tistih nekaj deset metrov,« meni.