Železniški nadhod v Črnučah vendarle začeli popravljati

MOL je potrebovala le teden dni od opozorila na nevarnost do začetka nujne prenove – Zapora bi lahko trajala dva meseca

Objavljeno
09. marec 2015 16.08
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana – Železniški nadhod v Črnučah, na katerega dotrajanost in nevarnost smo opozorili 26. februarja, je vendarle zaprt. Ob včerajšnjem ogledu smo izvedeli, da so se pripravljalna dela na nujno prenovo začela v petek, zdaj pa delavci zasebnega podjetja že odstranjujejo betonske pohodne plošče.

Delavci so s pomočjo vrvne tehnike najprej s spodnje strani od blizu preverili stanje kovinske konstrukcije in betonskih plošč, položenih po vsej dolžini prehoda, zdaj pa že vrtajo v pohodne betonske dele. Vodja ekipe je razložil, da bi se po njegovi oceni najbolj splačalo izvesti temeljito rekonstrukcijo vseh konstrukcijskih delov nadhoda in obeh stopnišč. To pa pomeni temeljito peskanje kovinskih delov, ki niso preveč poškodovani, in menjavo tistih, ki sta jih sol in vlaga v 30 letih že preveč razžrli.

Kot so povedali domačini, je nadhod v tako slabem stanju zato, ker so ga komunalci med zimo pretirano solili. To so bili sicer prisiljeni početi, ker so bile betonske pohodne plošče zelo gladke in je pešcem drselo. S tem so sicer zagotovili njihovo varnost, a so hkrati močno škodovali železni konstrukciji pod ploščami.

Od izvajalcev smo zvedeli, da bodo na popoldanskem sestanku s predstavniki občine in projektantom prenove skušali doreči, kaj bi bila najboljša rešitev. Eden od njih nam je dejal, da je rešitev precej preprosta. Namesto težkih in drsečih betonskih plošč je predlagal montažo pocinkanih lahkih rebrastih kovinskih plošč, kakršne so že vgrajene na obeh stopniščih, ki vodita na nadhod oziroma z njega ob obeh straneh železniške proge. Te ne bi drsele zaradi reber, hkrati pa bi odpadla potreba po soljenju.

Krajani spodnjih Črnuč, ki jim je omenjen nadhod glavna, najbližja in najvarnejša povezava za pešce (zlasti za šolarje in predšolske otroke) do zgornjih Črnuč, so hitrega ukrepanja veseli, jih pa skrbi, koliko časa bo ta zaprt. Kot smo že opazili, jih veliko tire prečka kar ob nadhodu in se ne odpravijo po Šlandrovi ulici do 300 metrov oddaljenega in z zapornico varovanega železniškega prehoda. Zato bo varnost otrok nekaj časa odvisna predvsem od osveščenosti njihovih staršev in njihovega nadzora.

Izvajalec je še dejal, da bi rekonstrukcija s peskanjem in menjava konstrukcijskih elementov lahko trajala dva meseca in da bo zapletena predvsem na delu nadhoda, ki poteka nad tiri, saj bo treba dobiti posebna dovoljenja SŽ oziroma urnik del uskladiti s prihodi in odhodi potniških in tovornih vlakov. Delo bo namreč potekalo »pod prometom«. Betonski odkruški pa bodo med odstranjevanjem pohodnih plošč na tla z višine padali še pogosteje kot doslej.

Med raziskovanjem zgodovine nadhoda iz leta 1985 smo dobili nov podatek. Kar dve tretjini vrednosti njegov postavitve so menda plačali kupci stanovanj iz Petkove ulice v spodnjih Črnučah, saj je bil projekt stanovanjske zidave pogojen s sofinanciranjem 111.000 dolarjev vrednega nadhoda.