Vodičani zahtevajo obvoznico mimo naselja

Tristo ljudi je s protestno hojo ohromilo promet skozi Vodice, ki jih dnevno prevozi 10.000 osebnih in 1700 tovornih vozil

Objavljeno
20. april 2017 19.20
vodice
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek
Vodice – Dars, naredi obvoznico, Obvoznico do 2018, Stop kamionom, Zahtevamo konec nevarne šolske poti, je le nekaj napisov na plakatih, s katerimi so Vodičani danes zjutraj protestno hodili čez prehode za pešce na Kamniški cesti sredi kraja, da bi opozorili državo, naj končno zgradi že pred desetimi leti obljubljeno obvoznico med Žejami in avtocestnim priključkom Vodice.

Četudi je občina Vodice na pobudo krajanov od leta 2011 na Dars, ministrstvo za infrastrukturo in druge državne organe poslala že več kot 70 dopisov z zahtevo po čimprejšnji gradnji obvoznice od Most pri Komendi do avtocestnega priključka Vodice in na to temo organizirala številne sestanke, ti niso prinesli napredka. Zato so Vodičani ustanovili civilno iniciativo za zgraditev obvoznice in zbrali že 1200 podpisov z zahtevo za takojšnjo gradnjo obvoznice mimo Vodic do Most, če že ne do Mengša in Želodnika, kot je bilo obljubljeno pred desetletji. Po marčevski nesreči, ko je voznik osebnega avtomobila s prikolico na prehodu za pešce sredi Vodic zbil desetletnega otroka, pa jim je prekipelo. Sklenili so, da bodo pisne zahteve nadgradili s protestnimi sprehodi čez prehode za pešce na najbolj kritičnih odsekih te ozke državne ceste, po kateri se vsakodnevno vozi okoli 10.000 osebnih in 1700 tovornih vozil.

Sklad res glavni krivec?

Z današnjim protestom, ki se ga je udeležilo skoraj tristo ljudi (precej je bilo tudi staršev z otroki), so med 7.30 in 8.30 kljub policijski navzočnosti povzročili kilometrske zastoje vzhodno in zahodno od Vodic. Kot nam je povedal vodja iniciative Branko Bogovič, bodo »protestne sprehode« ponovili 18. maja in 20. junija. Če ne bo zaleglo, pa jih bodo jeseni nadaljevali, morda celo stopnjevali.

Ali se bo država končno zganila, je težko napovedati, saj na shod razen vodiškega župana Aca Franca Šuštarja ni prišel noben od državnih predstavnikov. Da Vodičanom vsaj za zdaj ne kaže najbolje, pa lahko razberemo iz zapisnika sestanka na sedežu občine Vodice, ki so se ga 11. aprila udeležili vsi najpomembnejši državni odločevalci, župana sosednjih občin, Komende in Mengša, ter direktor poslovne cone Komenda.

Predstavnica Darsa Katja Podgoršek je namreč povedala, da trenutno potekajo aktivnosti pridobivanja zemljišč. Tista, ki niso vezana na komasacijo, so po njenih besedah večinoma pridobljena (vsaj 70 odstotkov). A je hkrati navzoče obvestila, da je sklad kmetijskih zemljišč in gozdov zoper odločbo o novi razdelitvi zemljišč v komasacijskem območju Vodice na upravnem sodišču sprožil upravni spor, kar pomeni, da je oviran promet z zemljišči in ureditev njihovega lastništva. Zato bodo vse informacije o časovnih načrtih gradnje obvoznice mimo Vodic vezane na sodbo upravnega sodišča.

Dars mora zagotoviti denar

Ko je mengeški župan Franc Jerič (njegova občina je v igri za dokončanje mengeške obvoznice šele od nedavnih protestov) dejal, da je treba sočasno s pridobivanjem zemljišč zagotoviti tudi denar, pa je Podgorškova odgovorila, da denar na Darsu zagotavljajo z umestitvijo investicij v šestletni operativni načrt vlaganj v promet in prometno infrastrukturo, ki je trenutno v usklajevalni fazi, za prihodnje leto pa da ga bodo sprejeli jeseni. Ker z njim opredelijo tudi finančne vire za izvedbo naložb, so na sestanku sklenili, da bodo od ministrstva za infrastrukturo in Darsa zahtevali, da odsek Žeje–Vodice, del vodiške obvoznice, vključita v omenjeni operativni načrt in denar zanjo zagotovita že prihodnje leto. In da naj se nemudoma sestanejo vsi odločevalci, vključno z ministrstvom za kmetijstvo in skladom kmetijskih zemljišč, da bi rešili zaplet s komasacijo in pridobivanjem manjkajočih zemljišč, kar je glavna ovira za začetek gradnje obvoznice mimo Vodic.

Civilna iniciativa poleg tega zahteva, da vodiško obvoznico uvrstijo na vrh prednostnega seznama za gradnjo cest v državi. Bogovič pravi, da bi tega morali oblikovati glede na velikost problema, ne pa da je odločilna sposobnost vplivnih lobistov. Ne razume namreč, kako je lahko v izvedbi cesta, po kateri vsak dan pelje največ 3000 vozil, ne pa ta v Vodicah s štirikrat večjim številom vozil. Opozarja še, da lahko ob popolnitvi poslovne cone Komenda, ki je zasedena šele petinsko, v kratkem času promet osebnih in težkih tovornih vozil na Kamniški cesti naraste na 20.000 na dan. Tega pa cesta, na kateri se dva priklopnika ne moreta srečati, ne da bi eden zapeljal na pločnik, ne bi več prenesla.

Ukrepi v vmesnem času

Do gradnje obvoznice Vodice–Žeje (če bo uvrščena v načrt za izvedbo v letu 2018, bi jo lahko zgradili najkasneje do leta 2023), ki naj bi jo začeli urejati v bližini avtocestnega priključka, pa tako civilna iniciativa kot občina zahtevata tudi izvedbo ukrepov za umiritev gostega prometa na Kamniški cesti skozi celoten kraj. Ker ob njej poteka šolska pot, hočejo najprej omejitev hitrosti skozi naselje na 40 kilometrov na uro (zdaj je 50), takojšnjo ureditev pločnikov z zaščitno ograjo in postavitev semaforja na prehodu za pešce (Ob grabnu), kjer se je 16. marca zgodila prometna nesreča, namestitev stacionarnih radarjev in okrepitev policijskih kontrol ter takojšnjo prepoved dnevnega in nočnega tranzita tovornjakov s težo nad 7,5 tone, razen za lokalni promet in dostavo.