Ljubljana − Kljub predhodnim javnim opozorilom, prometnim znakom in očitnim fizičnim zaporam, da je del Vodnikove ceste od križišča s Tržno do uvoza k blokom na Vodnikovi 46 odslej enosmerna cesta, so red na njej v ponedeljek pozno dopoldne vzpostavili šele redarji. Pred tem so namreč številni vozniki, prihajajoči iz Kosez in Zgornje Šiške, zapeljali v napačno smer ali pa obračali šele tik pred znakom za prepovedano smer.
Delavci KPL, ki so prometno signalizacijo v križišču Vodnikove in Tržne ter v križišču Vodnikove z ulico Na jami začeli postavjati že včeraj navsezgodaj zjutraj oziroma ob 5.15, so nam povedali, da so imeli z vozniki, ki so po stari navadi namesto proti ulici Na jami zapeljali desno na južni krak Vodnikove, toliko težav, da so morali na pomoč poklicati redarje. Vozniki so namreč namerno ali nenamerno spregledali opozorilne prometne znake in pri policijski stavbi zapeljali desno po Vodnikovi. Šele po dobrih 50 metrih pa so pred seboj zagledali tabli za prepovedano smer in gradbiščne table za delno zaporo ceste. Dvosmerni promet je namreč še naprej dovoljen do vhoda v policijsko stavbo in dovozne poti za stanovalce tamkajšnjih blokov na nasprotni strani. Večina jih je zato obračala na ozki dostopni poti do blokov, nekaj najbolj drznih pa je na vso silo hotelo nadaljevati vožnjo po enosmerni cesti proti Tržni ulici. Ker so jim nasproti prihajali pravilno vozeči avtomobilisti, so nastajali zastoji in avtomobili so obračali. Zato komunalcem ni ostalo nič drugega, kot da so na pomoč poklicali organe za nadzor prometa.
Prenova Vodnikove in Šubičeve s spremembo prometnega režima. Infografika: Delo
Učinkoviti redarji
V pogovoru z enim od dveh mestnih redarjev, ki sta tja prišla na skuterjih, smo izvedeli, da sta na intervencijo prišla na poziv, ker med avtomobilisti nastajajo ostri prepiri in nevarna srečanja, ki bi se lahko končala s prometno nesrečo. Na zožani cesti so bili namreč tudi komunalci, ki so že začeli odstranjevati kovinske stebričke na pločnikih in so jih pri tem z vožnjo v nasprotno smer vozniki avtov ne le ovirali, temveč celo ogrožali. Sami smo se lahko prepričali, da sta redarja tiste, ki so zapeljali mimo znaka za prepovedano smer v enosmerno Vodnikovo, dosledno ustavljala in oglobila za storjene prekrške. Še več jih je pravočasno vzvratno obračalo avte kar na cesti, a so jo odnesli brez globe. Videli smo tudi policijski avto, a je na cesti obračajočih avtov zapeljal le mimo.
Med opazovalci dogajanja smo opazili tudi Tineta Šebijana, lastnika prenočišč Valentin. Bil je slabe volje, saj so mu prometni znak za prepoved vožnje v enosmerno Vodnikovo postavili le 30 metrov od vhoda na njegovo urejeno parkirišče ob cesti. Tako njegovi gostje kot gostje indijske resatavracije Maharaja namreč zdaj do njega lahko pridejo le iz smeri Tržne ulice in nič več iz koseške smeri. Ne jezi pa ga le to, da znaka niso prestavili za vhodom na njegovo parkirišče, temveč tudi to, ker bodo ob celotni enosmerni Vodnikovi postavili plačljive parkirne prostore celo vzdolž njegove parkiriščne ograje.
Težji dostop do garaž
Nove prometne ureditve niso veseli niti lastniki zidanih garaž, ki so od znaka za enosmerni promet oddaljeni le 15 metrov in imajo odslej dostop le iz smeri Tržne ulice. Eden od stanovalcev, ki ima vhod v garažo sredi enosmerne Vodnikove, pa se boji, da bo po ureditvi 37 obcestnih parkirnih prostorov imel še manj manevrskega prostora za uvoz v svojo garažo ali izvoz iz nje.
