V četrto gre rado: ljubljanski taksi, »vreden zaupanja«

Konec zaračunavanja dodatnih storitev? Prevozniki sicer opozarjajo, da zgolj občinski ukrepi ne bodo prinesli rešitve.

Objavljeno
14. januar 2014 16.47
Taksisti pred dvorano Stožice 16. Septembra 2013.
Mojca Zabukovec, Ljubljana
Mojca Zabukovec, Ljubljana
Ljubljana – Za stanje v avtotaksi službi, ki je v Ljubljani med najslabše urejenimi v Evropi, so po mnenju občine najbolj krivi taksisti sami, tudi zaradi zaračunavanja previsokih cen. Spremembe odloka, o katerih bodo 20. januarja odločali mestni svetniki, po njihovem pomenijo »korak k ureditvi razmer«.

Veljavni odlok o prevozih z avtotaksiji je bil od leta 2008, ko je bil sprejet prvič, popravljen in dopolnjen že trikrat. Nazadnje so vanj vpisali najvišjo ceno za kilometer vožnje, in sicer taksist potniku ne sme zaračunati več kot evro in pol. Na bližnji seji mestnega sveta bo odlok spremenjen še četrtič. Po novem voznik, ki ne bo imel opravljenega izpita o poznavanju mestne občine in bo brez sklenjene pogodbe o zaposlitvi, na območju Ljubljane ne bo mogel opravljati prevozov z avtotaksijem. Ker veliko prevoznikov nima zaposlenih voznikov z izpitom o poznavanju občine in zato ti ne bi mogli pridobiti dovoljenja za izvajanje avtotaksi storitev, jim občina z novim odlokom daje pol leta, da opravijo izpit.

Občinska taksa

Voznik bo po opravljenem izpitu prejel avtotaksi izkaznico, ki bo trajno veljavna, ne več zgolj za čas trajanja zaposlitve. Poleg tega bo moral prevoznik svoj avtomobil opremiti z dvema nalepkama; na eni bo napis »Taksi LJ«, na drugi pa zaporedna številka vozila. Vsak taksist bo moral za uporabo postajališč za avtotaksije poravnati letno občinsko takso v znesku tristo evrov, plačila bodo oproščeni le tisti, ki imajo vozilo, bolj prijazno do okolja, ali vozilo z možnostjo prevoza invalidov v invalidskem vozičku. Na občini predvidevajo, da se bodo prihodki v mestno blagajno povečali za okoli 50 tisoč evrov, kar bo sicer, kot dodajajo, odvisno od števila izdanih dovoljenj. Naj dodamo, da občinska taksa ni novost, toda predlanskim so bile plačane samo tri, lani pa nobena.

Nič več zaračunavanja dodatkov

Ker so po sprejeti najvišji dovoljeni ceni za kilometer vožnje nekateri taksisti predpis poskušali izigrati z zaračunavanjem dodatkov, na občini obljubljajo, da se to v prihodnje ne bo več dogajalo. V novem odloku namreč piše, da »maksimalne tarife vključujejo vse storitve, ki so potrebne za izvajanje avtotaksi prevozov«. Taksisti tako uporabnikom ne bodo več mogli zaračunavati dodatnih storitev nad predpisano najvišjo tarifo.

Na občini so prepričani, da bo uveljavitev predlaganih sprememb pomenila »dodaten korak k ureditvi neurejenih prevozov z avtotaksiji in prepoznavnosti vozil, ki imajo dovoljenje za opravljanje te dejavnosti na območju MOL«. Župan Zoran Janković je pred novim letom zagotovil, da bo »Taksi LJ vreden zaupanja«.

Taksisti so zadržani. Pravijo, da je nekatere rešitve ponujal že dosedanji odlok, vendar se niso izvajale, in hkrati poudarjajo, da spremembe na občinski ravni ne bodo dovolj za ureditev razmer, zato bi po njihovem v to področje nujno morala poseči država z »jasnim in preglednim« zakonom.

Da občine ureditvi razmer v taksi službi same ne bodo kos, ker da je ta dejavnost ušla izpod nadzora, je pred časom opozoril tudi Robert Sever, direktor združenja za promet pri gospodarski zbornici. Po njegovem mnenju bi bili potrebni ostrejši rezi, ki bi se jih morala lotiti država.