Železniški nadhod v Črnučah zapreti ali pa popraviti

Kovinska konstrukcija je prerjavena, odkruški betonskih plošč pa že padajo na tla.

Objavljeno
25. februar 2015 17.14
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana − Približno 30 let star železniški nadhod za pešce na koncu železniške postaje Črnuče, ki povezuje zgornji in spodnji del tega naselja, je tako prerjaven, da so z njega začeli odpadati deli betonskih plošč. Torkove prijave dogodka Policijska postaja Bežigrad sprva ni vzela resno. Na ogled je policista poslala včeraj, in to šele po našem posredovanju.

Jožef Horvat, član sveta ČS Črnuče, nam je povedal, da so ga na večje betonske odkruške, ki so na tla padli z nadhoda več metrov globoko, in na močno zarjavele kovinske dele konstrukcije v torek opozorili krajani. Še isti dan je šel na ogled in ob 16.13 poklical na Policijsko postajo Bežigrad. Policistu je predlagal, naj zavarujejo kraj dogodka in po potrebi ukrepajo tudi drugače (zapora nadhoda).

Ko smo včeraj poklicali na PP Bežigrad, da bi nam pojasnili, kako so ukrepali, pa smo od dežurnega vodje izmene zvedeli, da ne razpolaga z uradnim zaznamkom o Horvatovem klicu v navedenem času in da o zadevi ne ve nič. Je pa obljubil, da bo zadevo raziskal.

Stanje na terenu

Ko smo na terenu stanje nadhoda preverili tudi sami, smo ugotovili, da je kljub zaščitni strehi kovinska konstrukcija na vseh delih močno načeta, marsikje pa rja ni le površinska, temveč je že tako napredovala, da so se kovinski sloji začeli luščiti in odpadati. Močno načete so tudi armirane betonske pohodne plošče in kovinski nosilci, na katere so položene ali vpete. Čeprav nismo strokovnjaki za materiale, menimo, da bi morala MOL kot lastnica 66 metrov dolgega nadhoda nemudoma poslati strokovnjaka, ki naj oceni, ali ga je treba takoj zapreti, v nadaljevanju pa še, ali se ga sploh izplača popravljati ali pa raje zgraditi novega.

Pri tem bi jim lahko za orientacijsko ceno služil podatek, da je nadhod leta 1985 (o tem je Delo pisalo tik pred njegovim odprtjem) stal 30 milijonov dinarjev (111.000 dolarjev) in da je kovinsko konstrukcijo izdelalo podjetje IMKO.

O nevarnem nadhodu, ki bi lahko zgrmel tudi na progo oziroma lokalni vlak, ki vsak dan vozi med Ljubljano in Kamnikom, smo obvestili tudi SŽ. Ti so se nam za obvestilo zahvalili, hkrati pa pojasnili, da je njihova lastnica in vzdrževalka občina.

(Ne)varna šolska pot

Zato smo na MOL poslali vprašanja, kaj nameravajo storiti, saj nam je Horvat pojasnil, da gre za objekt, ki je del »varne šolske poti« in da po njem iz enega dela Črnuč v drugega hodi ogromno šolskih in predšolskih otrok. Zanimalo nas je, ali bodo nadhod iz varnostnih razlogov takoj zaprli oziroma kdaj lahko pričakujemo njegovo popravilo ali nadomestnega. O potencialno nevarnem objektu smo v obliki prijave obvestili tudi mestni inšpektorat in državno gradbeno inšpekcijo. Da bi nas jemali resno, smo priložili tudi nazorne fotografije propadajoče konstrukcije.

Na MOL so nas vsi, katerim smo poslali vprašanja in zahtevali odgovor še isti dan, prepričevali, da to ni mogoče, ker so odgovorni ljudje na bolniških ali rednih dopustih. Kljub temu pa nam je s pomočjo Jožefa Horvata uspelo zvedeti, da so jih njegove in naše navedbe ter fotografije pripravile do tega, da si bo poškodbe na konstrukciji nadhoda ogledal nekdo iz službe za razvojne projekte in investicije. Kdaj bo to storil, Horvat ni vedel povedati, je pa dejal, da je prosil, naj ga pokličejo, ko bodo tam, češ da bo z veseljem sodeloval oziroma jim pokazal, kje so najhujše poškodbe.

Odzivi organov

Včeraj popoldne pa so organi le reagirali. Malo pred 15. uro si je Horvat s policistom PP Bežigrad ogledal kraj, kamor je padel betonski odkrušek, zatem pa še konstrukcijo, a mu je policist dejal, da poti po nadhodu zaradi tega ne more zapreti.

Vodja mestnega inšpektorata Bogomira Skvarča Jesenšek pa je le nekaj minut kasneje poslala dopis, da je oddelek za gospodarske dejavnosti in promet kot upravljavec nadhoda že naročil pregled svoji strokovni osebi in da pričakuje njegovo poročilo. Če bo ta ugotovila, da nadhod ni varen za uporabo, bo izvedena zapora, sicer pa bo sledilo popravilo poškodovanih delov konstrukcije.