Gneča v ulici Na Jami zaradi spreminjanja dela Vodnikove v enosmerno cesto je bila nepopisna vse ponedeljkovo dopoldne. Foto: Leon Vidic/Delo
Pazite se kolesarjev
Vozniki, ki prihajajo iz smeri Tržne, pa bi morali biti prve dni novega prometnega režima še posebej pozorni na kolesarje. Opazili smo namreč, da mnogi še vedno vozijo v napačni smeri kar po cesti. Še sploh, ker bo preurejanje Vodnikove, ki sicer predvideva posebej označeno kolesarsko stezo proti Tržni, trajalo vsaj do 30. aprila (zapora uradno sicer velja do 31. maja). Če predrznih klesarjev, vozečih v nedovoljeni smeri, ne bodo do takrat ustavljali redarji ali policisti, bo namreč velika verjetnost, da bo kateri obležal pod avtom.
Kolone
Kot je bilo pričakovati, so včeraj zjutraj zaradi opisane spremembe na Vodnikovi na njej in z njo povezanih cestah nastajali zastoji in dolge kolone. Ob jutranji konici se je kolona vlekla skoraj od križišča s Šišensko cesto pa vse do križišča ulice Na jami s Celovško cesto in je bila kar dve tretjini daljša od običajne. Ena od voznic nam je opisala, da je ob 8.30 iz Kosez normalno peljala po Vodnikovi le do lokala Vrtko, nato pa obtičala v dolgi koloni. Ta se je naredila zato, ker se kljub zeleni luči pri semaforju v križišču ulice Na jami s Celovško ni bilo mogoče vključiti na Celovško.
Celovška je bila zabita z avti iz gorenjske smeri vse od Šišenske do Centra. Tako si si moral pot na Celovško ali naravnost proti Drenikovi dobesedno izsiliti. In dodala, da se župan nad tistimi, ki so doma na tem koncu mesta, izživlja – najprej jim je zožil Celovško, da zjutraj postane nepretočna, potem pa zaprl še del Vodnikove. Če hočeš proti Bežigradu s kolesom, pa da je problem Drenikova, po kateri se ne sme z njim. Včeraj zjutraj jih je bil pločnik Drenikove poln in sprašuje se, kje sploh še lahko gredo pešci.
Urejanje Šubičeve
Šubičeva ulica, ki je bila še prejšnji teden kljub prenovi komunalne infrastrukture in rekonstrukciji ceste dvosmerna, je odslej na delu od Beethovnove do uvoza v parkirno hišo Šubičeva le še enosmerna. Dovoljen je le promet v smeri proti Slovenski cesti. Zaradi tega morajo avtomobilisti voziti drugje, prav tako pa imajo obvoze mestni avtobusi prog 14, 18 in 18 L. Zapora bo trajala predvidoma do 15. aprila, čeprav dovoljenje zanjo velja do 30. aprila.
Obračanje vozil po spoznani zmoti, da ne bo šlo naprej. Foto: Leon Vidic/Delo
Urejanje Koseške
MOL se je končno lotila urejanja pločnika ob Koseški. Očitno se ji zelo mudi, saj so komunalci delali tudi preteklo soboto, in velika verjetnost je, da bodo zaporo, ki je predvidena od 16. so 31. marca, odstranili celo pred rokom.
Poleti bo še huje
Ljubljančane pa med julijem in novembrom letos čaka prometno eden najbolj zahtevnih posegov. Celovito bodo namreč prenavljali toplovod, plinovod in druge komunalne vode ali priključke (denimo za bodočo gradnjo na zemljišču podrtega Kolizeja) na večjem delu Gosposvetske in manjšem delu Slovenske ceste. Nekaj posegov bo tudi v križiščih obeh glavnih cest s Trdinovo in Dalmatinovo. Ker je to glavno vozlišče skoraj vseh mestnih avtobusov, bodo delne ali popolne zapore ohromile tudi vse okoliške vpadnice, še zlasti pa Celovško, Tivolsko, Dunajsko, Masarykovo in Resljevo. Med letnimi dopusti bo morda še nekako šlo, jeseni pa bo s prihodom študentov in drugih vozačev zmeda v prometu neznosna.